רופא טוב - רופא רע - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

רופא טוב - רופא רע

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 30.03.2005
רופא טוב - רופא רע
מאת: אפרת אברמסון
קבעתי תור – עניין שבשגרה. איך שלא יהיה, צריך ללכת לשם ולדווח את תוצאות הבדיקות.
כיום, כשכל בדיקה יכולה להישלף דרך אתר קופת החולים באינטרנט, מספיק שהחבר התורן של החברה הטובה עובד כתועמלן רפואי מספר שנים, ואת מסודרת.



רופא טוב - רופא רע
מאת : אפרת אברמסון

קבעתי תור – עניין שבשגרה. איך שלא יהיה, צריך ללכת לשם ולדווח את תוצאות הבדיקות.
כיום, כשכל בדיקה יכולה להישלף דרך אתר קופת החולים באינטרנט, מספיק שהחבר התורן של החברה הטובה עובד כתועמלן רפואי מספר שנים, ואת מסודרת.
למעשה, כל בר-דעת דעתן כמוני יודע שבתחתית הפלט הנתונים מופיע גם מקרא קצר לכל דורש, כך שבדיקת דם שגרתית או אפילו המסת הסוכר הטורדנית עשויה להיפתר בין- רגע ולחסוך ממני את ההמתנה המיותרת ואת הדריכות המלווה כל פגישה אצל הרופא. נכון, הגעתי לשלב קצת מאוחר.
בכל זאת, החלטתי שלפני שכרסי תהיה בין שיניי באופן פיזי, אני בוחנת לב וכליות לתינוקי אצל רופא עליו אני סומכת במאת האחוזים. חשוב היה לי לדעת מיהו אותו רופא, ולא ללכת כצאן המובל לטבח אחר בחירתה השרירותית של הקופה.
ובכן, חשוב לברר מספר פרטים – החל מבחירת קופת החולים – וכלה ברופא המטפל ובמכון אליו אני מופנית.
מסתבר כי עד כמה שמגוחך הדבר, בעת הצטרפותך למעגל משלמות הביטוח הרחב בקופות החולים, אינך מקבלת באופן אוטומטי את כל ההקלות להן את זכאית. ולהבדיל אלף אלפי הבדלות מביטוח רכב או דירה, הרי שכאן את מחויבת להמתין כחצי שנה עד שמונה חודשים בטרם תקבלי את זכותך להשתתפות בסקירת מערכות.
סכום התשלום שלך כמבוטחת, אגב, אינו שונה או מוזל או מופחת בשום דרך. במילים אחרות: לשלם את תשלמי. השירות יגיע בהמשך, כך שאל ייאוש, אם צעירה, יומך יגיע. אם לא בהריון הזה – אזי בילדך השני.
אם בכל זאת החלטת לעבור קופת חולים ואף רופא אינו מספק את צרכייך בקופה הנוכחית, אנא בדקי כי אין את נופלת בין הכיסאות בנושא "תקופת ההכשרה", הזכורה לנו מן הפיסקה הקודמת.

כאן מגיעות אנחנו לרופא המטפל. ידוע לכולנו כי חשיבותו של רופא גיניקולוג מומחה כמו כן רגישותו הרבה ומקצוענותו מעמידות אותך ואותו במבחן מתמיד. אם את יושבת, כמוני, מול רופא מטפל שחושב שאת פוטנציאל לאם בלתי ראויה, מציע כל מיני פתרונות מצמררים, שולף את האחות מקצה המסדרון על מנת שתהווה עדה לוויכוחך עמו על חשיבות הבדיקות הגנטיות, למשל, כאשר ידוע לך כי אין סיכוי שהאיש שלך ירכיב יחד עם הגנים שלך איזו מן תרכובת שתסכן את בריאותו של עוברך...
בקיצור נמרץ, אם הוא מבקש ממך לחתום על איזה מן טופס שפוטר אותו מנטילת אחריות על החלטותייך או מביא עדה לחדר או כל דבר בעל שפיות המוטלת בספק והמביע בעיקר ממקום בו את אמורה לספוג השפלות ולבד שיהא דוקטור עצם-בגרון מכוסה משפטית – זה הזמן לקום ולחפש לעצמך רופא אחר. בייחוד אם את יודעת שהדרך עוד ארוכה לפנייך ושבשנים הבאות תצעדי בה בעיקר לבדך עם עובר ואחר כך תינוק שיזדקק לך במלוא מובן המילה.
אני מציעה לאם החד-הורית הקלאסית, זו שלא בחרה להיות כזו, אך שפוסעת באומץ אחר נטיות לבה ואמונותיה, ליצור לעצמה סביבה תומכת עד כמה שמתאפשר הדבר, גם אם מדובר באיש בלתי קשור לכאורה כמו רופא הנשים שלה. סיומו של ענין, התלוננתי וקיבלתי פיצוי מקופת החולים: זירוז תקופת ההכשרה וסיומה טרם זמנה. הרופא המשיך לטפל בנשים במרפאה המרחבית וענין כמנהגו נוהג. לעתים אין זה רק ענין של פיצוי. שולחת אלייכן חיוכים לזכרו הטרי של יום המשפחה שחגגנו לא מזמן.



למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו