משפטים שאסור לומר לכן כשאתן בהריון - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

משפטים שאסור לומר לכן כשאתן בהריון

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 03.09.2010

ישנם משפטים שנאמרים על ידי חברים, מכרים, עמיתים לעבודה ואפילו אנשים אקראיים ברחוב שהיינו בשמחה מוותרות על התענוג לשמוע. אם במצב רגיל הייתן מבליגות על הדברים ועוברות הלאה ללא הנד עפעף, בתקופת ההריון, המאופיינת ברגשנות יתר, הורמונים משתוללים, חששות ופחדים, הדברים אינם מתקבלים בהבנה יתרה.



מאת: ציפי ברמן קרופרו
משפטים שאסור לומר לכן כשאתן בהריון

ישנם משפטים שנאמרים על ידי חברים, מכרים, עמיתים לעבודה ואפילו אנשים אקראיים ברחוב שהיינו בשמחה מוותרות על התענוג לשמוע. אם במצב רגיל הייתן מבליגות על הדברים ועוברות הלאה ללא הנד עפעף, בתקופת ההריון, המאופיינת ברגשנות יתר, הורמונים משתוללים, חששות ופחדים, הדברים אינם מתקבלים בהבנה יתרה.

אז הנה מקבץ משפטים שאסור (או לא כדאי) לומר לכן כשאנחנו בהריון:

משפטים בתחילת ההריון

"הריון זה לא מחלה": התופעותשאתן מרגישותבחודשי ההריון הראשונים לפעמים מורגשות כתופעות של מחלה של ממש ואתן מצפות שהסביבה תתמוך ותכבד את תלונותיכן ובטוח שלא תאשים אתכן בפינוק או שתרים גבה לאור הבקשה שלכן בהתחשבות.

"ההריון שלי דווקא עבר חלק": בתקופה הראשונה בהריון, כשאתן סובלות מכל התופעות האופייניות והשכיחות כמו בחילות, הקאות, חולשה וסתם הרגשה כללית לא טובה, יש את המנוסות שטורחות לספר שהן התברכו במזל גדול וההריון עבר חלק, ללא שום תופעות לוואי, כך שהן יכלו להמשיך בשגרת חייהם הרגילה.

"ניסיתם להיכנס להריון הרבה זמן?" : שאלה שיש הרואים אותה כגובלת בחטטנות וחדירה לפרטיות שגורמת לתחושה לא נעימה, במיוחד כשהיא מגיעה מאדם שאינו מקורב אליכן ביותר. גם אם לא נכנסתן להריון בניסיון הראשון אתן לא חושבות שזו זכות הציבור לדעת ולהיכנס לכן לחדר המיטות.

"זה בטוח בן" : בשלב יחסית התחלתי, עוד לפני שאתן יודעות את מין העובר בעצמכן, מתחילות ההשערות והניחושים לאחר ניתוח ואבחון הסממנים: התופעות, צורת הבטן המתחילה לבצבץ, החשקים לסוגי מזון מסוימים וכמובן לא לשכוח את תחושות הבטן של האנשים שתמיד חשבו שלכם יהיה בן. בואו נשאיר את הניחושים למשחק הלוטו ונחכה בסבלנות עד שתגיע ההכרזה הרשמית בזמן שלכם.

"מה יש לך עוד בן?" : סביר להניח שאחרי כמה ילדים מאותו מין תרצי שיולד לך תינוק מהמין השני אבל לצערך אין לך שליטה על זה. אין תרומה ממשית לאמירה מהסוג שרק תיתן לכן הרגשה לא טובה.

משפטים במהלך ההריון

"את רק בחודש שישי?/ "בטוח יש לך תאומים?" : אמירות מהסוג מצביעות על כך שאתן עליתן במשקל מעבר למצופה. נושא המשקל וגודל הבטן הוא רגיש עבור מרבית הנשים בהריון ומוטב לא ליזום שיחה בנושא.

"אפשר לגעת לך בבטן?" : סביר להניח שלא תרצנה שאנשים זרים או כאלה שאתן לא מרגישות קרובות אליהם ייגעו לכן באיברי הגוף השונים ובמיוחד האינטימיים יותר באותה מידה כמו שלא הייתן רוצות שיעשו זאת אם לא הייתן בהריון. הבעיה גדלה כשלא רק שואלים אלא גם לא מחכים לתשובה ומושיטים את היד לגעת בו בזמן שהשאלה נשאלת ותופסים אתכן לא מוכנות.

"שמעת על ההיא שהפילה בחודש חמישי?" בתקופת ההריון סביר להניח שתעדיפו לא לשמוע סיפורי טרגדיות כי חשוב לשמור על חשיבה חיובית ואופטימיות שהכל יהיה בסדר בהריון ובלידה. תמיד יש את אלה שחושבים שהם מבזק החדשות וצריכים לעדכן אתכן בכל הסיפורים הכי חמים ולא חיוביים.

"תנסי לא להתרגש או לקחת קשה דברים, זה לא טוב לתינוק" : נושא בטיחות תינוקות יהיה רלוונטי עבורכן לאחר הלידה. אין טעם לתת לכן תחושה כבר בתקופת ההריון שאתן פוגעות בתינוק עצם היותכן אנושיות וחוות תחושות בלתי נשלטות.

 

משפטים נוספים שלא מומלץ לומר בשלב זה:

"יפה לך שהפנים שלך השמינו וקיבלת לחיים"

"אז כמה העלית במשקל עד עכשיו?"

"מה שלומך דובונת/ שמנה?"

משפטים בסוף ההריון

"עוד לא ילדת?": אתן מודעות טוב מאוד לעובדה שעברתן את התאריך המשוער ללידה ועדיין זה לא קרה אז כל עוד רואים את הבטן ההריונית שלכן אין צורך לומר את הדברים.

"תהני מהזמן שלך ותנוחי. אחר כך לא יהיה לך זמן ": אנשים "מנוסים" טורחים להכין אתכן לקראת הבאות והקשיים הצפויים לאחר הלידה שמשנה את כל סדרי העולם. הם גם מספקים עצות רבות מה לעשות בתקופה של עד הלידה. סביר להניח שתסתדרו לבד ותדעו לנהל את זמנכן טוב, במיוחד במידה ולא מדובר בילד ראשון ואתן צריכות לא רק לנוח אלא גם להיות אחראיות על הפעלות לילדים שבבית.

"את חושבת שתניקי?"  סביר להניח שכבר הספקתן לשמוע מחברות משפחה והמדיה על יתרונות ההנקה הן לאם והן לתינוק אך יש כאלו שזה לא מתאים להן והן יודעות זאת מראש. חשוב לא לתת תחושה שאם אתן בוחרות לא להניק או שלא תניקו בפועל, הדבר מעיד על היותכן אמהות לא טובות.

"אני נשארתי עם עודפים שעד היום לא הורדתי : אתן יודעות שהעליתן אי אילו קילוגרמים ואתן אופטימיות שבשלב שהוא תצלחנה להוריד אותם ולחזור למידה שהייתן לפי ההריון. אין טעם לשתף בעובדות שהדבר אינו פשוט או קיים אצל כל אחת.

"באמת לא פשוט להיות בחודש השמיני בחום המטורף בארץ שלנו": משקל עודף וכבדות לא רגילה אינם תורמים להרגשתכן בחום יולי אוגוסט. אין טעם שיצהירו זאת בפנייכן. סביר להניח שגיליתן זאת בעצמכן.

"את קונה מראש את הדברים לתינוק? זה לא מביא מזל רע?"

יש המאמינות באמונות טפלות מהסוג ויש את אלה שלא ומעדיפות להתכונן מבעוד מועד לשלב לאחר הלידה. אין דרך אחת נכונה וכל אחת בוחרת את אופן ההתמודדות שלה בתקופה זו בהתאם לשיקוליה ולאמונותיה. לא מומלץ להתערב בנושאים מהסוג.




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו