הקשר בין לחץ דם גבוה ומומים מולדים - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

הקשר בין לחץ דם גבוה ומומים מולדים

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 24.11.2011

נשים שנוטלות כדורי אנגיוטנסין המרת אנזים (ace inhibitors) לצורך טיפול בלחץ דם גבוה בשליש הראשון להריונן, אינן נמצאות בסיכון גבוה יותר ללידת תינוק עם מום מאשר נשים שנוטלות כדורים שונים לטיפול בלחץ דם גבוה או נשים שאינן נוטלות כדורים כלל.



תרגמה וערכה: רותי שטיין
הקשר בין לחץ דם גבוה ומומים מולדים

נשים שנוטלות כדורי אנגיוטנסין המרת אנזים (ace inhibitors) לצורך טיפול בלחץ דם גבוה בשליש הראשון להריונן, אינן נמצאות בסיכון גבוה יותר ללידת תינוק עם מום מאשר נשים שנוטלות כדורים שונים לטיפול בלחץ דם גבוה או נשים שאינן נוטלות כדורים כלל.

על פי מחקר חדש של המחלקה האמריקאית של הסוכנות לבריאות ושירותי אנוש(hhs), עולה כי לחץ דם גבוה כשלעצמו עשוי להגדיל את הסיכון למומים מולדים ולאו דווקא כדורים אותם נוטלות נשים לצורך הפחתת לחץ הדם במהלך השליש הראשון להריונן.

מתברר כי כדורי ace  משמשים לא רק לטיפול בלחץ דם גבוה אלא גם לאנשים עם מחלת הסוכרת. ע"פ המחקר, אותם כדורים מעלים את שיעור המומים המולדים בטרימסטר השני והשלישי של ההריון ועל סמך ממצאים קודמים, גם בטרימסטר הראשון של ההריון. יש לציין כי ע"פ דו"ח עדכני שהתבסס על מחקר של אוכלוסייה גדולה יותר, לא נמצא קשר מיוחד בין כדורי ace  הנלקחים בטרימסטר הראשון של ההריון לבין מומים מולדים.

לדבריו של קרולין מ. קלנסי, מנהל המחקר, ידוע כי ישנן נשים בגיל הפוריות הסובלות מלחץ דם גבוה וכמחצית מהן עלולות להיכנס להריון תוך כדי נטילת התרופות לטיפול בו. המחקר ממשיך לחפש דרכים מועילות יותר להתמודד עם לחץ דם גבוה במיוחד בתחילת ההריון.

מכיוון שכדורי ace פועלים על ידי עיכוב אנזים בכליות, רופאים ממליצים ומזהירים לא ליטול אותם בטרימסטר השני והשלישי של ההריון מכיוון שמדובר בתקופה קריטית בה העובר מתפתח. הכדורים אף נושאים על גבי אריזתם "ריבוע שחור" שעל גביו מצויינת אזהרה מן המנהלה למזון ותרפות נגד השימוש באותה תקופה.

מחקר נוסף שפורסם בשנת 2006, חקר קרוב ל – 30,000 לידות במשך 15 שנה בטנסי, ארה"ב והציע כי נשים בהריון שנטלו כדורי ace בטרימסטר הראשון להריונן ילדו תינוקות עם מומים בערך פי שלוש יותר מנשים שלא נטלו כדורים ללחץ דם גבוה.

מחקר עדכני יותר שחקר יותר מ465,000 תינוקות שנולדו במשך 13 שנה בצפון קליפורניה לא מצא קשר בין הדברים. דו"ח המחקר מצא כי מומים מולדים התרחשו באותו שיעור בקרב כל הנשים עם לחץ דם גבוה, ללא קשר לנטילת כדורי ה – ace או נטילת כל תרופה אחרת ללחץ דם גבוה.

בעוד שמחקרים שונים ממשיכים להציג ממצאים שנויים במחלוקת בנושא, נקיטת צעדים על מנת להפחית את לחץ הדם לפני ובמהלך ההריון, כולל ירידה במשקל וצמצום צריכת הנתרן, עשויה להפחית את הסיכון למומים מולדים.

 




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו