איך סופרים בעיטות או תנועות עובר? - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

איך סופרים בעיטות או תנועות עובר?

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 09.04.2022

מעקב אחר תנועת העובר באמצעות ספירת בעיטות היא דרך קלה לוודא שהעובר בסדר. אז הנה כל מה שאת צריכה לדעת לפני שמתחילים...



איך סופרים בעיטות או תנועות עובר?
ההריון מלא בעליות וירידות. זה לגמרי טבעי לתהות אם העובר בסדר, במיוחד כשאת לא יודעת מה בדיוק קורה שם ברחם. אבל ברגע שאת נכנסת לשליש האחרון של ההריון שלך, יש טכניקה קלה, חינמית וביתית בה תוכלי להשתמש כדי לפקח על רווחתו של העובר. והיא: בעיטות העובר. 
 
הגענו למומחים, כדי להבין מהם את כל מה שאת צריכה לדעת על ספירת בעיטות של העובר, מדוע הן חשובות, מתי ואיך לעשות אותן וכמובן - מתי להתקשר לרופא שלך בנוגע לירידה בתנועה.
 

מה היא ספירות בעיטות?

ספירת בעיטות עוברית היא שיטה ביתית בה תוכלי להשתמש לקראת סוף ההיריון, כדי לעקוב אחר תנועת העובר וכך להעריך את מצב בריאותו ברחם, אומרת קריסטין אטקינס, עוזרת פרופסור במחלקה למיילדות וגינקולוגיה באוניברסיטת האוורד קולג' לרפואה. ספירת בעיטות מודדת כמה זמן לוקח לעובר לזוז 10 פעמים. במצב אידיאלי, תחושו 10 תנועות תוך שעתיים או אפילו פחות. ניתן להשתמש כמעט בכל תנועת עובר לספירה. כולל: בעיטות, תנודות קלות, דפיקות או גלגולים (עם זאת, שימו לב, שיהוקים לא נחשבים, מכיוון שהם בלתי רצוניים).
 

מדוע ספירת בעיטות חשובה?

ספירת בעיטות עוברית היא דרך לעקוב אחר בריאותו לפני הלידה: הספירות עוזרות לזהות בעיות אפשריות ויכולות לסייע במניעת לידות עובר ללא דופק. בהיכרות עם ההרגלים והדפוסים של העובר, תוכלי לחוש טוב יותר מתי משהו עלול להיות לא תקין. חשוב שתיידעי את הרופא שלך אם העובר זז באופן משמעותי יותר או פחות מהרגיל, זה יעזור לו לטפל בכל בעיה ולנקוט פעולה בזמן במידה והעובר נמצא במצוקה. במילים אחרות, ספירת בעיטות היא משהו שאת יכולה לעשות לבד כדי לעזור לשמור על בטיחות העובר. 
 

מתי להתחיל לספור בעיטות

תוהים מתי להתחיל לספור בעיטות? רופאים ממליצים בדרך כלל להתחיל ברגע שאת נכנסת לשליש האחרון של ההיריון, בשבוע 28. למה לא מוקדם יותר? סביר להניח שתתחילי להרגיש את רפרופי התנועה הראשונים האלה בין 16 ל-22 שבועות, אבל הם יהיו עדינים ולא סדירים. לפני 28 שבועות, לעובר אין עדיין דפוס. כל תנועה היא טובה. אבל את יכולה להתחיל לספור בעיטות באופן קבוע בגיל 28 שבועות - עד אז, הבעיטות של העובר יהפכו חזקות יותר וצפויות יותר.
 
 

איך סופרים בעיטות?

כדי לבצע בדיקה זו, בדקי את טווח הזמן שלוקח לעובר לעשות 10 תנועות. כל תנועה נחשבת, ומספר התנועות חשוב יותר מחוזק התנועה. נשים רבות מגיעות לספירת ה-10 בתוך 30 הדקות הראשונות, אבל זה יכול לקחת עד שעה או שעתיים, וזה בסדר.
 
מכיוון שזה דורש קצת ריכוז, התחלי את ספירת הבעיטות שלך כשאת מרגישה רגועה וממוקדת. מבחינה טכנית את יכולה לבצע ספירת בעיטות של העובר בכל תנוחה, אבל עדיף לשכב על הצד השמאלי שלך עם הידיים על הבטן שלך - זה מגביר את זרימת הדם, מה שעוזר להניע את העובר.
 

תוהה באיזו תדירות אתה צריך לעשות ספירת בעיטות? 

לפחות פעם ביום, או בכל פעם שאת או הרופא שלך, מודאגים לגבי העובר. נסי לעשות זאת בערך באותה שעה בכל יום, ושימי לב מתי העובר נוטה להיות הכי פעיל (נרחיב על זה עוד בהמשך). כשאת עושה ספירת בעיטות לעובר, שמרי על ספירה פיזית ורשמי את הזמן של התנועה הראשונה ושל התנועה העשירית.. המטרה היא להבין את הדפוסים האישיים של ילדך בכדי לוודא שאין סטיות משמעותיות בדפוסים אלו. אם יש טווח גדול מדי בין התנועה הראשונה לעשירית של מעל 3 שעות, או אם יש שינוי ניכר או ארוך טווח מהנורמה, פני לרופא שלך. יתכן והוא ירצה לעשות לך בדיקת מוניטור. בדרכ גם אם יש ירידה בתנועות העובר בסדר אבל עדיף להיות בטוח מאשר להצטער. 
 
חשוב לציין שמצבי הריון מסוימים המשפיעים על תנוחת העובר, מיקום השליה (כמו שליה קדמית) או רמות מי השפיר שלך עשויים להשפיע על יכולתך להרגיש את תנועת העובר ולספור במדויק את הבעיטות שלו. התחושה נובעת מתנועה של העובר נגד הבטן, כך שאם הגפיים הם לכיוון הגב, או שהשליה נמצאת בין העובר לבטן, זה עשוי להפחית את תחושות התנועה שתרגישי. אם יש לך מצב שמגביל את יכולתך להרגיש בעיטות של העובר, פני לרופא או למיילדת שלך כדי להמציא תוכנית מיוחדת שתעזור לך לבדוק את בריאות העובר.
 
בנוסף, כשאת מגיעה לסוף ההיריון שלך, טבעי שלא תרגישי את העובר זז כל כך. זה בגלל שכבר אין לו כל כך הרבה מקום ברחם! "לקראת סוף ההיריון, מטופלות רבות אומרות שהן לא מרגישות שהעובר זז כל כך, או שזה לא מרגיש אותו דבר. זה לעתים קרובות בגלל שלעובר אין כל כך הרבה מקום להמשיך לבעוט. במקום זה, העוברים עושים גלגולי כתפיים - וזה עדיין נחשב.
 
 

מה לעשות אם ספירת הבעיטות נמוכה?

אם נראה שתנועת העובר מתחילה להאט, או אם מספר הבעיטות בחלון של שעתיים נמוך – נסי לגרום לעובר לזוז. את עשויה לקבל ספירת בעיטות גבוהות יותר על ידי:
  1. שכיבה על צד שמאל - כפי שהוזכר לעיל, זה עוזר להגביר את זרימת הדם
  2. לאכול ארוחה או משהו מתוק, או לשתות מיץ.
  3. שתיית משהו קר (כמו מים קפואים או כוס חלב).
  4. פעילות גופנית.
  5. בדיוק כפי שהעובר זז כאשר רמת הסוכר עולה, הוא זז גם עקב ירידה ברמות הסוכר בדם.
 
טיפים אלה יעזרו לעתים קרובות לעודד את העןבר ולהניע אותו להסתובב מעט. אם ספירת הבעיטות של העובר אינה גבוהה מספיק לאחר שעתיים, מומלץ להמתין מספר שעות ואז לנסות שוב. אם זה עדיין לא עובד, הפני לרופא שלך. 



למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו