מיתוסים ואמונות טפלות בהריון ובלידה - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

מיתוסים ואמונות טפלות בהריון ובלידה

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 21.03.2010

בטח נתקלתם בחייכם באישה בהריון שביקשה מכם חתיכה מהכריך שלכם בדיוק כשבלעתם את הביס האחרון. התגובה המיידית היא להכין תיכף ומיד את הכריך עבורה, כדי שלתינוק לא יהיה חס וחלילה כתם לידה בצורה של הכריך על לחיו, או על רגלו... טפו טפו טפו...



מאת: דנה גזית


מיתוסים ואמונות טפלות בהריון ובלידה

מיתוסים ואמונות טפלות בהריון לא חסר, מה מהם נכונים ומפורסמים על-ידי המומחים בתחום ומה מהם אמונות שעוברות מדור לדור במשך השנים?

יחסי מין והשפעתם על מין העובר

יש שמאמינים כי אם קיימתם יחסי מין בתנוחה בה הגבר מעל האישה תיוולד בת, אחרת יוולד בן. כמו כן, אם לאחר קיום יחסי המין האישה נשארת לשכב על צד ימין תוולד בת, אם על צד שמאל, יוולד בן.

לדברי הרופאים הסיכוי שלכם להשפיע על מין העובר אם תנהגו לפי אחת השיטות להלן ישאר 50%.

 

הריון בסוד

יש הסוברים כי יש להסתיר את ההריון כל עוד הבטן לא מבצבצת וכל עוד זה אפשרי להסתיר, פן רוחות רעות ועין הרע תדבק בעובר. בדר"כ זוגות נוהגים אכן לשמור על ההריון בסוד עד אחרי סקירה ראשונה בה ראו שהכל תקין עם העובר.

 

מה אפשר לחזות לפי צורת הבטן?

הבטן מהווה בסיס לניבוי ולחיזוי בתחומי ההיריון והלידה. יש הטוענים כי הם יכולים לצפות את מועד הלידה לפי גובה הבטן, יש הטוענים שניתן לנחש את מין העובר לפי צורת הבטן. בטן שפיצית ומחודדת מעידה על בן ובטן עגולה מעידה על בת. בפועל, הפרמטר היחיד אותו אפשר לראות הוא תנוחת התינוק בבטן  וכתוצאה מכך לנסות לחזות באיזה הליך רפואי הוא ייוולד וגם זה לא בטוח, שכן, עד הלידה התינוק יכול עוד להתהפך ולהיוולד בלידה רגילה.

 

האם מותר לאישה בהריון לעסוק בפעילות ספורטיבית?

מותר. בעיקר אם האישה עסקה עוד בטרם הרתה בספורט. לא מומלץ לאישה הרה שמעולם לא התאמנה להתחיל לפזר צ'קים על ציוד ספורט ביתי או על חדר כושר כדי להיות בכושר. אולם אישה שהתאמנה ביוגה, הליכה או פעילות ספורטיבית מתונה תוכל להמשיך להתאמן, בהתאם להמלצת הרופא שלה וכמובן תוך כדי היותה קשובה לגוף ולמגבלותיו. לא מומלץ להתאמן בפעילות נמרצת כמו הרמת משקולות, ספינינג ורכיבה על אופניים, אגרוף או משחקי כדור. פעילויות כאלו מעמיסות על המפרקים במקביל לשינויים ההורמונים שחלים בגוף בהריון וחושפים את גוף האישה לנפילות וחבלות. כמו כן, לא מומלץ בכלל לנשים בהריון להתאמן בפעילות ללא חמצן כמו צלילה. חשוב שאישה שמתאמנת תקפיד על שתייה מספקת של מים כדי למנוע התייבשות ותעשה זאת בפיקוח של איש מקצוע המוסמך לספורט של נשים בהיריון שאישר את תוכנית האימונים שלה.

 

האם התייבשות עלולה לגרום לצירים מוקדמים?

נכון. התייבשות אצל אישה בהיריון פוגעת באיזון הנוזלים והמלחים של האישה, מובילה לריכוז גבוה של אצטון בשתן, מה שמוביל להשפעה על הפרשת חומרים של בלוטת יותרת המוח.

המוח מפריש הורמון שנקרא פיטוצין-שהוא הורמון שמזרז צירים אצל היולדת ואפילו יכול לגרום ללידה מוקדמת. כדאי לפנות לטיפול רפואי במקרה של התייבשות העור וירידה במתן שתן או שלשולים והקאות ולקבל טיפול במידת הצורך.

 

האם צרבת בהריון מעידה על עובר שעיר?

ממש לא. צרבות הן תופעה שכיחה מאד בהיריון ואין שום קשר בינה ובין מאפייני התינוק. כבר בתחילת ההיריון נרגיש צרבות, נתמודד עימן בעזרת כדורי מציצה, או תרופות סבתא, כמו גזר ועוד. בשבועות האחרונים יש נשים רבות שמדווחות על צרבות שנשארות ממש כמעט עד לשלב הלידה.

האם מותר לקיים יחסי מין בהריון?

כן. אם מדובר בהריון תקין. בהריון בסיכון כדאי לברר עם רופא את התנאים לקיום יחסים.

קיום יחסי מין בהיריון וההשלכות שלהם על העובר וההיריון משתנים בהתאם לשלבי ההיריון השונים. בתחילת ההיריון יורד לעיתים החשק לקיום יחסים בעקבות הבחילות והצרבות. יחד עם זאת אין איסור על קיום יחסים בשלבים הראשונים. כמובן שחדירה נמרצת עלולה לגרום לדימום, בשל נטיית האזור לדימומים. כדאי לשמור על עדינות ואופי התנוחות בזמן קיום היחסים כדי למנוע לחץ על האזור שבו מתהווה העובר.

 

האם יחסי מין הם שיטה טבעית לזירוז הלידה?

נכון. בנוזל של הזרע יש חומר הנקרא פרוסטגלדין שעוזר לריכוך צוואר הרחם. בנוסף האורגזמה של האישה משחררת הורמונים, אוקסיטוצין ואנדורפינים אותם הורמונים שפעילים גם בזמן הלידה. הורמונים אלו מקדמים לידה במקרים שהגוף כבר בשל ללידה.  במקרה של קיום יחסים בשבועות האחרונים להיריון יש סבירות להתפתחות של לידה. גם בזמן גירוי הפטמות משתחרר במוח הורמון האוקסיטוצין, המזרז את הצירים וגם אז הצירים יכולים להוביל ללידה.

 

אסור להכניס הביתה חפצים לתינוק עד ללידה

כאן הגענו לאמונות שעבור חלקנו הן טפלות ועבור אחרים הן מקובלות ומוסכמות. לאמונות טפלות אין הסבר הגיוני, כפי שמרמז שמן הן מבוססות על אמונה, על פחדים ועל תחושות. על פי רוב הן מועברות במסורת מאם לבתה ויש להן כוח לא פחות חזק מהמלצות רופא. כך נהוג לתת צ'קים ולהשלים את הקנייה עבור התינוק רק בחודשים האחרונים לפני הלידה ולבקש שהמשלוח יגיע הביתה רק אחרי שהלידה עברה בשלום. יש עדות בהן נהוג לשמור את התינוק במשך 30 ימים בבית ובמקומות אחרים מוציאים אותו החוצה כבר ביום הראשון. הכי חשוב שנפעל לפי התחושות שמתאימות לנו כאימהות וכנשים שיודעות מה הכי טוב עבורן.




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו