ניפוץ 10 מיתוסים של הריון - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

ניפוץ 10 מיתוסים של הריון

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 13.05.2022

עם כל העצות הרווחות בנוגע להיריון, קשה לעקוב אחר מה בטוח ומה לא, ובמה את באמת צריכה להאמין. בכתבה זו ננפץ את 10 המיתוסים הנפוצים ביותר סביב היריון, כדי שתוכלי ליהנות מהדברים האהובים עליך, ללא רגשות אשם.



ניפוץ 10 מיתוסים של הריון
מצמצום בקפאין ועד אימונים - כאן תגלי מהי עובדה ומהי פיקציה.
 
תעשי את זה, אל תעשי את זה... 
עם כל העצות הרווחות בנוגע להיריון, קשה לעקוב אחר מה בטוח ומה לא, ובמה את באמת צריכה להאמין. בכתבה זו ננפץ את 10 המיתוסים הנפוצים ביותר סביב היריון, כדי שתוכלי ליהנות מהדברים האהובים עליך, ללא רגשות אשם. כמובן, כל היריון הוא אינדיבידואלי מאחת לשנייה, אז עקבי אחר הוראות הרופא שלך, מעל כל דבר אחר.
 

מיתוס 1# אכלי שלוש ארוחות בריאות ביום

הפתעה! למעשה, את צריכה לאכול שש או שבע ארוחות קטנות ובריאות לאורך היום (כל שעתיים עד שלוש). אכילה תכופה ומקבוצות מזון שונות תשמור על רמת הסוכר בדם שלך בטווח קבוע, וזה בריא לך ולתינוק שלך. זה לא הזמן לעשות דיאטה, אבל אל תילחצי יותר מדי בנוגע לאוכל. מה שהיה לך טוב לפני ההיריון, טוב לך עכשיו. צריכה ריענון? הנה כמה פריטים בריאים שתוכלי להוסיף לרשימת המכולת שלך>
 

מיתוס 2# זה בסדר לשתות משהו

הבחירה לשתות כמה לגימות בהרמת כוסית בעבודה או הימנעות מוחלטת מאלכוהול - היא בסופו של דבר החלטה אישית, אך דעי כי מחקרים רבים קשרו שתייה במהלך ההיריון עם סיכון מוגבר להפרעות בספקטרום האלכוהול אצל העובר. גם המרכז לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) וגם המכללה האמריקאית למיילדות וגינקולוגים (ACOG), אומרים שנשים בהריון צריכות להימנע לחלוטין מאלכוהול במהלך ההיריון. המומים המולדים הקשורים לאלכוהול במהלך ההיריון ניתנים למניעה לחלוטין. חיוני שכל נותני שירותי הבריאות, במיוחד רופאי נשים, יבהירו למטופלות שלהם שאין כמות בטוחה של שימוש באלכוהול במהלך ההיריון.
 

מיתוס 3# נטול קפאין בלבד

זה נכון שקפאין חוצה את השיליה, כלומר כשאת צורכת המון קפה, גם את וגם התינוק מרגישים זמזום. אבל כוס קפה או תה קטנה ביום זה בסדר גמור - למעשה, צריכה של עד 200 מיליגרם קפאין ביום נחשבת בטוחה. הכול תלוי בסוג המשקה ובתכולת הקפאין שלו. רמות הקפאין בקפה, עשויות להשתנות מאוד בהתאם לסוג פולי הקפה, כמה זמן הם נצלו והאופן בו הם נרקחו. לדוגמה, תערובת צרפתית המוגשת שחורה, חזקה הרבה יותר מכוס חלשה של קפה אמריקאי מעורבב עם חלב. 
 

מיתוס 4# תשכחי מגבינות 

תשמחו, גבירותיי - אתן לא חייבות להימנע מכל הגבינות. סוגים מסוימים, כמו צ'דר ושוויצרי, הם לגמרי בסדר כי הם עברו פסטור. אלו המוצרים הרכים והבלתי מפוסטרים כמו גבינת ברי, פטה וגבינת עיזים - שעלולים לשאת מחלות הנישאות במזון. אם יתמזל מזלכן, חנות המכולת שלכם תביא גרסאות מפוסטרות - פשוט בדקו את התווית. ואז תוכלו להמשיך ליהנות מקרקרים עם גבינה!
 

מיתוס 5# אתה אוכל בשביל שניים

כן, התשוקה לאוכל היא אמיתית, אבל הריון הוא לא הזמן להתחרפן. בהחלט יש לך קצת יותר מרחב פעולה כשזה מגיע לארוחה שנייה של ארוחת ערב, אבל בממוצע נשים צריכות רק כ-300 קלוריות נוספות ביום. למרות שחשוב לשמור על הגוף שלך ולהזין אותו היטב - אחרי הכל, הוא עובד קשה כדי לגדל תינוק! לכן, את צריכה לשאוף לעלייה בריאה במשקל בהיריון.
 

מיתוס 6# פירות ים.
מה איתם?

אכילת פירות ים היא למעשה סופר בריאה במהלך ההיריון! לדגים עמוסים בחלבון ובחומצות שומן אומגה 3, יתרונות התפתחותיים גדולים לתינוק. אבל לא כל הדגים נוצרו שווים. מומלץ לאימהות לעתיד, לאכול שתיים עד שלוש מנות של פירות ים דלי כספית מדי שבוע. אז כשאתן מעיינות בתפריט, לכו עם אפשרויות כמו סלמון ואמנון. למרבה הצער, לדג חרב, טונה גדולה, דג מרלין, מקרל קינג וכריש, יש את הרמות הגבוהות ביותר של כספית ויש לדלג עליהם לחלוטין. מבחינת סושי, לנשים בהריון חובה להתרחק מכל דבר לא מבושל: דגים נאים יכולים להכיל טפילים וחיידקים שעלולים להוביל לזיהומים ומחלות הנישאות במזון. כך שההימור הטוב ביותר, הוא להישאר עם לחמניות סושי מבושלות כמו טמפורה.
 

מיתוס 7# את צריכה לסבול דרך כאב וחולי

תרופות רבות ללא מרשם בטוחות במהלך ההיריון, אבל איכשהו נשים מאמינות שהן צריכות להשלים עם מיגרנות ולסבול מהצטננות. ובכן, כדאי שתתייעצי עם הרופא שלך לפני שאת לוקחת משהו, אבל מומחים רבים נותנים אור ירוק לתרופות הבאות: Tylenol עבור כאבי ראש וחום; Tums או Mylanta לצרבת; רוביטוסין להצטננות; ובנאדריל לאלרגיות. מבחינת תוספי צמחים ותה, אין תשובה חד משמעית - לא נעשה הרבה מחקר על השפעותיהם על עוברים. הסוגים שאת קונה במכולת הם כנראה בטוחים, אבל בדקי עם הרופא שלך קודם. אם את צריכה להרגיע את העצבים שלך ורוצה פתרון טבעי, עשי מדיטציה או אכלי חתיכת שוקולד. 
 

מיתוס 8# דלגי על חדר הכושר

למעשה, מומחים רבים אומרים שברוב המקרים, אימונים בעלי השפעה נמוכה יכולים להיות דרך מצוינת לשלוט במשקל שלך ולהכין את גופך לבואו של התינוק. לנשים בהריון מומלץ לקבל לפחות 150 דקות של פעילות אירובית מתונה בכל שבוע - "מתון" כלומר הדופק שלך מוגבר ואת מתחילה להזיע, אבל את עדיין יכולה לדבר כרגיל. פשוט הימנעי מקרב מגע או מתרגילים הכוללים שכיבה על הגב (מה שמפחית את זרימת הדם למוח ולרחם). שוחחי עם הרופא שלך על אימונים בטוחים בהריון שתוכלי לשלב בשגרה שלך.
 

מיתוס 9# צבע לשיער – מותר או אסור? 

להיות בהריון לא אומר להתפשר על המראה שלך, אבל את צריכה להיות חכמה. אמנם יש סיכון תיאורטי הקשור לצביעת השיער שלך (כיוון שכימיקלים נספגים דרך הקרקפת), אך מחקרים לא הראו שום דבר חד משמעי. מומלץ להימנע מצביעה לפחות בשליש הראשון, כאשר איבריו של התינוק נוצרים. כמו כן, מומלץ לבחור בצבע טבעי. בין אם את במספרה או בבית, וודאי שהחלל מאוורר היטב.
 

מיתוס 10# מניקור בחוץ

את לא צריכה לוותר על הפינוק השבועי שלך רק בגלל שאת רוצה להיות אמא. אך תצטרכי חשיפה מסיבית וארוכת טווח למוצרים, לפני שיהיה סיכוי לבעיות. עדיין נבהלת ממה שיש בלק עצמו? חפשי מותגים שאינם מכילים: Dibutyl phthalate, Toluene , Formaldehyde. כדי להימנע מנשימת אדים, בחרי במקומות מאווררים היטב (אולי אפילו כדאי לקבוע תור לשעות פחות צפופות ביום). והכי חשוב, לוודא שהסלון מחטא את כל הכלים שלהם. אם אי פעם היית עומדת לקבל זיהום ממניקור, זה יהיה כשאת בהריון. 
 



למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו