של מי הלידה הזו? - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

של מי הלידה הזו?

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 06.06.2019

בעבר, בלידה המסורתית, האישה היתה זו שהובילה את התהליך תוך הקשבה לתחושות הפנימיות שלה והפעלת הגוף שלה בהתאם. בהווה, בעולם המערבי, הרפואה היא זו שמובילה את הלידה ורוב הנשים אינן יודעות/יכולות/רוצות להתמודד עם הלידה והצירים בתנועה. מה נכון יותר ליולדת?



מאת: אסנת יערי - מיילדת מוסמכת RN ,MPA מייסדת "אמבריה" ליווי היריון, קורסי הכנה ללידה, ליווי לידה מהבית, עיבוד תהליכי הריון ולידה ועוד


של מי הלידה הזו?
הריון ולידה הינם תהליכים טבעיים שגוף האישה מכיר ויודע להתמודד איתם מימים ימימה.
עד היום ברוב העולם השלישי, המונח לידה מתקשר ללידה מסורתית כזו שמאפשרת לנשים ללדת בסביבתן הטבעית ובסיוען של נשים ומיילדות אשר מעבירות את תורתן מדור לדור.
 
הלידה הטבעית מאפשרת לאישה ללדת תוך הפעלת האינסטינקטים הגופניים שלה.
תפקיד המיילדת הינו לתמוך ולהגן על גופה ונפשה של האישה במהלך ההיריון והלידה.
 
יחד עם זאת, למרות שנשים ידעו ללדת ולמרות שלמיילדות היה רצון וידע רב לתמוך בהן, עדיין הופיעו זיהומים וסיבוכים שפגעו בחיי היולדות והילודים.
 
הצורך בצירוף רופא לתהליך נבע מרצונו של המעמד הגבוה להפחית תחלואה ותמותה ככל שניתן וכך נולד השילוב בין לידה מסורתית בניהול המיילדת לבין לידה רפואית במצבי חירום ובניהול הרופא.
 
השילוב ביניהם שמר על מקומה של האישה כך שהמיילדת הכירה וליוותה את האישה במהלך ההיריון הלידה ואילו הרופא הצטרף בתור סמכות רפואית נוספת בלידות מורכבות ובמצבי חירום.
 
המעבר ההדרגתי מלידה מסורתית בבית ללידה  בבתי חולים בניהול רופאים, לא מנע בתחילת הדרך, את התפשטות הזיהומים סביב לידה, אך מצד שני איפשר לקדם את המחקר והמכשור הרפואי במטרה לשפר את ההשגחה על נשים בהיריון ולידה.
 

המעבר ללידה בבתי חולים הכניס שינויים בתפיסת האישה את הלידה

אם בעבר, בלידה המסורתית, האישה היתה זו שהובילה את התהליך תוך הקשבה לתחושות הפנימיות שלה והפעלת הגוף שלה בהתאם. בהווה, בעולם המערבי, הרפואה היא זו שמובילה את הלידה ורוב הנשים אינן יודעות/יכולות/רוצות להתמודד עם הלידה והצירים בתנועה.

 

  • המיטה תופסת מקום משמעותי בלידה מה שגורם לאישה להיות פחות אקטיבית.
  • השכיבה במיטה מגבירה את תחושת החולי והכאב וכמובן את הצורך לשימוש במשככי כאבים.
  • אם בעבר תנוחת הלידה הייתה אנכית והעובר עבר את תעלת הלידה בעזרת כח הכבידה, התנוחה הפכה לאופקית ובניגוד לרצוי.
  • אם בעבר נשים ילדו ללא משככי כאבים, היום רוב הלידות מתבצעות עם משככי כאבים שמאוד מקלים על הכאב אבל מגבירים את מאמץ העובר בתהליך.
  • אם בעבר לידה היה עסק של נשים חזקות אז היום מקומה של האישה מצטמצם לאור התפתחות הרפואה והטכנולוגיה.

 

לסיכום

לשמחתי ולצערי העובדות מדברות בעד עצמן, המיילדות המסורתית מוחלפת במיילדות המודרנית שמושפעת מהרפואה, שביחד עם יכולתה לאבחן מחלות ולטפל בהן בעזרת תרופות ומיכשור מתקדם, היא מרחיקה את האישה מעצמה- גופה ונפשה.
 
אני מזכירה שהצורך בהתערבות רפואית נולד עקב הצורך לטפל במצבי חירום אך הצורך הזה הוליד איתו התערבויות נוספות במקומות שהגוף הבריא יודע להתמודד איתם אבל הרפואה מערערת עליו.
 
חשוב להתייחס לאישה בהיריון ולידה בתפיסה הוליסטית כזו שתיתן מקום לכל תחושותיה ותאפשר להן לשמש כמצפן פנימי לחיים בכלל וללידה בפרט.
 
לשמחתי ולשמחת נשים רבות עדיין יש מיילדות מסורתית בעולם המערבי. אנגליה והולנד משמרות את הדרך המסורתית ונשים יכולות לבחור מעקב היריון ולידה עם מיילדת או מעקב היריון ולידה בבית חולים. אני עדה לכך שבעשרים השנים האחרונות יש הרבה יותר רופאות נשים מפעם ובמקביל יותר תומכות לידה דולות ומיילדות בקהילה.
 
בעשרים השנים האחרונות נשים מדברות בעד נשים ובזכות זה הנשים מתחזקות לקראת הלידה מבפנים והצלחת הלידה איננה תלויה רק בגורמים חיצוניים כמו אולטרהסאונד ובדיקות דם. היום ברור יותר מתמיד שאורח חיים נכון הוא המפתח להיריון ולידה בריאים.
 
בתור מיילדת ודולה עם ניסיון בית חולים וקהילה, אני חושבת שהשילוב בין רפואה ומיילדות יכול להיות מושלם בתנאי שניקח את הטוב מכל אחד מהתחומים ונשלב ביניהם לאורך כל התהליך. החל ממעקב ההיריון ועד הלידה. 
כל אישה בהתאם לבחירתה.



למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו