היריון שני ושאלת העיתוי - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

היריון שני ושאלת העיתוי

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 11.06.2010

הורים רבים מתמודדים עם השאלה: מהו העיתוי הנכון להרחיב את המשפחה? השיקולים הם רבים ובנושא של הרחבת המשפחה אין נכון או לא נכון. במאמר הבא נבחן את עיקרי השיקולים אותם לוקחים ההורים בחשבון בבואם לבצע את אחת ההחלטות הגדולות בחיים - הרחבת המשפחה (שוב!).



מאת: איה חג'ג' שמיידלר
היריון שני ושאלת העיתוי

של מי ההיריון הזה לעזאזל?...

לפני שנפרוש את השיקולים הקובעים את בחירת העיתוי להרחבת המשפחה, נבחן של מי ההחלטה: האם של האם שאמורה לשאת את ההיריון השני? האם של האב שאמור לרצות ולבחור בהרחבת המשפחה לא פחות מהאם? האם של האח או האחות הבכורים שצריכים להתמודד עם השינוי בסטאטוס שלהם במשפחה - מבן או בת בכורים ויחידים לאחים בכורים? האם של ההורים כזוג? וכן הלאה...

היריון שני והקשר הזוגי

הרחבה נוספת של המשפחה מביאה עימה אתגרים חדשים! האחריות הגדולה, חלוקת הקשב ותשומת הלב של ההורים שאמורה להתחלק בין שני ילדים ועוד. 

 

פסיכולוגים ומטפלים זוגיים ממליצים לבחון היטב את הקשר הזוגי בשלב זה. ישנם זוגות המתקשים להתמודד עם השינויים הנלווים להולדת האח או האחות הצעירים ומתקשים להתמודד עם חוסר שעות השינה, המחיר הכלכלי והתעסוקתי. ישנם זוגות אחרים אשר עבורם המעבר מילד אחד לשני קורה בטבעיות כה גדולה עד שחלקם אף חשים כי קל יותר לגדל שני ילדים מאחד (לא בהכרח בשנתיים הראשונות...). כל משפחה מגיבה אחרת אף שניתן לומר בהכללה יחסית כי בד"כ השינוי בהתחלה הינו דרמטי.

 

ילד שני מחייב בד"כ התארגנות מחודשת מבחינת קריירה, אחרי הכל חופשת לידה היא חופשת לידה ועד שהתינוק הרך לא מטופל במסגרת כלשהי אחד מבני הזוג נשאר איתו בד"כ. אפילו תקופת ההיריון שונה לחלוטין. בעוד שבהיריון הראשון האישה יכולה ללכת לישון מתי ש"בא לה", להירדם מוקדם מול הטלוויזיה או להתפנק בדברים הקטנים של החיים, בהיריון שני יש עוד "בוס קטן בבית" שאינו מוותר על מה שמגיע לו בין אם מדובר בצרכים בסיסיים ובין אם פינוקים אליהם התרגל מעצם היותו ילד יחיד במשפחה, או סתם תשומת לב ובילוי שגרתי בגן השעשועים / ג'ימבורי/ חוף הים או כל פעילות כייפית אחרת.

 

היריון שני והחלטה זוגית

מה עושים כשרק האם מוכנה לילד שני והאבא עדיין לא? אמנם האישה היא זו הנושאת את ההיריון אבל את הרחבת המשפחה שני בני הזוג צריכים לרצות, וכאמור, לבדוק היטב מה המקור ומדוע האב לא מוכן עדיין, אם בכלל, לילד שני.

 

היריון שני - הכניסה להיריון

לא כל אישה זוכרת את ההיריון כתקופה "הנעימה בחייה". השינויים הפיזיים והשינויים המנטאליים  הם לרוב לא מסוג החוויות שנשים היו חוזרות אליהן בשמחה ולכן השיקול הפיזי חשוב מאוד אף הוא. אם את לא מוכנה עדיין לעבור זאת שוב, ממליצים מומחים להמתין (ללא קשר מי מבין בני הזוג רוצה בזה או לא).

 

היריון שני וטובת הילד

בנוסף לשיקולים של האם האב וההורים כזוג ישנו השיקול של טובת הילד. מומחים ממליצים על רווח שנים "בינוני": מצד אחד, לא ללדת ברווחים קטנים מדיי, לתת לילד הבכור ליהנות מהמעמד של זמן איכות עם ההורים לבד, בלי שותפים, לתת לגוף האישה להתאושש ולחזור לעצמו, ומצד שני, להימנע מרווחים גדולים מדיי הן עבור ההורים והן עבור הילדים - ילד שגדל שנים ארוכות ללא אחים עלול לקבל את האח או האחות  הצעירים  כמקור מאיים על מעמדו כבן יחיד. דבר זה עשוי להצריך תשומת לב וטיפול במקרה הצורך. בנוסף, מפסידים את הבונוס של ילדים הקרובים בגיל ושישחקו ביחד בהמשך. כמו כן, יש אומנם יתרונות בפרקי זמן גדולים יותר בין הילדים אך יחד עם זאת, כש"יוצאים מזה" לפעמים קשה יותר לחזור.

 

לסיכום,

יש כאלה שיגידו שאין אף פעם עיתוי מושלם להבאת ילד שני לעולם. בכל אופן, אין נכון ולא נכון בענייני הרחבת המשפחה. לכל בחירה יש יתרונות וחסרונות, מחירים ותועלות.

חשוב שאתם כזוג וכמשפחה תמצאו את הדרך הנכונה לכם. ולפעמים אולי, עדיף לא לחשוב יותר מדיי... גם לזה יש יתרונות.

 

בחסות "נקסט דיי" המתמחה בתחומים: טיפולי אסתטיקה , ניתוחים פלסטים ומוצרי טיפוח לגוף ולנפש.

 




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו