השמנת יתר בהריון ולאחריו והשפעתה על בריאות הילדים - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

השמנת יתר בהריון ולאחריו והשפעתה על בריאות הילדים

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 22.05.2010

בימינו, כשהמודעות הבריאותית בתנופה, יותר ויותר אנשים מאמצים אורח חיים בריא על מנת להראות טוב ולהרגיש טוב, מסתבר שקיימת עוד סיבה חשובה מאוד לאימוץ אורח חיים בריא והיא למען ילדנו.. להלן מחקרים שנעשו בתחום ומצאו את השפעת השמנת יתר במהלך ההיריון על הצאצא ועל בעיות בריאותיות אפשריות ובנוסף השפעת ההורים כמובילי דרכם של ילדיהם בהמשך חייהם.



מאת: דנה רותם


השמנת יתר בהריון ולאחריו והשפעתה על בריאות הילדים

בימינו, כשהמודעות הבריאותית בתנופה, יותר ויותר אנשים מאמצים אורח חיים בריא על מנת להראות טוב ולהרגיש טוב, מסתבר שקיימת עוד סיבה חשובה מאוד לאימוץ אורח חיים בריא והיא למען ילדנו.. להלן מחקרים שנעשו בתחום ומצאו את השפעת השמנת יתר במהלך ההיריון על הצאצא ועל בעיות בריאותיות אפשריות ובנוסף השפעת ההורים כמובילי דרכם של ילדיהם בהמשך חייהם.

זה מתחיל בבטן..

מחקר חדש מצא לראשונה שככל שנשים מעלות את משקלן במהלך ההריון כך גם תינוקיהן. המחקר אשר מציג נתונים הנוגעים ליותר מ- 74,000 לידות מצא כי המפתח הבסיסי של הרכב אחוזי שומן בקרב ילודים גדל באופן משמעותי במשך תקופה של 15 שנים וכנ"ל גם בקרב הנשים ההרות.

הממצאים הוצגו ע"י החוקרים מטעם בית חולים ומרפאות מרסי במהלך מפגש מטעם האקדמיה לרפואת ילדים.

לפי המחקר ככל שמסת הגוף בקרב ההריוניות עולה כך גם הרכב אחוזי השומן בקרב היילודים.

לדברי פליקס אוקח, חוקר ראשי, רשויות הבריאות צריכים לתת יותר את הדעת להרכב אחוזי השומן בקרב נשים עוד טרם כניסתן להריון ולעקוב באופן מסודר אחר המשקל אותו הן צוברות במהלך הריונן, השמנת יתר במהלך גיל בוגר מושפעת מהתקופה העוברית, לכן האחריות הינה כבדת משקל תרתי משמע..

זה לא סוד שהשמנת יתר הפכה למגפה ולבעיה רצינית בעיקר בארה"ב, ובעיקר בקרב נשים בהריון. השמנת יתר זו אף מסכנת את מהלכו התקין של ההיריון ועלולה לגרום להולדתם של פגים וכפי שציינו השמנת היתר עשויה להשפיע על עתידו של הרך הנולד.

השלכות חמורות עשויות להתרחש עקב לידה מוקדמת (הנובעת בהרבה מקרים מהשמנת יתר של האם במהלך הריונה) זאת מוכיח מחקר הבודק תפקודי ריאות ויכולת גופנית בקרב ילדים אשר נולדו טרם מועד הלידה המשוער-

מחקר זה מצא כי בטווח הארוך תפקודי הריאות בקרב תינוקות פגים נפגעו, ובקרב תינוקות שנולדו טרם מועד הלידה המשוער. לפי המחקר, ילדים אשר נולדו מעט טרם זמנם ולא בתת משקל חריג במיוחד ציון תפקוד הריאות שלהם היה גבוה יותר מאלו אשר נולדו הרבה טרם זמנם ובמשקל הנחשב תת משקל חריג.

מחקרים קודמים הציגו שילדים שנולדו ממש טרם זמנם ובמשקל נמוך מדי גדלו להיות בוגרים עם תפקודי ריאות ירודים וצח"מ נמוך בהשוואה לבוגרים שנולדו כתינוקות במשקל תקין ובמועד לידתם המשוער.

חוקר ראשי, רופא מוסמך במחלקת ילדים בבי"ח ומרפאות מרסי, הווארד קילברייד צופה כי תפקודי הריאות של תינוקות שנולדו באופן קיצוני טרם זמנם יהיו אף לקויים עוד יותר. זאת מאחר והם נחשפו לנזקי ריאות מיד עם לידתם ומציע שכל מי שנולד טרם זמנו עליו להיבדק ולהישמר מפני מחלות ריאה.

 

בנוסף אנו מביאים בפניכם ממצאי מחקר נוסף המציג את הקשר בין מעורבות הורים להצלחה בקידום הבריאות בקרב ילדים ובני נוער.

מחקר זה בדק ילדים ובני נוער ומצא כי המאמצים להלחם בהשמנת ילדים יהיו מוצלחים יותר אם ההורים מנווטים את הדרך. משפחות אשר השתתפו בתוכנית של שישה חודשים למטרת הורדת משקל היו בערך פי 2 קרובים יותר לראות ירידת משקל משמעותית בקרב ילדיהם וזאת כאשר גם ההורים הורידו ממשקלם.

ילדים המשתתפים בתוכנית הציגו שיפור משמעותי במדד ה-bmi של גופם והתוצאה הייתה הכי משמעותית בקרב משפחות בהם גם ההורים נכנסו לתוכנית הרזייה ורזו בעצמם.

המחקר בדק משפחות אשר השתתפו בתוכנית phit kids – קידום בריאות עבור ילדים ובני נוער, בגילאים 9-18 והוריהם. במהלך התוכנית נערכו מפגשים שבועיים ולאחר מכן מפגשים חודשיים כל זאת למשך שנה.

לדברי שרה האמפ, רופאה מוסמכת, מנהלת רפואית, מרפאות ובתי חולים מרסי, הורים הינם המודל חיקוי האולטימטיבי של ילדיהם, ההורים מהווים דוגמה אישית לאורח חיי ילדיהם. ילדים הנאלצים לערוך שינוי בחייהם נתקלים בקושי מובן ולכן הם זקוקים לתמיכתם של הוריהם ושל כל בני המשפחה אשר אוכלים בריא ועוסקים בפעילות גופנית.

בהחלט נקודות למחשבה עבור כל ההורים והמתכננים הורות בעתיד הקרוב – רחוק, כך לדוגמה אם עד כה שעות הפנאי המשפחתיות שלנו כללו צפייה משותפת בקולנוע ביתי אולי כדאי להמיר מספר שעות לטובת טיולים רגליים בחיק הטבע  או משחקי כדור מאתגרים?

 

המאמר נערך באדיבות אתר חשמלאים




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו