טיפולי יופי אסורים בהריון - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

טיפולי יופי אסורים בהריון

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 07.12.2008

בזמן ההיריון, כדאי לתת תשומת לב מיוחדת בתחומי הקוסמטיקה והטיפוח. נכון, לרוב מותר לנהוג כרגיל, אך בכל זאת, ישנם טיפולים המחייבים יתר זהירות או כאלה שכדאי להימנע מהם לחלוטין. במה מדובר?



מאת: נטע דורון


2P סטודיו

טיפולי יופי אסורים בהריון

 

טיפוח השיער

זוכרת איך נראית בחתונה שלך? ההריון יכול להיות חוויה מתמשכת של "להיראות במיטבך". לרבות מהנשים, ההיריון הוא זמן פריחה, במיוחד בכל הקשור לשיערן. לפתע הוא נראה מלא, בריא, מבריק וחי. אך לא לכולן זה כך, ישנן נשים הסובלות מנשירה ומשיער יבש דווקא. מה ניתן לעשות למען השיער בהריון?

 

צביעת שיער ופסים

כעיקרון, רופאי נשים לא יגידו לך להימנע מצביעת שיערך. הצבע פועל על שערותייך בלבד, אינו חודר לגוף ואין לו דבר עם עוברך. בעבר הייתה המלצה להימנע מצביעה בשליש הראשון. אך לאחרונה המכון הטרטולוגי הסיר מניעה זו גם כן.

יחד עם זאת, אולי כדאי ליתר בטחון לשקול מעבר לחומרים על בסיס טבעי, או כאלה המכילים כמה שפחות אמוניה וחומרים כימיים. להזיק זה ודאי לא יזיק. אם  את צובעת עצמאית בבית הימנעי משאיפת החומרים במהלך הצביעה ואל תשכחי לבוש כפפות.

יש המחמירים ואומרים כי כל מגע עם חומר כימי אינו רצוי בכלל ובפרט בהריון. אז עם איזה מחנה את נמנית?

 

קעקועים

קעקוע מערב החדרת מחט לעור ומילויו בצבע. זוהי פעולה פולשנית שאינה הכרחית. ולכן, מומלץ להתאפק עם שפע הקעקועים והצבעים לאחרי ההיריון. שוב, גם כאן המקלים שברופאים לא ימצאו בקעקוע סכנה גדולה. החליטי את אם את חייבת קעקוע דווקא בזמן ההיריון. החלטת לקעקע? הקפידי על תנאי קעקוע סטריליים ולא במקום שם תוחדר מחט האפידורל.

 

אפידורל וקעקוע בגב

האם יש סכנה בכך? ואת הרי חייבת אפידורל והוא מוחדר בגב...

רוב הרופאים המרדימים יסכימו לתת זריקת אפידורל בגב התחתון ליולדת לה יש קעקוע באיזור. אך קחי בחשבון כי אם הקעקוע נעשה בתקופת ההריון והוא טרי, הרי שהם ימנעו מלהזריק אפידורל שם.

ייתכן כי מדובר בנקיטת צעד בטיחותי. אין הוכחה כי אפידורל ליד קעקוע מסוכן. יחד עם זאת, אם את חייבת לבצע קעקוע בזמן ההריון ודווקא באיזור הגב התחתון, בררי מראש בבית היולדות בו בחרת ללדת מה המדיניות בדבר מתן זריקת אפידורל סמוך לקעקוע טרי בגב.

פירסינג והריון

אם את בהריון עתה זה לא הזמן לתקוע פירסינג בפופיק או בכלל...התאפקי עם הנושא אחרי הלידה. אם כבר יש לך פירסינג בטבור, הרי שאין חובה להוציאו. אך קחי בחשבון כי עם התמתחות הבטן וגדילתה לא יהיה לך נוח...

 

שיזוף בהריון

שהית שעות בשמש? לא הקפדת להתמרח בקרם שיזוף? התוצאה היא עור אדום וכואב וסכנת התייבשות. נזקי השיזוף אינם שונים גם כאשר את בהריון. אין סכנה לעובר. יחד עם זאת, אם שהית שעות בשמש ולא הקפדת לשתות, את מסתכנת בהתייבשות. זו עלולה לגרום לצירים מוקדמים. בזמן ההיריון הקפידי עוד יותר לגבי מדיניות שיזוף בטוחה, גם אם את רוצה להגיע שזופה לחדר הלידה.

..

 

שיזוף בעזרת תכשירי שיזוף

כאן מדובר בתכשירים המחקים את גוון השיזוף המושג על ידי קרינה. נוזלים וספריים אלה כנראה בטוחים לשימוש במהלך ההריון. יתרון החומרים האלה שאינם מכילים קרינה אולטרה סגולה. יחד עם זאת, לא נעשו מספיק מחקרים על מנת להצהיר בראש חוצות כי חומרים אלה בטוחים במאת האחוזים. מה שכן, הם עדיפים על פני חשיפה חזקה לשמש.

בכל מקרה, בין אם מדובר בתכשירי שיזוף או בקרם הגנה לחשיפה לשמש, נסי החומרים על חלק קטן בגופך ורק אז מרחי על כל הגוף. בעת ההריון את עלולה לגלות רגישות יתר לחומרים שבמצב רגיל לא היתה איתם כל בעיה.

 

שיזוף במיטת שיזוף

מיטת שיזוף פועלת על עיקרון הקרנת קרניים אולטרה סגוליות המדמות את פעולת השמש ומביאות למראה שזוף. שוכבים במתקן וסופגים את הקרינה. משך השהייה במיטת שיזוף עשוי להימשך מספר טיפולים והתוצאות תלויות גם בסוג העור ובסוג מיטת השיזוף.

לאישה בהריון  לא מומלץ לבצע שיזוף מסוג זה. מדובר כאן בקרינה מרוכזת שאחריה אף אסור לשהות בשמש. אם כך, הימנעי מסוג טיפול זה לחלוטין.

 

הסרת שיער

את רוצה להגיע חלקה לחדר הלידה וגם במהלך ההיריון חשוב לך להיות נשית ומטופחת. לעניין הסרת השיער קיימות שיטות רבות: הסרת שיער בשעווה, הסרת שיער בלייזר, גילוח ועוד. היש דרך להסרת שיער שאינה מומלצת בזמן ההיריון? כן.

רופאי נשים ממליצים להימנע לחלוטין מהסרת שיער באמצעות לייזר, לאורך כל ההיריון. מדובר בקרינה של גלי אינפרא אדום. ובזמן ההיריון כדאי להימנע מכל קרינה שהיא בגדר האפשרי. אם כבר התחלת בטיפולי לייזר להסרת שיער ואז גילית את דבר הריונך, פשוט הפסיקי את הטיפולים והמשיכי אחרי הלידה.

 

הסרת שיער במפשעות

מה לגבי קו הביקיני? האם גם שם מותר להסיר שיער? כן. אבל קחי בחשבון שהפעולה עלולה להיות כואבת מהרגיל. חלק מהנשים עלולות לגלות כי שיערן צימח יותר בזמן ההריון ולכן העבודה תהיה מרובה...

בזמן ההריון העור רגיש יותר. כך שהסרת שיער מהמפשעות עלולה להיות סיפור לא נעים. מצד שני, אם עונת הקיץ ברקע ואת רוצה איזור נקי משיערות, את יכולה לנסות להסיר בשעווה. תחילה נסי על איזור קטן של עור, ליתר בטחון. לא כואב? יופי, הרווחת. המשיכי בכל האיזור.

לסיכום, קיימות גרסאות מחמירות ומקלות בדבר טיפולי יופי בזמן ההיריון. לך נתונה הזכות להחליט כיצד תטפלי בגופך והאם מדובר בסיכון לעובר. על כל התלבטות, כדאי להתייעץ עם מומחי המכון הטרטולוגי של משרד הבריאות, המתמחים בדבר קרינות וחומרים מסוכנים בזמן הריון:

ירושלים: טל. 02-6243669/3 או לשלוח פקס אל 02-6241328.




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו