היוגה כחוויה תורמת למהלך ההריון והלידה - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

היוגה כחוויה תורמת למהלך ההריון והלידה

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 07.10.2008

הלידה הנה אחת החוויות העוצמתיות ביותר שחווה אישה במהלך חייה. ללידה נדרשים כוחות רבים שמסייעים לאישה בתהליך הלידה. היוגה בהריון תורמת רבות להתמודדות נפשית ופיזית עם תהליכי הלידה.



עריכה: אורנה מלכי לבנה מתוך יריד "זמן יוגה" ברעננה


היוגה כחוויה תורמת למהלך ההריון והלידה

הלידה הנה אחת החוויות העוצמתיות ביותר שחווה אישה במהלך חייה. ללידה נדרשים כוחות רבים שמסייעים לאישה בתהליך הלידה.

היוגה בהריון תורמת רבות להתמודדות נפשית ופיזית עם תהליכי הלידה.

 

יוגה בהריון מיועדת לנשים, גם אלו שלא תרגלו מעולם יוגה. מטרתה היא להקנות לנשים הרגלים שיעזרו להן לעבור את הלידה וההריון כחוויה הטובה ביותר שאפשר. לכך נועדו תרגילי נשימות, תנוחות יוגה ומדיטציה.

 

רצוי לתרגל יוגה לפחות פעם בשבוע ובמידת האפשר אף יותר.גם אימון של מספר דקות יתרום רבות. היוגה מציעה אימון, אשר המתמיד בו שב אליו מתוך כוונה להטמיעו.  בשלב הראשון לומדים ביוגה להכיר את היכולות, את המגבלות, התחושות השונות והמחשבות, שהן לגמרי אישיות ואף אחד לא יכול להכיר אותן. בשלב השני לומדים להבחין בין מה שבטווח הקצר עושה לי טוב, לבין מה שבטווח הארוך יעשה לי. השלב האחרון הוא השלב ה"פעיל"- בו האישה מודעת לעצמה ובוחרת באופן מודע בכל רגע איך לפעול בהתאם למצב.

אי אפשר להתכונן ללידה במודעות "פעילה" כאשר ההריון אינו "פעיל".

 

כדי להבין איך מתבצעת הבחירה המודעת של פעולה, כאשר פעולה יכולה להיות תנועה, נשימה,רגש או מחשבה, יש צורך להבין את מהות היוגה:

  • מטרת היוגה היא להפנים פעולה ספונטאנית, פעולה אשר אינה נובעת מהרגלים שצברנו עם השנים, או  מונעת מתוך הציפיות של החברה, אלא באה ממקום עמוק בתוכנו.
  • אפשר לומר שהיוגה מלמדת אותנו לפעול בספונטאניות על-פי הקשבה לתחושות עמוקות בנו. זו היא בדיוק הכוונה בלידה פעילה והריון פעיל. בלידה פעילה האישה מנהלת את הלידה ע"פ תחושותיה, שכן כל לידה היא חד-פעמית, כל אישה היא ייחודית, ואף אחד, פרט למי שהווה בחוויה לא יכול לדעת מה הדבר שהאישה זקוקה לו.
     
  • אז אם בחרתן ללדת לידה פעילה, יש צורך באימון. ואם לא למדתן יוגה לפני תקופת ההריון, כדאי להצטרף לקבוצה של יוגה לנשים בהריון, לתרגל יוגה על המזרן ולהתנסות בהריון פעיל גם מחוצה לו.
  • בהריון  מתחילה האישה לחוות תחושות חדשות, רגשות אחרים, ומגבלות תנועה. הריון פעיל הנו מצב בו האישה מקשיבה לתחושות ולצרכיםשלה ומתוך היכרות מעמיקה. מדובר בפעולה ספונטאנית, שנוצרת מתוך הרפיהומתוך הקשבה. הרפיה ביוגה היא לא רק של השרירים, למרות שחשוב מאוד להרפותאת הגוף באופן כללי' ועל אחת כמה וכמה בזמן הלידה, אך בכדי שהגוף יהיה רפוי ישצורך להרפות אתמערכת העצבים. הרפית מערכת העצבים מתבצעת כשלומדיםלהרפות ב’ראש'  (מנטאלית), כלומר מאפשרים למחשבות לעבור ולא מזדהים איתן, חווים אתהרגשות אך לא נותנים להם לערער את היציבות שלנו- את תחושת המרכז.
  • בזמן ההריון הפעיל, תחושת המרכז מתעצמת. החיבור בין גוף האישה ההרה, עם כלהשינויים החלים בו, לבין המחשבות והרגשות שלה, אינו מובן מאליו. אימון היוגה יכוללהביא את האישה לחיבור עם המרכז שלה.
  • במקביל לשינויים גופניים, חווה האישה תהליכים רגשיים. במקום להכחיש את התחושות והרגשות החדשים, ניתן לחוות אותם ממקום עמוק המאפשר חוויה אחרת, נכונה ומודעת מבלי לאבד את המרכז, כלומר מבלי לאבד את יכולת התגובה הספונטאנית. את אופן הפעולה הספונטאנית, יש צורך לתרגל, והיוגה הוא מצוין לכך. כך שגם בהריון, בלידה ואפילו לאחריה, נהיה פעילים על-פי מה שנכון לנו ולא על פי מה שהחברה או ההרגלים שלנו מכתיבים לנו.



למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו