האם נטילת כדורים נגד דיכאון בטוחה במהלך הריון? - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

האם נטילת כדורים נגד דיכאון בטוחה במהלך הריון?

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 04.07.2010

מחקר קנדי חדש מצא כי כדורים נגד דיכאון עשויים להעלות את הסיכון להפלה בקרב נשים הרות.

המחקר החדש שהתקיים בקנדה ופורסם בירחון הקנדי הרפואי ומצא השפעה כבדת משקל של 68 אחוזים שכדורים נגד דיכאון ישפיעו על האפשרות לאובדן ההריון!



מאת: דנה צפריר


האם נטילת כדורים נגד דיכאון בטוחה במהלך הריון?

רקע כללי

בעבר היה נהוג לחשוב כי המנגנון הביולוגי במהלך ההריון יודע לגונן על האישה מפני מצבי רוח קיצוניים ודיכאון, כיום בעקבות מחקרים בתחום ידוע כי ההריון אינו מגן על האישה מפני מצבי רוח קיצוניים ולעיתים ההריון עצמו מהווה טריגר לתחילתו של דיכאון או להקצנתו בשל השפעת ההורמונים.

מסתבר שהשימוש בכדורים נגד דיכאון די נפוצים בקרב נשים בהריון (כארבעה אחוזים מכלל אוכלוסית ההריוניות תיטול כדור נגד דיכאון במהלך הטרימסטר הראשון של הריונה), מדובר בנושא בהחלט חשוב שכדאי להבין לעמקו ולקבל החלטות שקולות.

ממצאים חדשים!

מחקר קנדי חדש מצא כי כדורים נגד דיכאון עשויים להעלות את הסיכון להפלה בקרב נשים הרות.

המחקר החדש שהתקיים בקנדה ופורסם בירחון הקנדי הרפואי ומצא השפעה כבדת משקל של 68 אחוזים שכדורים נגד דיכאון ישפיעו על האפשרות לאובדן ההריון! מחקר חדש זה מביא עימו חידוש לעומת קודמיו מאחר והמחקרים אשר בדקו עד כה את ההשפעה של כדורים נגד דיכאון לא בודדו ובדקו את השפעתם על הסיכון להפלות בקרב הנשים שנטלו אותם.

מדובר במחקר שנעשה בהיקף רחב כשמטרתו התכליתית המוגדרת הינה לקבוע האם קיים קשר בין נטילת כדורים אלו במהלך ההריון לבין הסיכון להפלות.

החוקרים מאוניברסיטת מונטריאול שלפו נתונים של  5124 נשים מהעיר קוואבק שלכולן מכנה משותף זהה של הריון, חלקן חוו אובדן הריון בתקופה של ה-20 שבועות הראשונים של הריונן וחלקן לא הפילו ועברו הריון תקין לחלוטין.

מתוך הנשים אשר איבדו את תינוקן במהלך העשרים שבועות הראשונים של הריונן כחמישה וחצי אחוזים נטלו כדורים נוגדי דיכאון במהלך הריונן!

הסכנה העיקרית נובעת מתרופות ממשפחת ssri(המונעות ספיגת חומר סרטונין בגוף) כגון פרוקסטיין, ונלפקסין, הן נמצאו כמסוכנות ביותר לנטילה במהלך ההריון מאחר ואחוזי ההפלות בקרב נשים בהריון שנטלו אותן היה גבוה בהרבה יותר מתרופות נוגדות דיכאון אחרות. כמו כן נטילת שילוב של מספר גלולות נגד דיכאון הכפילה את הסיכון להפלה.

החוקרים אשר השתתפו במחקר דוחקים ברופאים המטפלים אשר מטופלותיהן ההריוניות נוטלות תרופות נגד דיכאון או מקבלות טיפול כלשהו כנגד דיכאון בתחילת הריונן לדון עם המטופלות שלהם ביתרונות ובחסרונות של נטילת התרופה או כל טיפול אחר נגד דיכאון במהלך ההריון.

בהחלט מדובר בתוצאות מחקר מאוד משמעותיות וכבדות משקל שכדאי לקחת לתשומת הלב...

מאידך..

מצד שני טוענים המבקרים כי במחקר זה לא בודדו לחלוטין את הגורם להפלות, יתכן כי הגורם הינו הדיכאון עצמו ולאו דווקא נטילת התרופה. כמו כן טוענים כי ההשלכות של הדיכאון עצמו עשויות להיות חמורות בהרבה מהסיכון של נטילת התרופה.

מהי המסקנה?

אם את סובלת מדיכאון ומתכננת הריון או שאת במהלך הריון כדאי מאוד שתתייעצי עם רופא מוסמך. לעיתים ניתן להשתלט על הדיכאון באמצעות טיפול פסיכותרפי.

אם מדובר בדיכאון חמור והינך בעלת היסטוריה של דיכאונות קיצוניים בעברך הסיכון שקיים בהתמוטטות שלך או בהזנחה עצמית (כגון אכילה לא נכונה, עישון ושתיית אלכוהול) הנובעת לעיתים מדיכאונות מהווים סיכון גבוה באותה מידה כמו בנטילת כדורים נוגדי דיכאון.

ההחלטה כיצד לטפל בדיכאון אותו את חווה הינה לא פשוטה ועלייך לשקול היטב את השיקולים של בעד ונגד נטילת הכדורים, כל מקרה הינו לגופו ולכן במקרה הזה קשה לנקוט עמדה חד משמעית.

את והרופא המטפל תחת זכוכית מגדלת תבחנו את הסיכונים לכאן ולכאן ותקבלו את ההחלטה שתעמיד אותך ואת תינוקך במצב הבטוח ביותר מבחינה בריאותית.

 

מקורות מידע

http://www.cmaj.ca/

המאמר נערך באדיבות עבודות גבס ואתר קולנוע ביתי




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו