עוברים לאב מעשן נמצאים בסיכון גבוה לחלות בלוקמיה - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

עוברים לאב מעשן נמצאים בסיכון גבוה לחלות בלוקמיה

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 08.04.2012

ילדים שאביהם מעשן בזמן הפרייתם נמצאים בסיכון גבוה לפתח את מחלת הסרטן הנפוצה ביותר בילדים-הלוקמיה (leukemia) או בשמה העברי-סרטן הדם.



תרגמה וערכה: אסתר סיטון
עוברים לאב מעשן נמצאים בסיכון גבוה לחלות בלוקמיה

ילדים שאביהם מעשן בזמן הפרייתם נמצאים בסיכון גבוה לפתח את מחלת הסרטן הנפוצה ביותר בילדים-הלוקמיה (leukemia) או בשמה העברי-סרטן הדם.

 

המחקר התייחס למס' גורמים שעלולים לגרום לפיתוח לוקמיה לימפובלסטית חריפה (all) השכיחה ביותר אצל ילדים ועקב אחר ילדים שנמצאו בקבוצת סיכון גבוהה. "אף על פי שלוקמיה (all) היא הנפוצה ביותר בקרב ילדים, זה עדיין נדיר שיש השפעה על 3-5 ילדים מתוך 100,000 " אומרת אליזבת מילני מהמכון לחקר בריאות הילד באוסטרליה שעומדת בראש המחקר.

 

במחקר בדקו  את משפחותיהם של קרוב ל300 ילדים עם לוקמיה(all) וחקרו את הרגלי העישון של ההורים, הם הושוו לכ-800 ילדים בגילאים דומים שלא סבלו מלוקמיה ונחשבו בריאים. מהממצאים עלה כי להרגלי העישון של האימהות לא הייתה כל השפעה על סיכונם של הילדים, בעוד שהאבות שעישנו סביב זמן ההתעברות הגדילו ב15% את הסיכוי של ילדיהם לחלות בלוקמיה(all). האבות שעישנו לפחות 20 סיגריות ביום העלו את הסיכוי של ילדיהם לחלות בלוקמיה (all) ב44%.

 

מתשעה מחקרים קודמים שערכו עימם השוואה עלה כי לפחות בשישה מהמחקרים הקודמים נמצא שהסיכוי לחלות בלוקמיה(all) קיים אצל משפחות בהן יש לפחות הורה אחד מעשן.

 

"הקשר של החשיפה לטבק וסרטן בילדים היה נושא להתעלמות עד לשנים האחרונות" אומרת פטרישיה בופלר פרופסור באוניברסיטת קליפורניה, ברקלי, שלא הייתה מעורבת במחקר. "טבק מלא ברעלים, כולל חומרים מסרטנים וישנה אפשרות של פגיעה בתאים המייצרים את הזרע".

מילני מצדדת בבופלר ומציינת כי" הזרע שמכיל את ה dnaעלול להיפגע ובדרכו להפרות את הביצית הוא יביא עימו מחלות שונות בין השאר אסתמה, זיהומים בדרכי הנשימה ואף מוות בעריסה", לסיכום היא מוסיפה כי המחקר לא הוכיח כי הנזק שנגרם לזרע הוא בהכרח הגורם לסיכוי לחלות בלוקמיה(all) שכן המחלה יכולה להיגרם ע"י גורמים שונים, בין השאר גורמים סביבתיים כמו קרינה מייננת המצויה בקרני הרנטגן וחשיפה של האם בזמן ההיריון לחומרי הדברה.

 

בישראל ישנם כ-140 חולי לוקמיה בשנה."לוקמיה הינה מחלת הסרטן השכיחה ביותר בקרב ילדים", אומר  פרופ´ אליעזר רובינזון, יו"ר האגודה למלחמה בסרטן. ישנם שיעורי החלמה גבוהים מבעבר הודות לאבחון המוקדם ולשיפור בטיפולים הכימותרפיים.

שיעורי ההחלמה מלוקמיה בישראל עומדים כיום על 80%, עלייה של יותר מ20%מבעבר. סיכויי החלמה גבוהים מצויים בילדים שהמחלה מתפרצת אצלם בגילאי 1-10 שנים.




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו