יחסי מין בהריון - שאלות ותשובות - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

יחסי מין בהריון - שאלות ותשובות

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 23.03.2005

שאלות בנושא יחסי מין במהלך ההריון מטרידות רבים מהזוגות המצפים לבוא החסידה... האם יחסי מין מותרים בכל שלבי ההריון? מה קורה לחשק המיני?



מאת: דר' שרגא וקסלר מנהל מכון שער לבריאות האישה, גינקולוג, מנתח ומיילד, מבצע סקירות מערכות, ברור גנטי ייעוץ ומעקב הריון וחבר הנהלת האגודה לתכנון המשפחה

 


יחסי מין בהריון - שאלות ותשובות

בימינו מדברים אנשים על יחסי מין ביתר חופשיות מאשר בעבר. למרות זאת, כשהדברים מגיעים ליחסי מין במשך ההריון, צץ ועולה משהו מהשמרנות הישנה.
נשים נמנעות לעיתים קרובות מלהעלות את הנושא בפני הגניקולוג שלהן וגרוע מזה - בחלק גדול מהמקרים הן הבעל והן האשה אינם מגלים זה לזה את רגשותיהם ופחדיהם הכמוסים.

במיוחד כשמדובר בילד ראשון, עליך לצפות שההריון יהיה תקופה של מצבי רוח משתנים - עבורך ועבור בעלך גם יחד.
את מצידך תרגישי לסירוגין עייפה... משועשעת...מרוצה... מדוכאת... מלאת תשוקה...מלאת חששות...אימהית ויפה... מסורבלת ובלתי מושכת.

הוא מצידו ינוד בין הרגשת גאווה על שהוליד ילד, לבין חרדה באשר לאחריות הכלכלית שתרבוץ עליו בעתיד. . .בין ההרגשה שהוא מגונן עליך ועל העובר המתפתח לבין קנאה ביחס לנושא החדש הנמצא כעת בראש מעייניך.

למצבי רוח משתנים אלה תהיינה השלכות משתנות על גישתכם זה כלפי זה ועל תשוקתכם לחיי מין. אין זה חשוב כל-כך מה אתם חשים או עד כמה אתם חושבים שהרגשותיכם מטופשות, אך חשוב מאוד שתחלקו הרגשות אלו זה עם זו, בדרך זו תוכלול הסתגל ולהתאים את עצמכם באופן שיבטיח לשניכם המשך יחסי מין מספקים ככל האפשר.

בהמשך מובאות תשובות למספר שאלות אופייניות בנושא של יחסי מין
שאלות המטרידות רבים מהזוגות המצפים לבוא החסידה... אם לאחר שאת ובעלך תקראו זאת עדיין תהיינה לכם שאלות, או אם במשך ההריון יצוצו בחיי המין שלכם בעיות או קונפליקטים שלא תהיו מסוגלים לפתור בכוחות עצמכם - אל תהססו לפנות אל הרופא המטפל.
היו סמוכים ובטוחים שכל דבר שאתם מסוגלים לשאול לא יזעזע אותו. אפילו אם בעיניכם שיחה כזו הינה מוזרה, כדאי שתדעו שזוגות רבים לפניכם נתקלו באותה בעיה -וכפי שהרופא יעץ להם, כך ייעץ גם לכם - בצורה סימפטית ובתבונה.

שאלות המטרידות את האישה ההרה
האם תשוקתי לחיי מין תפחת במשך ההריון?
אין שתי נשים המגיבות באופן זהה להריון. אצל רוב הנשים אין להריון השפעה עלמידת התעניינותן בחיי מין.
לאותן נשים שלהן הדאגה למניעת הריון הפריעה והיוותהעבורן מחסום פסיכולוגי, עשוי ההריון להיות דווקא תקופה של התמכרות מינית ללא דאגהוללא מעצורים.
חלק מהנשים חשות לעיתים שהן מאבדות את גזרתן ויופיין במשךההריון. כתוצאה מכך הן עלולות להירתע מהתעלסות בשל ההרגשה שאין הן נחשקות.
נשיםאחרות מעונינות דווקא ביחסי מין תכופים מהרגיל כאישור לכך שבעליהן עדיין אוהביםאותן ועדיין מוצאים אותן מושכות.
לפעמים קורה שאישה הרה חשה סלידה מוחלטת מקיוםיחסי מין במשך כל תקופת ההריון.
מקובל לחשוב שגישה כזו נובעת מחששות מודעים אובלתי מודעים לפגוע בעובר. לרוב אין כל חשש לעובר מקיום יחסי מין. האם יחסי מין נמרצים עלולים לפגוע בתינוק?
לאמיתו של דבר, כמעט בלתי אפשרי לפגוע בתינוק שברחם. הנוזל שבתוכו שוחה התינוק, הקרום המכיל נוזל זה, הרחם עצמו, דופן הבטן ועצמות אגן הירכיים משמשים כולם להגנת החיים הנוצרים מפני חבלות.

האם אורגזמה בזמן ההריון עלול להזיק?
בשום אופן לא. האורגזמה מהנה במשך ההריוןכמו בכל זמן אחר ומבחינת התינוק - אין כל השפעה לעובדה שתגיעי לאורגזמה.

באיזה תדירות אפשר לקיים יחסי מין במשך ההריון ללא סיכון?
אין תדירות אידיאלית וכל תדירות הינה בטוחה. התדירות של קיום יחסי מין שונה מאד אצל זוגות שונים ומשתנה אצל אותו זוג בחודשים שונים. נשים מסוימות מגלות חוסר עניין במין במשך שלושת חודשי ההריון הראשונים. חלקית נובע הדבר מהעייפות המאפיינת תקופה זו. בחודש הרביעי להריון הן נוטות לחזור לכוחותיהן ובד בבד חשות אז דחף מיני מחודש.

האם מותר לי לקיים יחסי מין בכל תקופה במשך ההריון ?
בדדך כלל יחסי מין מותרים במשך כל ההריון, כל עוד לא הורה הרופא אחרת.יש להיוועץ ברופא במקרים הבאים :

א. אם שק הנוזלים נקרע (אם הייתה לך ירידת מים).
ב. אם יש לך דימום נרתיקי.
ג. אם את חשה בכאבים בנרתיק אובבטן.
ד. אם נקבעה האבחנה של שלית פתח

בעבר היו לי הפלות או לידה מוקדמת. האם עלי להימנע מיחסי מין במשך ההריון ?
תלוי מה היתה סיבת ההפלותוהלידה המוקדמת. אם הסיבה היתה אי ספיקת צואר רחם, הפרדות שליה או זיהום, יש להניח שהרופא יגביל אתכם ביחסי מין.

אין לי כאבים, אך הלחץ בשעת קיום יחסי מין גורם לי להרגשת אי נוחות רבה
אם מדובר בכובד משקלו של בעלך אשר גורם לך לאותה אי-נוחות שציינת, הרי שניתן לפתור את הבעיה על-ידי שינוי התנוחה. לדוגמה, הואי כול לכרוע על ברכיו בפישוק רגלים, או להיצמד אליך מהצד או מאחור ואפשר גם שאת תשבי עליו בפישוק רגלים.
אם הלחץ שמפריע לך הוא לחץ פנימי כי אז רצוי להימנע מחדירהעמוקה. שינוי תנוחות או שימוש בכריות מתחתיך כדי לשנות זוויות עשוי לעזור.

כמו-כן סיכוך הנרתיק בקרם או ג'לי, המיועדים למטרה זו, עשוי אף הוא להקל את הרגשת אי-הנוחות.

אני מתקשה לשוחח עם בעלי על הרגשותיי. לדעתי אני נראית מכוערת ובלתי נחשקת.
הוא לעולם אינו אומר את ההפך והוא אינו מחבק ומלטף אותי כפי שתמיד נהג לעשות.
קורה שגברים מסוימים "מתקררים" במשך ההריון שלנשותיהם. תופעה זו הינה זמנית ואין לראות בה זניחה. מאידך יש להניח שלהזנחה,כביכול, מצד בעלך אין כל קשר עם המראה החיצוני שלך. רוב הגברים מוצאים שנשותיהןיפות מתמיד דווקא בזמן ההריון.
יתכן שיש לבעלך חששות מופנמים ורגשות מעורבים ביחס לאבהותו המתקרבת ורגשות אלה גורמים לו להראות שונה. יתכן גם שאת עצמך כה מועסקת בחיים ה"פנימיים" שלך עד כי את מזניחה אותו.
הדבר הנחוץ כרגע לשניכם הינו שיחה פתוחה בכל אותם נושאים.

האם מותר לערוך שטיפת נרתיק במשךההריון?
גם בנושא זה חלוקות הדעות, כך שרצוי שתתייעצי עם הרופא. כאשר הדברמ ותר עדיף להשתמש בכלי לשטיפות (לא במכשיר הורקה). כמו-כן אל תחדירי את הזרבוביתיותר מ5- עד 8 ס"מ אל תוך הנרתיק כך שהמים יוכלו לזרום פנימה והחוצה בחופשיות. זכרי גם ששטיפת הנרתיק היא עניין של בחירה אישית ואינה הכרחית לשמירת היגיינה של הנרתיק.

האם קיימת סכנה שהאישה תדמם, אם תקיים יחסי מין במהלך השליש השלישי שלההריון?
לרוב לא, אם כי יתכנו דימומים קלים או הפרשות דמיות לאחר קיום יחסי מין, בשל ריבוי כלי דם בצואר הרחם בהריון ולפני לידה. בכל אופן כדאי שהאישה תברר נושא זה עם הרופא שלה שכן ישנם מצבים בהם אסור או לא מומלץ לקיים יחסי מין, כמו:שלית פתח, אי ספיקת צואר, זיהום בתעלת הלדן או בצואר הרחם או הרפס גניטלי אוקונדילומה לבן הזוג.

האם זה נכון שיחסי מין יכולים לגרום לצירים?
בשליש הראשון להריון - אין זה נכון. בשליש השני ובעיקר בשלישי, יחסי מין מעלים את הסיכון ללידה מוקדמת. פרוסטגלנדינים, חמרים הנמצאים בנוזל הזרע ידועים כמעודדים פעילות רחמית, ונמצאים בשימוש במיילדות לשם גרימת לידה בשלבים השונים של ההריון, כולל בשליש הראשון.


האם יחסי מין עלולים לגרום לדלקות או לפטריות בנרתיק ולפגיעה בעובר?
אכן, יחסי מין עלולים לגרום לדלקת בנרתיק ובצוואר הרחם. רוב הדלקות אינן מסכנות את העובר. חלקן מסכן את העובר כמו: כלמידיה,קונדילומה והרפס.
 

האם יש להפסיק לקיים יחסי מין בחודש התשיעי
לא נכון, אלא אם כן ישנה בעיה כמו שליית פתח, או מצב של חשד להיפרדות שליה, או במקרה שלבן הזוג יש מחלת הרפס פעילה, או קונדילומה באברי המין.

האם קיימת סכנה של הפלה טבעית עקב קיום יחסי מין בתחילת ההריון?
לא נכון. אין שום קשר בין קיום יחסי מין בתחילת ההריון לבין הפלות. אפשר לקיים יחסים, פרט למקרים חריגים, בהם לאישה שלית פתח או מצב של צירים מוקדמים.

האם קיום יחסי מין בזמן ההריון מגביר את הצורך של האישה בהטלת שתן?
לרוב לא נכון. לאישה בהריון יש מספיק סיבות ל"רוץ" לשרותים להטיל שתן כמו סכרת או נטיה לסכרת ולחץ העובר על שלפוחית השתן. אולם, גם לאישה שלא בהריון לעתים יש צורך מוגבר להטיל שתן, לאחר קיום יחסי מין, בשל גרוי צינור השתן (שופכה) על ידי החיידקים שחדרו לתוכו מהנרתיק.

האם ההנאה ממין בתקופת ההריון פוחתת?
לא בהכרח נכון. יש נשים המדווחות על הנאה פחותהיותר מיחסי מין במהלך ההריון, ואחרות מדווחות על עלייה בחשק המיני ובהנאה מיחסי מיןבתקופה זו.

שאלות המטרידות את האב לעתיד
דחפיי המיניים עזים, אך מאז הריונה, אין אשתי מעונינת בקיום יחסי מין. מצב זה גורם למתחים בינינו - מה ביכולתי לעשות?
נמו שמומלץ ביחס לכל אי-הסכמה שבחיי הנישואין, איזושהי פשרה מתוך אהבה תהיה בוודאי הפתרון הבריא ביותר. בדוק אם אתה יכול לשוחח על כך עם אשתך ואולי תוכלו להתפשר על תדירות נמוכה יותר של יחסי מין או שתוכלו לשנות את השיטות, כך שיחסי המין ידרשו מאשתך פחות השתתפות פעילה.
זכור גם שלעיתים קשה לאישה לרצות ביחסי מין כשאינה מרגישה נחשקת. חיזוקים תכופים מצדך לכך שהיא עדיין יפה ונאהבת, למרות כרסה התופחת, עשויים להביא לשיפור.

כשאני חש בתנועות התינוק בבטנה של אשתי בשעה שאנו מתעלסים הדבר שם קץ לתשוקתיהמינית
אין ספק שבאופן תת-מודע אתה מודאג שמא תפגע בתינוק. אל תחשוש -לא תפגע בו. כפי שכבר הוסבר קודם, העובר מוגן היטב. אין כל קשר בין פעילותך המינית לבין בעיטותיו והיפוכיו. מכל מקום, אם למרות הסבר זה עדיין הדבר ממשיך להפריע לך, נסה תנוחה שונה כך שלא תרגיש את תינוקך.




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו