שיעור יתר ופיגמנטציה בתקופת ההיריון - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

שיעור יתר ופיגמנטציה בתקופת ההיריון

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 20.02.2012

כולנו חולמות על עור חלק, רך, נקי וצחור. אולם בתקופת ההיריון, נשים רבות חשופות לשינויים הורמונאליים, אשר מתבטאים בין היתר בהופעת שיעור יתר וכתמי פיגמנטציה. בכתבה נסביר על התופעות ואילו טיפולים ניתן לבצע בכדי לשפר את ניראות העור, לאחר הלידה.



שיעור יתר ופיגמנטציה בתקופת ההיריון

כולנו חולמות על עור חלק, רך, נקי וצחור. אולם בתקופת ההיריון, נשים רבות חשופות לשינויים הורמונאליים, אשר מתבטאים בין היתר בהופעת שיעור יתר וכתמי פיגמנטציה. נטלי בן יוסף, מנהלת הדרכה קלינית ב- 4mp, רשת מכוני קוסמטיקה בישראל, מסבירה על התופעות ואילו טיפולים ניתן לבצע בכדי לשפר את ניראות העור, לאחר הלידה.

 

שיעור יתר בתקופת ההיריון

נשים עוברות במהלך ההיריון שינויים רבים בגופן. אחד השינויים הוא השינוי והחילוף של ההורמונים בגופם. להורמונים יש השפעה ניכרת על הגוף וכאשר ההורמונים נמצאים במצב מאוזן אין בעיה. הבעיה מתחילה כאשר לפתע מתקיים מצב של חוסר איזון בהורמונים ואז הגוף עובר שינויים כמו נשירת שיער או תופעה הפוכה ממנה- תופעה של שיעור יתר. תופעה זו, מהווה כמובן גורם מפריע למרבית הנשים אשר מתחילות לחשוב כיצד לבצע הסרת שיער וכיצד ניתן להפטר מהתופעה המטרידה.

 

מהי הסיבה שבגללה מופיע שיעור יתר במהלך ההיריון?

בתקופת ההיריון זקיקים רבים יותר עוברים לשלב הצמיחה ולכן קיימת הפחתה בתופעה של נשירת השיער מחד ומאידך הגברה של שיעור יתר בגוף. הגורם אשר אחראי לשיעור יתר במהלך ההריון (התעוררות זקיקים רדומים) הוא חוסר איזון בהורמונים שונים, כמו: אנדרוגנים וטסטוסטרון המשפיעים על שיעור על פני הגוף.

 

מהו הירסוטיזם?

הירסוטיזם הינו השם הרפואי לשיעור יתר אצל נשים בפנים או בגוף בצורה שמתאימה לגבר. הירסוטיזם נגרם בדרך כלל על ידי יצור יתר של הורמונים ממשפחת האנדרוגנים. מה שמייחד הירסוטיזם הוא שיער טרמינלי כהה, קשה וארוך באזורים שאינם מתאימים לשיעור הנורמלי של גוף האישה, כגון: הפנים, הסנטר, הצוואר, הבטן, הירכיים, גב, חזה ועוד. שיעור יתר אופייני בכך שיש צמיחה צפופה של שיער, שמזכירה במידת מה את סוג הצמיחה על הראש. זקיקי השיער עוברים גירוי של הורמונים ממשפחת האנדרוגנים כמו טסטוסטרון המופיעים ברמות גבוהות בנשים אשר סובלות מהירסוטיזם והתוצאה היא שיעור יתר  במקומות לא רצויים .

 

האם כדאי לעבור טיפול להסרת שיער במהלך ההיריון?

התסכול הרב של הנשים ההרות כשעל פניהן וגופן מופיעות פתאום שערות, גורם להן לבהלה, למבוכה ולרצון עז להפטר מהשיער המיותר. במהלך ההיריון, הגוף כל הזמן נמצא בשינויים הורמונאליים וההורמונים מופרשים בכמויות גדולות מהרגיל ולכן הסרת שיער בשיטות טבעיות כגון: גילוח או שעווה מומלצות יותר. רק לאחר הלידה ניתן לעבור לשיטות מתקדמות יותר המציעות הסרת שיער לצמיתות כמו הסרת שיער אדום בטכנולוגיה של קרן אור ipl המבטיחה העלמות של השערה.

 

 

תופעה נוספת שכיחה בתקופת ההיריון- פיגמנטציה

 

מהי פיגמנטציה, כיצד היא נוצרת ואיך ניתן לטפל בה?

המלנוציט הינו סוג תא הנמצא בשכבה התחתונה של האפידרמיס בעור המייצר ומפריש מלנין.

המלנוציט בעל שלוחות ארוכות המגיעות עד לשכבת העור העליונה, שכבת התאים המתים באפידרמיס. דרך השלוחות מועבר פיגמנט שתפקידו להחדיר צבע לתאים הסמוכים בעור או בשיער. לפיגמנט המלנין תפקיד חשוב בהגנה על עורנו – הוא סופח אליו את קרני השמש ומבצע תהליך רפלקסיה המחזיר החוצה את הקרינה האולטרה סגולה המזיקה. כתמי עור הנובעים מהצטברות של פיגמנט (אותו פיגמנט האחראי לצבע העור, השיער והעיניים)- נקראים כתמי פיגמנטציה.

 

לעתים נוצרים בגוף מצבורי מלנין כתוצאה משינויים הורמונאליים או נפשיים, וכן כתוצאה מחשיפת העור לקרני השמש. בשל שינויים הורמונאליים רבים בתקופת ההיריון, לעיתים מופיעים כתמים שנקראים מלאזמה/ כלואזמה ונובעים מייצור יתר של מלנין בעור בתגובה לשינויים הורמונים. מדובר בכתמים רחבים יחסית וסימטריים אשר עשויים להופיע בכל הגוף, אך נפוצים יותר סביב מרכז המצח ועל הלחיים.

 

קיימים מקרים בהם הפיגמנטציה נראית בשכבה החיצונית של העור (האפידרמיס) ונעלמת תוך חודש מהלידה, היות והשכבה מתחלפת כל 28 יום והתאים החדשים שנוצרו לאחר הלידה כבר יהיו ללא עודף מלנין. אולם קיימים מקרים בהם הפיגמנטציה חודרת לשכבה עמוקה יותר (הדרמיס), ואז יכולים לעבור חודשים ארוכים עד שתעלם אם בכלל...

 

קיימות שיטות שונות לפתרון

טיפולים של הבהרת כתמים!

כתמי עור קלים, כגון כתמי שמש, כתמי הריון קלים ושטחיים, יכולים להיפתר בקלות על ידי טיפול הבהרת כתמים באמצעות פילינג קל, חומרי הזנה לעור וטיפולים באמצעות טכנולוגיות שונות. הטיפול במקרי כתמים עמוקים קשה יותר אך בזכות הטכנולוגיה המתקדמת במכשיר4mp  ניתן לראות שיפור של כתמי עור אלו. הטכנולוגיה הינה טכנולוגיה הפועלת על ידי אור ממותג (פולסים),  אשר מחדירה קרני אור נראה וקרני אינפרה אדום לתוך שכבת העור הפנימית, אנרגיית האור חודרת לתוך הרקמה ועוברת תהליך של המרה לחום מקומי. האנרגיה נבלעת בתוך פיגמנטים שונים, מחממת, מפרקת ומעכבת את התפתחותם.

 

סדרת הטיפולים כוללת שלושה עד שישה טיפולים, כאשר כל טיפול נמשך 10 עד 15 דקות. בזכות ידית קירור ייחודית הקיימת במכשיר ניתן לשמור על השכבת העור העליונה (אפידרמיס) קרה ולאפשר טיפול ללא כאבים ומאלחשים, זמן ההחלמה קצר מאוד ואיני גורם לפגיעה בתפקוד היומיומי. שיעור ההצלחה גבוה, כיוון שבניגוד לקרמים אשר פועלים על פני שטח העור העליונה בלבד ולכן השפעתם נמדדת רק ב- 20-30% שיפור.

 




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו