פעילות גופנית במהלך ההריון מפחיתה ממשקלו של הצאצא - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

פעילות גופנית במהלך ההריון מפחיתה ממשקלו של הצאצא

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 16.05.2010

מחקר חדש שבדק מימד חדש ומעניין מאד בתחום של פעילות גופנית במהלך ההיריון, מסתבר שתוכלי לתרום לבריאותו של ילדך בטווח הארוך אם תמשיכי ותתמידי בפעילות גופנית במהלך ההיריון.



מאת: דנה רותם


פעילות גופנית במהלך ההריון מפחיתה ממשקלו של הצאצא

נכנסת להריון בשעה טובה ואת מלאת חששות והתלבטות האם להמשיך בשגרת הפעילות הגופנית אליה הורגלת טרם כניסתך להריון, או שמא לנצל את תקופת ההריון למנוחה הכוללת קריאה וצפייה בקולנוע ביתי.. מאחר ולא בטוח שכדאי לך לאמץ שגרת נייחות הבאנו לפניך מחקר חדש שבדק מימד חדש ומעניין מאד בתחום של פעילות גופנית במהלך ההיריון, מסתבר שתוכלי לתרום לבריאותו של ילדך בטווח הארוך אם תמשיכי ותתמידי בפעילות גופנית במהלך ההיריון.

 

אינספור מחקרים מתבצעים על מנת להבין לעומק את השפעת רמת האינסולין על משקל היילוד, כך לדוגמה מחקר "המתאם בין לפטין ואינסולין במי השפיר ונסיוב היולדת בין 16-20 שבועות הריון ומשקל היילוד בעת הלידה" שנערך ע"י יורי פרליץ, סופיה גלזר- סולמצן, אביבה פלג, נסיה לנג, בני אלמוג, משה בן עמי, אשר הציג במובהקות ברורה כי קיים מתאם בין רמת האינסולין במהלך ההיריון לבין משקלו של התינוק ביום היוולדו.

 

ממחקר חדש שאושר לפרסום במגזין האמריקאי  journal of clinical endocrinology & metabolism פעילות גופנית אירובית ברמת עצימות בינונית הובילה לצמצום קל במשקל הלידה של התינוק וזאת מבלי להגביל התפתחות נוגדני אינסולין אימהית.

מטרת המחקר לבדוק האם קיימת השפעה של פעילות אירובית בחצי השני של ההריון על רגישות אימהית לאינסולין והשלכה על היילוד.

המחקר בוצע ע"י שרה ה. הופקינס, ג'ימס ק. בלדי,  ווין ס. קאטפילד, לסלי מקוומן, פול ל. הופמן.

ישנן עדויות רבות המציגות את מידת ההשפעה של סביבת התפתחות העובר על התפתחותו לאחר הלידה. המחקר החדש הינו הראשון להציג השפעה משמעותית של פעילות אירובית כגון רכיבה על אופניים על משקל היילוד.

לדברי פול הופמן md באוניברסיטת הוקלנד שבניו זינלנד ועורך המחקר "הממצאים מראים שפעילות אירובית בעצימות בינונית משנה את סביבת האם בדרך כזו שמשפיעה על המרצת חומרי הזנה בגדילת העובר, התוצאה הינה הפחתה במשקלו של הצאצא הנולד", "בהתחשב בכך שנמצא קשר בין גודלו של היילוד לסיכויי השמנה במהלך המשך חייו נמצא כי הפחתה מועטה במשקלו של היילוד עשויה להשפיע בטווח הארוך על יתרונות בריאותיים עבור הצאצא בכך שיופחת הסיכון שלו להשמנה בהמשך חייו"

המחקר הזה הינו המחקר הראשון לאמוד שינויים ברמות רגישות לאינסולין בתגובה לאימונים אירוביים במהלך ההריון. תנגודת האינסולין של האם הינה חיונית על מנת לעודד זמינות חומרי הזנה לעובר שנקשרת באופן ישיר למשקלו של היילוד. פעילות גופנית אירובית בעצימות בינונית במהלך ההריון נמצאה כמפחיתה את התנגודת לאינסולין אבל הפחתה גדולה מדי בתנגודת האינסולין עשויה להשפיע באופן מזיק על ההריון בכך שימנעו מהעובר חומרי הזנה חיוניים.

יחד עם זאת ממצאי המחקר מעידים כי פעילות גופנית ברמה בינונית במהלך ההריון לא תוכל לגרום להפחתה ברמה גבוהה מדי בתנגודת לאינסולין כשם שמתרחש בקרב נשים שאינן בהריון.

לדברי פול הופמן "התגובה הפיסיולוגית להריון נמצאת כתחליף לשיפור הכרוני ברגישות לאינסולין כפי שתואר קודם בכל הקשור לנשים שאינן בהריון, מדובר בממצא חשוב עד מאוד עבור אתלטיות אשר מעונינות להמשיך באימונים השגרתיים שלהן במהלך תקופת הריונן מאחר ולאימונים לא תהיה השפעה שלילית ניכרת על תנגודת לאינסולין"

במחקר הזה נבדקו 84 אימהות שהרו פעם ראשונה בחייהן חלקן שמשו כקבוצת ביקורת וחלקן המשיכו בשגרת אימוני אירובי במהלך הריונן. המשתתפות במחקר כמתאמנות עשו שימוש עיקרי באופניים נייחות והשתתפו בחמישה אימונים בשבוע כל אימון 40 דקות, שגרת האימונים נמשכה עד שבוע 36 להריונן. רמת הרגישות לאינסולין נמדדה בשבוע ה-19 ובשבועות 34 ושבוע 36 תוך שימוש בבדיקת העמסת סוכר, ומשקל היילוד ואינדקס bmi של היילוד נמדד תוך 48 שעות משעת היוולדו.

 

לאימונים גופניים אין כל השפעה על משקל ההריון ועל מדד ה- bmi במהלך השלב המתקדם של ההריון. יתרה מזאת לאימונים לא היה כל אפקט על תנגודת אינסולין החל מההתחלה ועד לשלב האחרון של ההריון ולא השפיע כלל על רמת הסוכר. הצאצאים של קבוצת המתאמנות שקלו בין 94  ל-143 גרם פחות מקבוצת הביקורת עוד נמצא כי לצאצאי קבוצת המתאמנות אינדקס bmi נמוך יותר, ולא נמצא הבדל בין משכי הלידה.

המסקנות הינן די ברורות, אם נהגת להתאמן טרם הריונך, כדאי לך בהחלט לשקול להמשיך בפעילות ברמת עצימות בינונית שתשמור על חיוניותך במהלך ההריון ותתרום לתינוקך בהמשך חייו.

תוכלי להשתתף באימונים במסגרת מועדוני הכושר, כיום יותר ויותר נפוץ לראות הריוניות מתמידות באימונים במהלך הריונן ואם תחפצי תוכלי לרכוש אופניים נייחות, נגן mp3 ולהקצות חדר לטובת אימונים במסגרת ביתך, כמובן שלפני הכול הזמיני טכנאי מזגנים וודאי שהמזגן יצנן את חדר הכושר הביתי באופן מיטבי!

אין בנאמר בכתבה להוות תחליף לחוות דעת רפואית ולייעוץ רופא.

מקורות מידע:

journal of clinical endocrinology & metabolism , doi:10.1210/jc.2009-2255

 

the journal of clinical endocrinology & metabolism vol. 95, no. 5 2080-2088

http://www.ima.org.il/ima/formstorage/type3/09-07-02.pdf

 




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו