השפעת הלחץ בהריון והקשר האימהי על התפתחות התינוק - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

השפעת הלחץ בהריון והקשר האימהי על התפתחות התינוק

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 24.07.2010

ללא ספק תקופת ההיריון הינה תקופה מלחיצה בעיקר אם מדובר בהריון ראשון או בהריון המלווה בסיכונים. על אחת כמה וכמה כאשר מדובר במצב הבטחוני ששורר במדינתינו בימים טרופים אלו.  הבשורה המעודדת לאימהות במאמר זה הינה כי בעוד הורמוני הלחץ עשויים לשבש את התפתחותו הקוגניטיבית של התינוק, יחס וטיפול אוהב עשויים לתקן את המצב.



מאת: דנה רותם


השפעת הלחץ בהריון והקשר האימהי על התפתחות התינוק

ללא ספק תקופת ההיריון הינה תקופה מלחיצה בעיקר אם מדובר בהריון ראשון או בהריון המלווה בסיכונים..

הבשורה המעודדת לאימהות במאמר זה הינה כי בעוד הורמוני הלחץ עשויים לשבש את התפתחותו הקוגניטיבית של התינוק, יחס וטיפול אוהב עשויים לתקן את המצב.

הריון מאז ומתמיד היווה מקור ללחץ לאם הנושאת את עוברה, מחקרים אחרונים אשר בדקו לעומק את הנושא מצאו כי הלחץ של האם במהלך הריונה עשוי להשפיע לרעה על התפתחותו הקוגניטיבית של התינוק. וידיעה זו בפני עצמה מהווה מקור נוסף לדאגת האם..

מחקר חדש אותו אנו מציגים בפניכם כעת, נערך בראשותו של תומס אוקונור, פרופסור בפסיכיאטריה ופסיכולוגיה מהווה מקור הרגעה לאימהות הדואגות. המחקר פורסם בירחון פסיכיאטריה ביולוגית ומציע כי ההשלכות השליליות של הלחץ במהלך ההיריון ייעלמו כשם שהופיעו אם האם או המטפל הצמוד של התינוק יצור עבור התינוק מציאות בטוחה ואוהבת.

לפי דבריו של פרופסור אוקונור מדובר בממצא בעל חשיבות גבוהה, ממצא אשר יוריד מהאם נטל דאגה מיותר לגבי השלכותיהן של תחושות הלחץ אותן היא חשה בעל כורחה וללא כל יכולת שליטה.

המחקר התקיים במרכז הרפואי ובמכללת אימפריאל קולג' אשר בלונדון. כאשר הוא מציג את העדות האנושית הישירה והראשונה על כך שרמות גבוהות של הורמוני לחץ עשויים להוות מכשול עבור הילד מבחינת התפתחותו הקוגנטיבית.  אם ממצאים אלו יקבלו אשרור נוסף במחקרים עתידיים שיבוצעו בתחום יועלה הנושא לחשיבות גבוהה, יועלו דרכים להקלת ולהפגת המתח המוטל על האם הנושאת את עוברה, ותקודם הגישה הרגישה והעוטפת בכל הקשור לגידול התינוק ע"י הוריו ומטפליו.

במחקר עקבו בבית חולים עירוני ליולדות במרפאה המתמחה בבדיקת מי שפיר אחר 125 נשים, נמדדו הורמוני הלחץ של האם אשר נמצאו במי השפיר. הנשים שנבדקו היו בממוצע בשבוע 17 של הריונן, כאשר המעקב התבצע על נשים בריאות, הנושאות הריון תקין ומעקב זה המשיך גם לאחר הלידה.

כשהתינוקות הגיעו לגיל של 17 חודשים, החוקרים ניהלו מבחן האומד את התפתחות התינוקות, המבחן עשה שימוש בפאזלים, משחקי הדמיה, ואתגרי זיכרון על מנת לאמוד את התפתחותם הקוגניטיבית של התינוקות. בנוסף החוקרים העריכו את מידת הביטחון בקשר השרוי בין האם לתינוקיהן, השריית הביטחון של האם על התינוק מרגיעה את התינוק באופן ניכר ומפיגה את לחציו. התינוק שנתמך באימו רואה בה כבסיס לביטחון עבורו לחקור את העולם.

באמצעות כל שמנינו עד כה החוקרים ניתחו כיצד שני האומדנים משפיעים על הציון הקוגניטיבי. ולהלן הממצאים:

עבור ילדים אשר הפגינו סימני חוסר בטחון בקשר עם אימם ושנתגלתה רמה גבוהה של הורמוני לחץ במי השפיר במהלך ההיריון נמצא קשר לטווח ריכוז קצר, התפתחות דיבור איטית יותר ורמת כישורי פתרון בעיות נמוכה יותר.

ואילו עבור תינוקות שהפגינו סימני בטחון בסביבתם לא נמצא כל קשר להתפתחות קוגניטיבית למרות שנמצאו הורמוני לחץ במי השפיר ברמה גבוהה!

פרופסור אוקונור מציין כי ישנם שני סייגים חשובים למחקר שאמורים להילקח בחשבון, למשל קושי להחליט במדויק בנוגע למקור הורמון הלחץ במי השפיר. יתכן שההורמונים הועברו מהאם לתינוק או שמא להיווצר ישירות ע"י העובר ללא קשר לאם. 

הסייג השני הינו כי בעוד מחקרים רבים רחבי היקף אבחנו שלחץ טרום לידה עשוי להשפיע על התפתחותו של התינוק, המחקר הנוכחי אמנם מטיל אור נוסף על האבחנה הזו אך עדיין נדרשים עוד מספר מחקרים האמורים להצביע  באופן מדויק יותר בנוגע למנגנון המכאני העומד מאחורי העברת הורמוני הלחץ מהאם לעוברה.

המחקר טרם הושלם במלואו, החוקרים יבקרו את הנחקרים ביקור נוסף עם הגיעם של התינוקות לגיל 6 על מנת לבחון את ההשפעה של הגורמים (הורמוני לחץ בהריון והימצאות בקשר ראשוני של סביבה בטוחה ותומכת) בטווח הארוך. המבחנים שיערכו מתוכננים לבדוק אם הרמה הגבוהה של הורמוני הלחץ עשויה לגרום לשינויים אנטומיים.

גם עם הסייגים הקיימים כדאי להעניק תשומת לב לממצאי המחקר המפורשים והמרומזים, בין אם נדרשים מחקרים נוספים לאשרור כדאי מאוד לאם במהלך הריונה למצוא את מקורות השלווה שלה, החל מקריאת ספרות נוספת מלבד תופעות הלוואי הנפוצות בהריון, פעילות גופנית ברמת עצימות נמוכה – בינונית הידועה כיום כיעילה מאוד לנשים בהריון לתחושת חיוניות והפגת מתחים, האזנה למוזיקה מרגיעה, צפייה בקולנוע ביתי (ועדיף בסרטי קומדיה כיוון שצחוק ידוע כתרופת פלא להפגת מתחים), טיפוח הקשרים החברתיים בעיקר עם אוכלוסיה איתה מזדהים בתקופה מיוחדת זו, ואף בסיוע של מטפלים אלטרנטיביים כגון דמיון מודרך שיסייע להרה להתמקד בחלקים המרגיעים יותר בעולם ההיריון והלידה, וכיו"ב. כמובן שעלינו לתת את הדעת לנושא הסביבה הבטוחה שאנו מקנים לילדנו לדעת לזהות את הרגישות של ילדנו במידה וקיימת ולטפל בה בשלבים המוקדמים.

באדיבות: אתר בעלי מקצוע – המספק אינפורמציה עשירה אודות טכנאי מזגנים, עבודות גבס ועוד..

 

מקורות מידע:

http://www.urmc.rochester.edu/




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו