האם מותר סקס בהריון? ומה עם הסרת שיער? - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

האם מותר סקס בהריון? ומה עם הסרת שיער?

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 03.03.2010

מרגע שנכנסת להריון את מתחבטת בשאלות רבות מה מותר ומה אסור בהריון. קיבצנו מומחים מתחומים שונים שיענו לכן על כל השאלות ויפתרו את הדילמות.



מאת: ניקול ישר


האם מותר סקס בהריון? ומה עם הסרת שיער?

 

ד"ר יובל עוז, מומחה לרפואת נשים פוריות ומילדות, ינסה לעשות לנו קצת סדר באשר למותר ואסור בהריון:

 

אנטיביוטיקה – בהוראת רופא – מותר לקחת.

 

תרופות ללחץ דם, לדילול דם ולמחלות כרוניות (כגון: סוכרת, אפילפסיה, דיכאון, תת-תריסיות ועוד) – לאחר ייעוץ רופא נשים או בירור טרטולוגי – ניתן לקחת.

 

משככי כאב – פה הנושא כבר יותר מורכב. אני מחלק אותו לשני נושאים: הכאב עצמו והטיפול.

אם הכאב חזק ביותר ומשגע את האישה – יש להתייעץ ברופא וניתן לקחת את הטיפול המוצע. במקרה של ספק לברר במכון טרטולוגי. אם הכאב אינו מטריד והאישה לא חשה בצורך ליטול טיפול מרגיע – זו זכותה.

לגבי הטיפול עצמו – יש סוגי תרופות שניתן לקבל בהריון. במכוון אינני רושם שמות מאחר וחדשות לבקרים אנחנו מקבלים עדכונים לגבי בטיחות התרופות ולכן – אם התרופה היא בהוראת רופא – ניתן לקחת ובמקרה של ספק תמיד אפשר להתייעץ במכון טרטולוגי.

ישנן תרופות שיש נטיה להמנע מהן בהריון: בעיקר מדובר בקבוצה המכונית nsaid. תרופות מקבוצה זו הן – איבופרופן, אדויל, נורופן, וולטרן ועוד.

 

כדורי שינה – אני מציע להמנע מהם בהריון, אלא אם יש בעיה ספציפית ואז אני מציע ייעוץ של רופא.

 

כדורים מפחיתי לחץ נפשי – במקרה הצורך ולאחר ייעוץ רופא – ניתן לקחת.

 

תוספי מזון, תרופות טבעיות וכדומה – ככלל כל טיפול שבא כטיפול במחלה אני ממליץ להימנע ממנו. כידוע אני נוהג להתייחס בכבוד רב לתרופות טבעיות. לא מדובר בחומרים חסרי תוכן ולכן יש להם השפעה ויש להיזהר מהם. זיכרו שתרופות רבות נגזרו מהטבע וסמים ורעלים רבים הינם טבעיים.

 

ויטמינים – כן, אבל תמיד על פי מינון נדרש ולא ללא גבול. ישנם ויטמינים  אשר הם מסוכנים כשהם בעודף.

 

שכיבה  על הבטן – לטעמי כל עוד נוח לאישה ההרה לשכב על הבטן, לא כואב לה, לא חונק אותה – אני סבור שהיא יכולה לשכב על הבטן. אני ניסיתי לשכב על כדור ולא החזקתי מעמד.

 

טיסות בהריון – לא נעשו מחקרים שהראו כי טיסה בהריון עלולה לסכן אותו. יש לקחת בחשבון את רמת השירותים הרפואיים במדינה אליה את טסה. וכמובן במידה וטסים מומלץ לעשות ביטוח מתאים לאישה בהריון. מומלץ לקום ולהסתובב במטוס מדי שעה כדי לשחרר קצת את האיברים ולעודד זרימת דם. במידה ויש איסור קימה מהמושב יש להניע את הרגליים ולכווץ שרירים על מנת לעודד את זרימת הדם. לפני טיסות ארוכות יש לדון עם רופא הנשים על נטילת מיקרופירין.

 

יחסי מין בהריון – כל עוד ההריון תקין, אין דימומים ואין היסטוריה רפואית של הפלות או לידות מוקדמות-  מותר. במקרים אחרים יש לקבל הנחיות מהרופא המטפל. כמובן לפי נוחות האישה.

 

אמבטיות חמות – לא בדיוק ברורה השפעתן על ההריון. אמבטיות חמות עלולות לגרום לשינויים  בלחץ הדם דבר שעלול לגרום לתחושה רעה.

 

שימוש במיקרוגל – לא נעשו מחקרים שהראו כי עלול להזיק.

 


תזונה בהריון

בזמן ההריון יש צורך להיות זהירים יותר לגבי המזון שאנו אוכלות על מנת לא לחשוף את העובר ואת גופינו למזהמים שונים היכולים לפגוע בעובר ובנו. אלה שניידר b.sc r.d דיאטנית קלינית, עושה לנו סדר בסל המצרכים. מה מותר לאכול, מה לא ...ואילו תחליפים מזינים כדאי לצרוך.

 

המזהמים העיקריים הקיימים במזון הינם חיידק הליסטריה מונוציטוגנס, חיידקי הסלמונלה, האי קולי והטפיל טוקסופלאסמה.

מזון נא או לא מבושל - מזונות שרצוי להימנע מהם הינם מזונות מהחי שלא בושלו די הצורך המזון צריך לשנות את צבעו המקורי במהלך הבישול וכך ניתן לבדוק אם בושל כראוי .

  • בשרים כמו סטייק  טרטר, קרפציו, סטייק מדיום או רייר רצוי להימנע.
  • דגים נאים כמו דג מלוח, סושי לסוגיו השונים ( במסעדות גם כן לא רצוי להזמין סושי צימחוני כיוון שהסושי הצימחוני נעשה לרוב על אותם משטחים כמו הסושי הלא צמחוני ).
  • מוצרים מעושנים מהחי כמו פסטרמה, נקניקים, סלומון מעושן, לקס הרינג, דג במיונית או שמנת להימנע או ניתן לאכול רק לאחר שחוממו עד שעלו אדים.
  • ממרחי בשר ניתן לאכול אם הם עברו תהליך של שימור.

דגים יש להימנע מאכילת דגים גדולים כגון כריש, דג חרב, מקרל סטייק טונה וטונה אלבקור בגלל תכולת כספית גבוהה עם זאת, דגים מומלצים בהריון היות ומהווים מקור טוב לחלבון, אומגה 3 וויטמין d. בדגים כמות נמוכה של שומן רווי. אין מניעה לאכול דגים אחרים עד 3 מנות של 120 גרם בשבוע.

ביצים- עיקר הפחד הינו חיידק הסלמונלה המצוי על גבי הקליפה של הביצה, לכן לא רצוי לשטוף את הביצים על מנת שלא נחדיר את החיידק לפנים הביצה.

כמו כן לא רצוי לצרוך מזונות שהביצה לא מבושלת כמו טעימה של קצף ביצים בזמן הכנת עוגות, מוס לא מפוסטר ( ביתי ), ביצת עין רכה או ביצה רכה.

ביצים לא מפוסטרות יכולות להופיע ברטבים על בסיס מיונז לא מפוסטר (ביתי בעיקר).

גבינות- לא לאכול גבינות שמקורן לא ידוע או שלא עברו פיסטור ( כמו לבנה ביתי ), גבינות שעברו פיסטור ניתן לאכול. באופן כללי מוצרי חלב מומלצים בהריון בשל תכולת סידן וויטמין d.

ממתיקים מלאכותיים- מותר לצרוך סכרין ( לאחרונה ), אספרטיים, אסולפםk , סוכרלוז , סוכרים אלכוהליים– יש לצרוך ע"פ המצויין על גבי האריזה.

אסור – ציקלמאט, סטיביה בכלל ממתיקים מצמחים שלא עברו אישור של fda.

אלכוהול- רצוי להימנע בכלל במהלך ההריון. בשליש הראשון להימנע לחלוטין, במהלך ההריון ניתן לשתות לעיתים נדירות ובכמות קטנה ( אם בוחרים לשתות בתדירות גבוהה מכך רצוי לידע את הרופא ).

קפאין- מומלץ להגביל את כמות הקפאין ל-200 מ"ג ליום. כוס קפה עשויה להכיל בין 100 מ"ג ל-300 מ"ג.

יש לזכור כי תה, קקאו קולה מכילים גם כן קפאין. הקפאין מכווץ את כלי הדם ועלול לשבש את זרימת הדם לשיליה.

פירות וירקות – לשטוף עם מים וסבון בטרם ההכנה כמו כן לא קנות סלטים שטופים ארוזים בשקית ניילון אלא לקנות את הירקות ולהכין לבד. כמו כן רצוי להימנע ממיצי פירות לא מפוסטרים.

סלטים כמו טחינה וחומוס לא לקנות ב"חוץ " אלא להכין בבית ולשמור עד יומיים במקרר.

 

קוסמטיקה וטיפוח בהריון

לדברי חוה זינגבוים, מובילת הקוסמטיקה הרפואית בישראל, חשוב לידע את הקוסמטיקאית לגבי הריונך שכן ישנם טיפולים וחומרים האסורים לשימוש בהריון.

בהריון מותר להשתמש ללא חשש בתכשירי קוסמטיקה, אסור להשתמש ברטין a או רטינול שהוא הנגזרת הקוסמטית של רטין a .

ויטמין a נקשר במחקרים קליניים למומים מולדים בעובר ולכן גם בויטמינים לנשים הרות מקפידים על מינון נמוך של הויטמין.

יש להדגיש שאין שום מחקר שקושר קרם פנים לבעיות כאלו, אך אנו נוקטים משנה זהירות, זהו בעצם האיסור הרפואי היחיד.

מעבר לכך ניתן להתמרח ללא חשש רוב התכשירים הקוסמטיים הרגילים הנמצאים ברשתות הפארמים אינם חדירים למחזור הדם ולכן לא יכולים לגרום לנזק.

תכשירי הבהרה ללא ויטמיןa  מותרים אך לא תמיד יעילים, כי המערכת ההורמונאלית מעודדת יצירה של פיגמנטים, ההורמון האחראי על יצירת הצבע בעור בזמן ההריון נקרא msh והוא מושפע מהורמוני המין

תפקידו להכהות את הפיטמות ואת קו הבטן. לצערנו הוא גם מכהה את הפנים למי שיש נטיה גנטית לפיגמנטציה. לכן תכשירי הבהרה המכילים חומצה אזלאית יעילים בהריון רק חלקית, אך בטוחים לשימוש.

חשוב להימנע משמש בזמן ההריון כדי למנוע עד כמה שאפשר את מסיכת ההריון בפנים הנקראת כלואזמה, חסמי שמש מותרים ואפילו מומלצים, ניתן היום למצוא דור חדש של חסמי קרינה שבהם חומר ההגנה הטיטאניום דיאוקסיד מקופסל בטכנולוגיית פנינים כך שהחומר הפעיל השנוי במחלוקת מבצע את תפקידו ללא מגע עם העור, מפלאי הטכנולוגיה.

לא מומלץ לבצע פילינגים חזקים בהריון מחשש להעמקת הפיגמנטציה, ניתן לבצע ללא חשש ליטושי עור עדינים בעזרת חומצות פירות וויטמינים.

ניתן לטפל באקנה ללא ויטמין  a.חומצות פירות וחומצה סליצילית ישפרו אקנה ללא שום בעיה בהריון.

למי שסובלת מכתמי הריון בפנים, מומלץ להתחיל לטפל מייד עם תום ההנקה המלאה. הורמון ההנקה פרולקטין, משפיע על ייצור הפיגמנטים בעור,ואין טעם להילחם בו. עם תום ההנקה המלאה ועם קבלת מחזור סדיר מומלץ לא להתמהמה. ככל שהכתמים יותר זמן על העור כך הכתם עמוק יותר ועקשן יותר.

 

פעילות גופנית בהריון

עיסוק בפעילות גופנית מתונה במהלך ההריון מעניק תועלות רבות לאשה ההרה.  כמה מן ההיבטים הפחות רצויים של ההריון כמו: חוסר נוחות גופנית, השפעת העלייה במשקל על הדימוי העצמי, סיבוכי לידה והתפתחות סוכרת אצל האשה ההרה עשויים להתקבל באופן קל יותר אצל מי שעוסקת בפעילות גופנית. עם זאת, פעילות גופנית עשויה גם לסכן את ההריון.

על כן כל עוד מדובר בהריון תקין והפעילות הגופנית מלווה בהדרכה נכונה כלל האצבע צריך להיות להקשיב לגוף ולהימנע מכל מאמץ או תרגיל שגורם לנו לחוסר נוחות.

אימון אנאירובי (אימון כח) לדברי יובל קפיטולניק, מנכ"ל "דינמיקל שירותי כושר", לא מומלץ להתחיל בפעילות בחדר כושר במהלך ההיריון, אלא אם ההריונית התאמנה גם לפני כן בחדר כושר.

מעבר לכך, חשוב לקבל את ברכת הדרך מהרופא המטפל להמשך הפעילות ולשים לב לשינויים הגופניים המתרחשים עם התקדמות ההיריון וכמובן לתופעות כגון: התכווצות, דימומים, שינוי בקצב הלב, בחילות, הקאות, בצקות וירידה בתנועות העובר. במקרים של סוכרת, אנמיה, השמנה מופרזת ושמירת הריון יש להיוועץ ברופא.

 

אימון אירובי -  אישה שהיתה פעילה לפני ההריון ואינה סובלת מסיבוכים רפואיים, יכולה להמשיך באותה הפעילות שביצעה לפני ההיריון , בעצימות מתונה יותר של עד 75% מדופק מרבי בפעילויות אירוביות למעט בטרימסטר הראשון בו לא מומלץ לעבור 65% מדופק מרבי. נשים שלא היו פעילות לפני ההיריון, ממומלץ להתחיל באימונים מתונים בתדירות של פעמיים בשבוע ובהדרגה להעלות לשלוש פעמים בשבוע פעילויות של הליכה, רכיבה על אופניים נייחות , שחיה או כל פעילות מתונה אחרת עצימות האימונים לא יותר מ 60% מדופק מרבי, תוך הקשבה לגוף.

 

מאלו פעילויות יש להימנע?

  • צלילה וטיפוס לגבהים – בשל השינויים בלחץ האטמוספרי
  • התעמלות קרקע, סקי, גלגליות – בשל החשש ממעידה או נפילה
  • משחקי כדור וענפי ספורט מגע, המערבים פעילות מול יריב, רכיבה על אופניים בחוץ, קיקבוקסינג כל אלה מחשש לפגיעה בבטן.
  • תרגילי מתיחות וגמישות חזקים מדי, בשל הנטייה לגמישות יתר לנוכח הפרשה מוגברת של הורמון רלקסין.

 

עיסוי בהריון

עיסוי לאישה בהריון מותר רק משבוע 16 וגם אז רק אצל מעסה מוסמך לעיסוי נשים הרות.  הסיבה לכך קשורה לשבריריות של ההריון עד לשלב זה ולחשש שמא העיסוי יגרור תגובות שרשרת שיובילו להפלה. יש נקודות בגוף שבשבועות מסויימים עדיף לא לגעת בהן מחשש לזירוז הלידה, כמו כן, ישנם שמנים האסורים לשימוש בזמן ההריון.

בדרך כלל עיסוי לנשים בהריון מתבצע בשכיבה על הצד ועל הגב. משבוע 27 ניתן לעסות גם את הבטן בתנועות סיבוביות ובעדינות. עיסוי מלא כולל את כל חלקי הגוף לרבות רגליים וכפותיהם וכמובן ראש-צוואר-פנים




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו