טלפון סלולרי והשפעתו על נשים בהריון ועל ילדים - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

טלפון סלולרי והשפעתו על נשים בהריון ועל ילדים

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 07.01.2011

תוצאות מחקר חדש מרמזות כי טלפון סלולרי עשוי לגרום לסיכונים בריאותיים בקרב נשים הרות, סיכונים בריאותיים הבאים לידי ביטוי בהתפתחות התינוק. אך לפני שאתן זונחות את הטכנולוגיה האל חוטית גלו מהם בדיוק גורמי הסיכון הקיימים...



מאת: דנה רותם


טלפון סלולרי והשפעתו על נשים בהריון ועל ילדים

במהלך הריונך את עושה כל שביכולתך על מנת לוודא שהעבור מתפתח תקין ושמובטחת לו בריאות טובה. על כן את נמנעת מפעילויות מסוימות אותן נהגת לעשות קודם לכן, כגון ריצות או פעילות אירובית אינטנסיבית, לא מעזה לחשוב על אפשרות של צלילה, שתיית אלכוהול ונמנעת מאמבטיות חמות. השאלה הינה האם את אמורה להוסיף גם טלפון סלולרי לרשימה השחורה?

 

מנתוני מחקר אשר פורסם ביולי 2008 מחקרים מצאו עדויות לכך שנשים בהריון אשר התשמשו בטלפון סלולרי נייד המשדר רמות נמוכות של קרינה לא מייננת, נאלצו לאחר הלידה להתמודד עם בעיות התנהגותיות של ילדיהם.

 

המחקר בחן יותר מ-13 אלף נשים דניות אשר השיבו לשאלון העוסק בהרגלי השימוש במכשיר הטלפון הסלולרי ובנוסף נשאלו לגבי דפוסי ההתנהגות של ילדיהם טרם הגיעם לגיל 7. עורכי המחקר השוו בין ההתנהגויות של ילדים אשר אימותיהם נהגו לשוחח במכשיר הטלפון הסלולרי בתדירות גבוהה לבין נשים אשר לא השתמשו כלל בטלפון סלולרי במהלך הריונן. החוקרים מצאו כי 54 אחוזים מהילדים סביר יותר שיהיו בעלי בעיות התנהגותיות אם אימותיהם נהגu לשוחח בטלפון הסלולרי בתדירות גבוהה. ואם הילדים עצמם נהגו לעשות שימוש בטלפון סלולרי מגיל צעיר הסיכוי לכך עולה ל-80 אחוזים שיהיו ילדים עם בעיות התנהגותיות.

 

על אף שהנתונים הנ"ל נראים מעוררי דאגה, דוקטור ליקה קהיפטס (מעורכות המחקר) מדגישה כי נדרשים עוד מחקרים לפני שידיעו למסקנה מדעית מוכחת באשר לכך שטלפון סלולרי עשוי לגרום נזק לעוברים. ויתכן כי אימהות הנוהגות לשוחח בתדירות גבוהה בטלפון נייד אינן מקדישות תשומת לב מספקת לילדיהם וזה מוביל את הילדים לסגל בעיות התנהגותיות...

 

נתונים שבכל אופן חשוב שתדעי

טלפון סלולרי עושה שימוש בגלי רדיו, אלו סוג של קרינה אלקטרו מגנטית, על פי ה- fda גלים אלו מזיקים באותה מידה כשם שגלי המיקרוגל עשויים להזיק, רק שטלפון סלולרי משדר כמות נמוכה יותר של גלים. כמות גבוהה של גלים אלו עשויה להזיק בריאותית (זו הסיבה שנוהגים להגן על הגוף בעת צילומי הרנטגן). עוד לפי ה-fda כמות הקרינה מהמכשיר הנייד אסור שתחרוג מעבר ל – 1.6 ואט לקילוגרם משקל גוף. על מנת לדעת את רמת הקרינה של המכשיר הנייד בודקים את רמת הקרינה המצוינת ע"ג אריזת המכשיר. ההבדל בין רמת קרינה של טלפון סלולרי אחד למשנהו הינה זעומה כך שאינה כמעט אמורה להוות שיקול בעת רכישת טלפון סלולרי.

 

מה מעורר דאגה?

מה שמדאיג את עורכי המחקר היא העבודה שלא ניתן לחזות את השפעות השימוש בטלפון סלולרי בטווח הארוך. המחקר מנסה להאיר אור ולאותת לגבי הסיכונים האפשריים בטווח הארוך בעיקר כשמדובר בעוברים ובילדים.

 

מדינות רבות יצאו בהמלצה לא לאפשר שימוש במכשיר טלפון סלולרי בקרב ילדים אלא אם כן מדובר בשיחת חירום, המלצה זו מתבססת על הפוטנציאל האפשרי לנזקים בריאותיים בעתיד. באירופה נוהגים ברוח של אשם עד אשר הוכחה חפותו בעיקר כשמדובר בגורמים אשר עשויים להוות סיכון בריאותי, בארה"ב לעומת זאת נוהגים הפוך- חף מפשע כל עוד לא הוכחה אשמתו..

 

מספר מחקרים מדעיים הכוללים דיווח מישראל אשר חוקר את תחום גידולי המוח בקרב צרכני סלולר מצביעים על קיומו של פוטנציאל סיכוני בשימוש באנרגיית rf  בסמוך לאיברים רגישים בגוף.

 

המלצות ה-fda    בכל הקשור לשימוש בטלפון סלולרי הינן כי על אף הרמיזות לקיומו של סיכון עדיין לא הוכח באופן חד משמעי כי צריכה סלולרית עשויה להוות סיכון בריאותי, נחוצים מחקרים נוספים על מנת לאושש השערות אלו.

 

לאור הנתונים הנ"ל כיצד בכל זאת כדאי לנהוג?

אם את מודאגת באשר לשימוש במכשיר הסלולרי בעודך בהריון ישנם מספר צעדים שישמרו עליך מפני סכנת הקרינה וימזערו את הנזק הפוטנציאלי שטרם הוכח חד משמעית.

 

1.       דברי במכשיר הנייד באזורים בהם רמת הקליטה הינה רמה גבוהה.

 

2.       השתמשי באוזניה ניידת, גם אוזניית בלוטות' עשוייה לייצר גלי rf אך ברמות נמוכות באופן משמעותי. רק שימי לב להרחיק את הטלפון הסלולרי מגופך במהלך השיחות באמצעות האוזניה.

 

  

המאמר נערך באדיבות אתר קולנוע ביתי




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו