הפטונומי – חיבור רגשי ומודעות לעובר - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

הפטונומי – חיבור רגשי ומודעות לעובר

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 17.10.2009

כיצד היית רוצה לחוות את ההריון שלך? האם היית רוצה להיות בקשר ובקשב לחיים שיצרת? האם יש דרך לתקשר עם העובר?



מאת: סלוני בן אברהם


הפטונומי – חיבור רגשי ומודעות לעובר

ליווי אינו מעקב

מי שהביא לארץ את גישת ה"הפטונומי" הוא ד"ר קרלוס רוזנברג, רופא נשים ומיילד, שחש כי הגישה המערבית להריון (הכוללת "מעקבים" ואינספור בדיקות) מרחיקה הלכה למעשה את האם מהעובר שלה, וגוררת אותה, ובעקבות כך גם את עוברה, אל מחוזות החשש והפחד במקום אל עבר החיבור והאהבה לחיים החדשים המתהווים בתוכה.

 

ד"ר רוזנברג, שהחל בהדרגה לזנוח את הכלים הקונבנציונאלים (חלק ניכר מהבדיקות הפולשניות), מצא את מבוקשו בצרפת, שם חי ומלמד מי שהמציא את שיטת ההפטונומי: פרנס וולדמן. במהלך לימודיו בצרפת, החל אט אט לשזור אלמנטים מהשיטה בעבודתו עם נשים בהריון ועם בני זוגן. את מיטב מאמציו וכישרונו והכשרתו החל לנתב ליצירת חיבור בין הנשים אל עוברן.

 

מהי הפטונומיה?

מקור המילה הפטונומיה הוא במילה היוונית hapsis – שפירושה: מגע, מישוש, הכרויות וידיעה באמצעות מגע. מהות המגע ההפטונומי הוא אישור וקבלה של האחר גם אם האחר הוא עובר. הכוונה היא למגע שיש בו נוכחות, שקיפות וזהירות. בגדר: "להיות שם בשביל השני". במובן זה הפטונומיה רלוונטית לכל שלבי החיים של האדם, מהיווצרותו ברחם ועד מותו והיא מותאמת לכל שלב: טרום לידה, ינקות, ילדות, בגרות וזקנה.  בשלב העוברות מתמקד המגע ההפטונומי בשילוב המגע עם תחושה של רגש. באמצעותו מתהווה אינטילגנציה הראשונית של העובר, שלומד להבחין מה נעים ומיטיב עמו.

 

ככלל הפטונומיה מתייחסת להיבטים מגוונים בבריאות הציבור ולכן היא קשורה מאוד לתחום הרפואה. הגישה התפתחה על רקע התפתחות המדע והטכנולוגיה, אשר תורמים אמנם לבריאות הציבור, אך חסרים את ההבנה הרגשית של האדם בו הם מטפלים. היא אינה מבטלת את השגי המדע אולם היא מבקשת להביא גישה אנושית יותר אל המססדר הרפואי בכלל ואל המטפלים-רופאים בפרט. את ההפטונומיה, אם כך, ניתן ליישם גם בעבודה עם חולים סופניים, אנשים שעברו כריתת איברים עוד ועוד.

 

ליווי הריון הפטונומי של בני זוג

הרעיון העומד מאחורי הגישה מבקש לעודד את הבני הזוג להיות בקשר עם העובר באמצעות מגע. לקרוא לו אליהם, ללטף אותו ואפילו לשוחח עמו. בניגוד למעקב הריון המותיר את בני הזוג פסיבים ולא יודעים, הליווי ההפטונומי מבקש לשתף את ההורים ולהשתמש בידיעה שלהם את עוברם ובעצם להעביר אותם להיות נוכחים במהלך ההריון. אחרי הכל הריון אינו טיפולי שיניים בהרדמה.

 

תרומת הליווי ההפטונומי:

0pt"> בן זוג מעורב בהריון – לבן הזוג תפקיד חשוב הן עבור העובר והן עבור בת הזוג. התהליך מאפשר לשני בני הזוג להיות נוכחים אחד עם השני ועם עוברם ובכך להכיר יותר את הצרכים אחד של השני ולבלות זמן איכות ביחד. 
  • הקלה בנשיאת ההריון – הליווי ההפטונומי מביא לירידה בטונוס הרחם ובכך מקל על נשיאתו ומשפר את ההרגשה הכללית של האישה.
  • כלי יישומי במהלך הלידה – המגע ההפטונומי מלמד את האישה כיצד להיכנס פנימה ביתר קלות, מה שמקל עליה במהלך הצירים ובזמן הלידה. זהו כלי מצויין להתמודדות עם כאב.
  • עובר רגוע שמרגיש אהוב – עוד בטרם יצא לאויר העולם חש העובר שהוא אהוב וחשוב כיון שהוא זוכה להקשה. בבואו אל העולם הוא חש ביטחון רב יותר במקומו ובכך שיזכה לטיפול מסור. דבר התורם לביטחונו בעתיד.
  •  

    כיצד זה נעשה?

    ליווי הריון הפטונומי מתרחש על פני שישה עד שמונה מפגשים, שבהם לומדים בני הזוג להכיר טוב יותר את העובר שלהם באמצעות מגע, קול, תנועה ותחושה. נשים שעברו ליווי הריון הפטונומי בעזרת ד"ר רוזנברג סיפרו כי תנועות העובר אינן אקראיות כל כך כפי שחשבו בטרם החלו בתהליך. הן הבינו כי העובר מקשיב וקולט את המסר המועבר אליו ומגיב אליו. חלקן סיפרו כי כאשר נולד תינוקן הן הרגישו שהן כבר מכירות אותו. הרי היו עמו בקשר לאורך רוב חודשי ההריון הארוכים.

     

    ללדת תינוקות רגועים 

    ד"ר רוזנברג טוען כי תינוקות שזכו להיות בקשר עם הוריהם בטרם נולדו מגלים נינוחות רבה יותר ורוגע. "נראה כי עוד בהיותם ברחם הם מפתחים תחושת ביטחון לכך שמקשיבים להם ומפגינים כלפיהם קירבה ואהבה", הוא אומר ומוסיף כי "קשר עם העובר נוטע בשני הצדדים בטחון ומוריד את סף החרדה. בכך נמנעות בדיקות פולשניות ומיותרות וההריון מתנהל בנעימים. יש לכך השפעה מרחיקת לכת על ההתפתחות הפיזית והנפשית של העובר".

     




    למעלה alt
    הדפסה altשלח לחבר
    מאת
    דוא"ל של החבר
    קבלי טיפים והמלצות למייל

    עקבי אחרינו