כתמי הריון- Chloasma - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

כתמי הריון- Chloasma

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 05.05.2009

ההיריון כפי שאנחנו כבר יודעות טוב מאוד טומן בחובו תופעות לוואי יש כאלו יותר טובות ויש כאלו קצת פחות, הבשורה הטובה הינה שכמעט לכל תופעת לוואי יש פיתרון, בין אם זה העלייה במשקל, נשירת השיער ובין אם זה הנושא בו נדון בכתבה שלפנינו – כתמי הריון.



שירי כבודי-אביב

כתמי הריון- Chloasma

חלקנו בעלות עור עם נטייה לכתמי פיגמנטציה ללא קשר להריון ועלינו לשמור על פנינו עם מסנני קרינה וחומרים מתאימים לאורך כל ימות השנה,אחרות "זוכות" להכיר את הכתמים במהלך ההיריון ולאחר הלידה.

למה זה בעצם קורה לנו?

צבע העור מושפע ממגוון גורמים, קודם כל הוא מושפע מתאי העור שנקראים מונוציטים, ומגורמים אחרים כגון חשיפה לשמש, שינויים הורמונאליים( הריונות, גיל מעבר), טיפול תרופתי או מבעיות בריאותיות.

הכתמים הכהים שמופיעים נגרמים עקב גורמים תורשתיים ועקב החשיפה לשמש, שני גורמים אלו בעצם קובעים את כמות המלנין שגופנו מייצר.

תופעת כתמי הריון הינה פיגמנטציה שגורמת להופעת כתמים חומים בהירים על הפנים, מדובר בתופעה שכיחה מאוד בקרב נשים בהריון אבל לא רק אצלן , נשים אשר נוטלות גלולות או בגיל המעבר עשויות גם לסבול מהתופעה הלא נעימה הזו. מקור הכתמים בפעילות יתר של תאי בניית הפיגמנט.

מה עושים?

אם מדובר בכתמים שהופיעו במהלך ההיריון ולא לפני כדאי להמתין כחצי שנה מאחר ולא תמיד מדובר בתופעה שמחייבת טיפול, במקרים לא מעטים הכתמים דוהים מעצמם, במידה וזה לא המקרה ניתן בהחלט לפנות לרופא עור או לקוסמטיקאית פארה- רפואית  על מנת לטפל בבעיה באמצעות חומרים מבהירים. (רק לרופא ולקוסמטיקאית פארה-רפואית ההסמכה לטיפול בחומרים מבהירים כגון רטין a, הידרוקינון,tca ועוד..)

התגוננות מקרינה - מי שסובלת (וגם מי שלא האמת..) קודם כל עליה להימנע מחשיפה לשמש ואם כבר נחשפת אז למרוח מסנן קרינה בעל מקדם הגנה גבוה.    בנות שימו לב גם המחשב שמולו רובנו נמצאות שעות רבות משדר קרינה אשר דורשת התגוננות – לכן מרחו מסנן קרינה גם כשאתן ישובות מול המחשב ורכשו מסך מסנן קרינה אותו ניתן להלביש ע"ג הצג ובכך להתגונן מפני הקרניים..

בדיקות הורמונאליות - לגשת לרופא הנשים שלכן ,ספרו לו על הבעיה ובאמצעות הבדיקות שתעשנה תוודאו  שלא מדובר הפרעה הורמונאלית, אם מדובר בהפרעה הורמונאלית סביר להניח שהבעיה תחזור על עצמה. כדאי לפתור את הבעיה ההורמונאלית ולאחר מכן "להתעסק"  עם הכתמים.

גורמים מחמירים - כמו כן מומלץ להימנע מגורמים אשר עשויים להחמיר את הבעיה כמו גלולות למניעת הריון,הסרת שיער מהפנים באמצעות שעווה וחוט, אם אין ברירה עדיף פינצטה.

עשית כל מה שהמלצנו,המתנת חצי שנה, מרחת מסנני קרינה בדקת שאין הפרעה הורמונאלית  ולדאבונך עדיין לא חלפו הכתמים? אל תהיי מתוסכלת יש דרכים לפתור את הבעיה..

פותרים את הבעיה-

כיום יש בשוק תכשירים רפואיים שמטרתם הבהרת כתמים- שימי לב שעלייך לבדוק שאין לך רגישות לחומרים המבהירים טרם השימוש בהם, וודאי כי המטפל/ת אכן בודק את מידת רגישותך לחומרים.

תכשירים המתבססים על חומר הקרוי הידרוקינון  פעילותם איטית (שבועות עד חודשים) יש לקחת בחשבון שמספיק שהייה של חצי שעה בשמש כדי לפגוע בתוצאות שהושגו!

יתכן והרופא ימליץ על שילוב של ההידרו קינון עם חומצה רטין-a  על מנת לייעל את תהליך ההבהרה של ההידרו קינון. לכל אחת יהיה המינון המתאים והמשפיע עליה ביותר.

תכשיר הידרוקינון מאושר לשימוש בארה"ב וברחבי אירופה ורק אחוז קטן מאוד מהאנשים עשוי לפתח אליו רגישות, לכן כדאי כמו כל תכשיר חדש לנסות על חלק קטן ומוסתר לפני מריחה על אזורים חשובים בפנים..

ואם אין לך סבלנות..

חיכית חצי שנה וזה הספיק לך, את רוצה פיתרון ועכשיו! אז גם לזה יש מענה..

קילוף העור הפך לטרנד העכשווי והוא מקצר את תהליך ההבהרה באופן משמעותי (תוך שבועות בודדים התוצאות ניכרות), מדובר בחומרים שרק רופא או קוסמטיקאית פארה-רפואית הוסמכו לשימוש בהם, החומרים בהם עושים שימוש כיום הינם- טריכלוראצטיקאציד (tca) או חומצה אלזאית שנמצאה יעילה להסרת כתמים כהים ולעיכוב יצירת המלנין, חומצה kojic acid  והחומרים שכבר הוזכרו ההידרו קינון, ו-רטין a.

אל תתביישי ,בקשי מהקוסמטיקאית לצפות בתוצאות מוכחות .

 

המאמר באדיבות :

אביבה צפריר – קוסמטיקאית פארה רפואית. ואתר ערסלים המספק מזרוני ים איכותיים לכל הגילאים עם הגנה מפני השמש.




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו