לידה במטוס - על ביטוח לטסות לחו"ל במהלך ההריון - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

לידה במטוס - על ביטוח לטסות לחו"ל במהלך ההריון

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 09.03.2008

עםישראלאוהבילדים. 140 אלףלידותבשנהבישראלמעידותעלכךיותרמאלףמילים. אךמהעושיםכאשרההיריוןמתנגשבאורחהחייםאליוהתרגלההאישה, ומונעממנהלטוסליעדיםבארץובחו"ללרגלעסקיםאונופש?



לידה במטוס - על ביטוח לטסות לחו"ל במהלך ההריון

נשים לא מעטות מעוניינות להמשיך את אורח חייהן הרגיל גם לאחר שנכנסו להיריון. החלטה זו עומדת למבחן כאשר האישה ההיריונית מעוניינת לטוס. ביטוחי הנסיעות לחו"ל של  קופות החולים וחברות הביטוח, מגבילות ברובן את הכיסוי הביטוחי לנשים הרות עד השבוע ה-28 להיריון. לדברי מומחה הביטוח ד"ר אודי פרישמן, הוצאות הטיפול באישה אשר ילדה בחו"ל עלולות להגיע אפילו לחצי מיליון דולר, תרחיש שרוב הנשים ההרות לא מודעות לו. פוליסת ביטוח נסיעות חדשה של איילון חברה לביטוח, מאפשרת לנשים הרות לטוס עד שבוע 32 להריונן, ומכסה גם את הטיפול באישה והתינוק בחו"ל במקרה של לידה מוקדמת.  

 

מסתבר שמגבלת הטיסה בהיריון איננה רק רפואית, אלא גם צרכנית. כל חברת תעופה מפעילה מערכת כללים משלה להתרת טיסה במהלך ההיריון, ומעבר למכשול ההטסה עצמה, לא כל חברות הביטוח והפוליסות שמציעות קופות חולים ששות לבטח נשים במהלך הריונן. לדברי מומחה הביטוח הרפואי ד"ר אודי פרישמן, הוצאות של אשפוז עקב לידה מוקדמת או כל סיבוך רפואי אחר שנגרם כתוצאה מהיריון עלולות להגיע עד חצי מיליון דולר. עובדות אלו מציבות בפני האישה ההרה ומשפחתה הכרעות כלכליות לא פשוטות. איילון חברה לביטוח השיקה לאחרונה ביטוח נסיעות ייחודי לאנשים עם מגבלות רפואיות. פוליסה זו עשויה לפשט באופן משמעותי את הדילמות הביטוחיות שניצבו עד עתה בפני נשים בהיריון.

 

חוסר אחידות בין חברות התעופה

יוסי פתאל, מנכ"ל התאחדות סוכני הנסיעות, התראיין בעבר בנושא ואמר ש"תסריט כזה של לידה במטוס מרתיע מאוד את חברות הנסיעות, משום שלידה עלולה לאלץ את המטוס לנחות לפני ההגעה ליעד, אירוע שכרוך בהפסד כספי עצום לחברה". עם זאת, הרגיע פתאל במהלך אותו ראיון ואמר  ש"אם החברה אפשרה לאישה לטוס ולבסוף אירעה לידה מוקדמת, החברה, ולא האישה, היא זו שתשא בהפסדים".

 

אין כללים בינלאומיים ברורים

קיים חוסר אחידות בקריטריונים להטסה של נשים הרות בין חברות הנסיעות השונות, ככל הנראה מחוסר מדיניות של  ארגון חברות התעופה הבינלאומי (יאט"א). כל חברת תעופה קובעת קריטריונים משלה, מתוך שיקולים עצמאיים של ניהול סיכונים.

"הגישה כלפי אישה בהיריון כאדם הסובל ממגבלות בריאותיות הינה נחלתם של גופים רבים בעולם" אומר דן סלס מנכ"ל חברת 'אופציה'  העוסקת במתן פתרונות ביטוחיים בכל מצב בריאות. לדבריו, גישתן של חברות התעופה הישראליות והזרות כלפי נשים בהיריון מדגישה את הדילמה שלהן בין פנייה לקהלים רחבים ככל הניתן, לבין ניהול הסיכונים הכרוכים בכך. "יש לזכור כי לידה איננה תרחיש ההסתבכות היחיד העלול לקרות לאישה בהיריון במהלך טיסה" אומר דן סלס. "סיבוכים בריאותיים נוספים עלולים להפוך את האישה ההרה למקור סיכונים לא פשוט עבור חברות תעופה, ועל כן, על פי כללי האיגוד העולמי של חברות התעופה, חובה על האישה ליידע את חברת התעופה שהיא בהיריון, אחרת לא תשא החברה בנזקים הכספיים שייגרמו לה עקב הסתבכות מצב רפואית תוך כדי הטיסה".

 

הרחבה ביטוחית לנשים בהיריון

ד"ר אודי פרישמן, אומר ש"העובדה שחברת התעופה אפשרה לאישה לטוס, איננה אומרת שהיא מכוסה ביטוחית, והסיבה לכך פשוטה: רוב פוליסות ביטוח הנסיעות הרגילות אינן כוללות סעיף של הוצאות הקשורות להריון וללידה ואם כן אז הקף הכיסוי בדרך כלל נמוך מאוד".

"לידה מוקדמת בחו"ל משמעותה על פי רוב לידת פג הכרוכה לעיתים קרובות גם באשפוז ממושך" אומר ד"ר אודי פרישמן. "אם לא דאגתם מראש להרחבת הכיסוי הביטוחי, תיאלצו לשאת בעלויות הלידה, האשפוז של האם ושל הפג, הארכת השהייה בחו"ל ועוד". לדברי פרישמן, הסיכון הוא אדיר, ועשוי להגיע לסכומים של חצי מיליון דולר ויותר. מדובר בסיכון ממשי המתרחש לא אחת ולא נלקח בחשבון אצל רוב הנשים הטסות.

 

"על מנת להיות מכוסה יש להבטיח כי הפוליסה לביטוח הנסיעות שנרכשה כולל הרחבת הכיסוי להריון, ולוודא שההרחבה תואמת את שבוע ההיריון בו נמצאת האישה" אומר ד"ר אודי פרישמן. "בנוסף, צריך לקחת בחשבון עד מתי נשארים בחו"ל: נניח שאת בשבוע 28 וצריכה לחזור בשבוע 32 - צריך לוודא שהכיסוי תקף עד תאריך זה". כמו כן ממליץ פרישמן לקרוא היטב את הפוליסה ולדעת בדיוק מה היא מכסה, ולא לוותר על התייעצות עם מומחים בתחום.

 

פוליסת ביטוח חדשה של איילון מכסה נשים הרות עד שבוע 32 

את הפוליסה של איילון ניתן לרכוש עד לגיל  40 מהשבוע  ה 28 עם כיסוי עד לשבוע ה 32, בתוספת של 1.2$ ליום עם תקרת כיסוי של 200,000$ לכיסוי ו 10,000 $ לכיסוי עלות לידה מוקדמת במידה ותתרחש.

 

בבדיקה שנערכה נראה  פער גדול בין הפוליסות הקיימות

אופציה בדקה מהם התנאים והמחירים של הרחבת הביטוח להריון במספר פוליסות נפוצות של חברות ביטוח וקופות חולים שבאמצעותן מבטחים עצמם רוב הישראלים הנוסעים לחו"ל.

"בשירותי בריאות כללית, ניתן לרכוש את ההרחבה מהשבוע ה 27 ועד השבוע ה-30 בלבד, תמורת פרמיה בגובה 3.5 $ ליום. הכיסוי עד 50 אלף $ בעבור הוצאות אשפוז והוצאות רפואיות בגין ליקוי הריון. בקופת חולים לאומית ניתן לרכוש הרחבה עד לשבוע 26, בסכום של 3.5 $ ליום. הביטוח מכסה הוצאות אשפוז והוצאות רפואיות בחו"ל עד  100 אלף $".

במכבי ניתן לרכוש הרחבה עד לשבוע 26, תמורת 13.6 שקל לנשים שגילן עד 24, ו-15.5 שקל לנשים שגילן 49-25. הכיסוי כולל הוצאות רפואיות הקשורות להריון, מטען והטסה רפואית.

בוויזה כאל מאפשרים לרכוש את ההרחבה עד לשבוע ה-32 לנשים שגילן צעיר מ-39 - עלות ההרחבה היא 4.74 $ ליום ללא מטען, ו-5.55 $ לביטוח שכולל מטען, והכיסוי כולל הוצאות רפואיות, הוצאות אשפוז של הילוד ולידה מוקדמת עד סכום של 10,000 $.

 

בלאומי קארד מרחיבים עד השבוע ה-26 תמורת תוספת של 3 $ ליום. התקרה משתנה בהתאם לכרטיס שמחזיקה בעלת הפוליסה.

בישרכארט עלות ההרחבה - 2.7 $ ליום עד שבוע 26 להריון, ובין השבועות 4.7 - 30-26 $ ליום. סכום הכיסוי עד לשבוע 26 הוא 200 אלף $, ובין 30 - 30-26 אלף $. הכיסוי לא כולל הוצאות על הוולד, למעט הוצאות על לידה מוקדמת.




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו