על ארבע האחיות של ההריון - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

על ארבע האחיות של ההריון

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 22.04.2011

התורה דיברה על ארבעה בנים, ההגדה על עשר מכות ואני רוצה לספר על הצורך לצאת מעבדות לחירות בתקופה ההריונית שלנו. ושלא יגידו לי שזו לא מחלה – על ארבע האחיות של ההיריון.



מאת: ריקי לוי דינר, מאמנת אישית ומשפחתית (M.A), מרצה בנושא שפת הגוף

 


על ארבע האחיות של ההריון

הריון זה לא מחלה, כך טענו בפניי כשהייתי בהריון הראשון. גם בשני,אם חושבים על זה . . . וכן, גם בשלישי. מרבית הפעמים שטענו זאת בפניי היו אלו גברים שניסו להתחמק ממבטי הרחמים שהיו לי במהלך ההריון ו/או נשים מבוגרות, הריוניות בעבר סבתות בהווה, שניסו להזכיר לעולם שוב שאם הן עברו את זה...כל אחת יכולה. ולא! אין מקום לרחמים.

אז אני לא מחפשת רחמים רק קצת הבנה, לפחות כעת בחג החירות - ראשון כשני, תנסו להבין שאם בספר כתוב: טחורים, אדמומיות, הרדמות כפות הידיים, נימול, עקצוצים, גרד, גלי חום, הזעת יתר, שיעור יתר ועוד ועוד יש בזה מן המחלה. או לפחות מן המכה.

התורה דיברה על ארבעה בנים, ההגדה על עשר מכות ואני רוצה לספר על הצורך לצאת מעבדות לחירות בתקופה ההריונית שלנו. ושלא יגידו לי שזו לא מחלה – על ארבע האחיות של ההיריון.

 

1.         אחת תמה – בתמימותך הרבה, בעיקר בהריון הראשון את עונה לכל שאלה הקשורה להריון וזאת מפי...כל אחד בעצם. בין אם הוא פגש בך בתור למכולת או לסופר . בין אם את מכירה אותו או לא. את מרגישה צורך רגשי עז, וחיוך אמיתי ולא מאולץ לשתף. את תמימה. עם התקדמות ההריון תלמדי שהתמימות שלך עולה לך ביוקר, היות ואנשים לא מפסיקים לשאול. לא רק זאת ברגע בו פרצת את הסכר הוורבלי הם פותחים את הסכר הגופני וממששים! קוראים לזה סיבוב. מכה שלא כתובה בתורה. הבטן שלך הופכת למגלשת ידיים בלתי רצונית ואת עודך מחייכת. תמימה. בהריון השני זה יעבור לך!

 

2.         אחת רעה  - תמיד יש אחת כזאת ולא רק בהריון. אלא שבהריון מתגלים פניה האמיתיים קבל עם ועדה. "מה עוד לא קראו לך לשקיפות עורפית?",  "אצל איזה רופא אמרת את?", "8 ק"ג? כבר? אני בכל ההיריון העליתי רק 6", "בסדר זה לא שהיית רזה רזה קודם..." "בקרוב תצטרכי הגדלת חזה". הרעה גורמת לך לפקפק בכל מה שהאמנת בו במהלך ההיריון, ברופא שלך, בבדיקות שהוא נתן לך, בתוצאות, בעצמך.

לעיתים היא מאמינה כי היא עושה טוב – ממש בשליחות. שליחות לומר לך את האמת. להכין אותך. והאמת היא שפשוט את צריכה להבהיר לה ולכולם כי את לא מעוניינת באמת, לפחות לא בשלב מצבי הרוח. הפסיקי להיות תמימה ותעני לרעה. מה כבר יקרה -  תהיי חכמה!

 

3.         אחת חכמה – האמת היא שיש כמה חכמות. כאלו שנותנות לך עצות טובות, מלוות אותך במהלך ההיריון ולא תמיד אומרות את מה שיש להן בבטן, אלא את מה שאת צריכה לשמוע באותו רגע נתון. אלו הן חברות. הן לא ישתפו אותך במקרי אסונות של הריונות אחרים, לא יספרו לך סיפורי זוועות על בית חולים זה או אחר, ורק ירגיעו. החכמות זוכרות את מה שהן עברו בהריון עם כל הרעות מהסעיף הקודם ופשוט מנסות לגונן עלייך. היי חכמה גם כן ושמרי עליהן קרוב קרוב בתשעת החודשים הקרובים.

 

4.         אחת שאינה יודעת לשאול – כמו בפרסומת וכמו שאמא שלי תמיד אמרה אם לא תשאלי איך תדעי? היריון הוא המקום שלך לשאול כל מה שרצית לדעת ולא העזת. הוא המקום שלך להדוף שאלות מעצבנות מכאלו שאינן יודעות לשאול בטקט! כאלו שחודרות לאיברים האינטימיים ביותר שלך כאילו בהריון נפרצו כל המחסומים. אז זהו שלא! היחידה שמותר לה להעלות שאילתות בכל מקום היא את זכרי זאת. תשאלי כל מה שבא לך מקסימום אם השאלה תהיי מביכה תרצי זאת בשחיקה הקוגניטיבית או במצבי הרוח. עוזר לצאת מכל מצב!

 

משפחה שכזאת

במהלך ההיריון תפגשי את כל האחיות הנ"ל, תהפכי להיות אחת מהן בכל חודש נתון בכל שנייה ודקה שעוברת. בחרי בהן בקפידה, אחרת יהיה משבר משפחתי ובאמת שלא נדע.

והכי חשוב זכרי שבהגדה יש עוד שיר שנקרא – "והיא שעמדה" –אם אבותינו עמדו בהכל מי אנחנו שלא נעמוד בתשעה ירחי לידה?

 




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו