גימל וההפרעה ההורמונלית - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

גימל וההפרעה ההורמונלית

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 30.03.2005
יומנה של אם חד-הורית / אפרת אברמסון
גימל וההפרעה ההורמונלית 
ביום שבו הציע המחזר הראשון לגימל, החברה היקרה שלי, נישואין היא היתה בת חמש עשרה ולא ממש הבינה את הביטוי: "אני אגדל אותך". אחר כך, הם נפרדו בשל אותה השטות שחיברה אותם יחד מלכתחילה. גימל, יש לציין, היא טיפוס אמוציונלי בעל שפיות זמנית ופתיל קצר. היא החברה הטובה ביותר שלי, למעט שין המתמחה בסורוקה. יחד – כבר מילדות – אנחנו קבוצת הרווקות הנצחיות וה-"בלתי מנוצחות". אלא שלאחרונה החבורה המתהדרת בנוצות החופש והרוח הפכה יותר לרופאה מתמחה עם חבר ממש מעצבן שלחוץ, באופן מפתיע, להתחתן, אם חד-הורית שהיא כבר רווקה רק בתעודת הזהות, וגימל – הנשואה הקלאסית שמקבלת הצעות נישואין חדשות לבקרים וחייבת להיענות לכל אחת מהן בחיוב, להילחם בתחנות הרוח החברתיות השומרות עליה מכל רע – בנו – או להרהר בחרטה על כל הצעה עליה ענתה בשלילה, ואין הרבה כאלה ברזומה המפואר שלה. למרבה הפלא, החליטה גימל שגבר חלומותיה מספר שתיים הוא בעל הפרופיל המתאים ביותר להיות אב ילדיה. כמו תמיד, הוא האדם שפגשה בדיוק ברגע גורלי בחייה, כאשר הכל מתאים ותואם אסטרולוגית, למשל. קיצורו של ענין, מנסה גימל להיכנס להריון "כבר יובלות". מבחינתי ומבחינת שין, עברו רק ארבעה חודשים והכל בסדר. בכל זאת, התעקשה גימל לעבור בדיקות סדרתיות והופתעה לגלות מיני-ציסטות על השחלות, היינו: זקיקים מוגדלים העשויים למנוע מהביוץ להתרחש ולגרום לשיבוש בסדירות הופעת הוסת; או במילותיה המדויקות של גימל: "לקבל מחזור פעם ברבעון". גימל ההיסטרית מצאה עצמה נודדת מרופא לרופא. באחת הבדיקות האנדוקרינולוגיות התגלתה אצלה הפרעה הורמונלית. כמובן, מאחר שהיא סובלת מעודף משקל יחסי, נגרמת תופעה מחזורית לפיה לא תוכל להרות כל-עוד תהיה שמנה מדי, ותתקשה לרדת במשקל כל-עוד יש לה תופעה הורמונלית. כמובן, נקלעה גימל למשבר רגשי ואכלה פי-שתיים. שין ואני הצטרכנו לשלוף מידיה חפיסות שוקולד ולהעיר לה על כל פרוסת לחם שהכניסה לפיה. לצערנו, כמו שתמיד קורה במקרים מן הסוג הזה, נעלבה גימל והשירות הפך לבלתי יעיל. לבסוף, החליטה גימל לעשות מאזני כדאיות פשוטים והגיעה למסקנה – גם בעקבות בדיקות תקינות בלוטת התריס – שאין ברירה אלא להתחיל לצעוד, לאכול בריא, אך בעיקר לשנות דרך חשיבה וחיים. כך יצא שרזתה גימל עד מאוד, אך באופן מבוקר ושין ואני היינו גאות בה מאוד. משך כל אותה התקופה, ובהמלצת הרופא המטפל, נמנעה חברתי הטובה והנוירוטית מנטילת גלולות למניעת הריון או מכל טיפול הורמונלי אחר


גימל וההפרעה ההורמונלית מאת: אפרת אברמסון

ביום שבו הציע המחזר הראשון לגימל, החברה היקרה שלי, נישואין היא היתה בת חמש עשרה ולא ממש הבינה את הביטוי: "אני אגדל אותך". אחר כך, הם נפרדו בשל אותה השטות שחיברה אותם יחד מלכתחילה.
גימל, יש לציין, היא טיפוס אמוציונלי בעל שפיות זמנית ופתיל קצר.
היא החברה הטובה ביותר שלי, למעט שין המתמחה בסורוקה.
יחד – כבר מילדות – אנחנו קבוצת הרווקות הנצחיות וה-"בלתי מנוצחות".
אלא שלאחרונה החבורה המתהדרת בנוצות החופש והרוח הפכה יותר לרופאה מתמחה עם חבר ממש מעצבן שלחוץ, באופן מפתיע, להתחתן, אם חד-הורית שהיא כבר רווקה רק בתעודת הזהות, וגימל – הנשואה הקלאסית שמקבלת הצעות נישואין חדשות לבקרים וחייבת להיענות לכל אחת מהן בחיוב, להילחם בתחנות הרוח החברתיות השומרות עליה מכל רע – בנו – או להרהר בחרטה על כל הצעה עליה ענתה בשלילה, ואין הרבה כאלה ברזומה המפואר שלה.
למרבה הפלא, החליטה גימל שגבר חלומותיה מספר שתיים הוא בעל הפרופיל המתאים ביותר להיות אב ילדיה. כמו תמיד, הוא האדם שפגשה בדיוק ברגע גורלי בחייה, כאשר הכל מתאים ותואם אסטרולוגית, למשל.
קיצורו של ענין, מנסה גימל להיכנס להריון "כבר יובלות". מבחינתי ומבחינת שין, עברו רק ארבעה חודשים והכל בסדר.
בכל זאת, התעקשה גימל לעבור בדיקות סדרתיות והופתעה לגלות מיני-ציסטות על השחלות, היינו: זקיקים מוגדלים העשויים למנוע מהביוץ להתרחש ולגרום לשיבוש בסדירות הופעת הוסת; או במילותיה המדויקות של גימל: "לקבל מחזור פעם ברבעון".
גימל ההיסטרית מצאה עצמה נודדת מרופא לרופא. באחת הבדיקות האנדוקרינולוגיות התגלתה אצלה הפרעה הורמונלית.
כמובן, מאחר שהיא סובלת מעודף משקל יחסי, נגרמת תופעה מחזורית לפיה לא תוכל להרות כל-עוד תהיה שמנה מדי, ותתקשה לרדת במשקל כל-עוד יש לה תופעה הורמונלית.
כמובן, נקלעה גימל למשבר רגשי ואכלה פי-שתיים. שין ואני הצטרכנו לשלוף מידיה חפיסות שוקולד ולהעיר לה על כל פרוסת לחם שהכניסה לפיה. לצערנו, כמו שתמיד קורה במקרים מן הסוג הזה, נעלבה גימל והשירות הפך לבלתי יעיל. לבסוף, החליטה גימל לעשות מאזני כדאיות פשוטים והגיעה למסקנה – גם בעקבות בדיקות תקינות בלוטת התריס – שאין ברירה אלא להתחיל לצעוד, לאכול בריא, אך בעיקר לשנות דרך חשיבה וחיים.
כך יצא שרזתה גימל עד מאוד, אך באופן מבוקר ושין ואני היינו גאות בה מאוד. משך כל אותה התקופה, ובהמלצת הרופא המטפל, נמנעה חברתי הטובה והנוירוטית מנטילת גלולות למניעת הריון או מכל טיפול הורמונלי אחר, למעט כדורים להסדרת הופעת הוסת באופן תקין.
זו היתה הפעם הראשונה שהרגשתי שהיא מתחילה לאהוב את עצמה, שהיא תהיה אם טובה. היא פשוט הבינה שטיפול נאות בעצמה מעלה את הסיכוי שלה להיות בריאה בגוף ובנפש, ולפיכך מאושרת יותר; או לפחות פוסעת בדרך המלך.
וביום בהיר אחד, מתדפקת על דלתי הגברת גימל הנכבדה ומודיעה שהיא מזמינה אותי ואת שין, שהגיעה במיוחד לחמשוש חגיגי, כדי להרים כוסית מיץ ענבים נוספת לחייו של העובר שבדרך. גימל הרתה באופן טבעי כשלושה חודשים לאחר תחילת הדיאטה. היא ממשיכה לאכול בריא ולהקפיד שלא להיכנס למצבי רוח שליליים. מסתבר שטיול לרופא הנשים והיצמדות לתוכנית טיפול נכונה בכל זאת הצילו אותה ממצבי רוח ומביקורת עצמית הורסת. *** בפרק הבא : רופא טוב – רופא רע *** .


למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו