יתרונות לניתוח להורדת משקל בהריונות עתידיים - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

יתרונות לניתוח להורדת משקל בהריונות עתידיים

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 21.12.2009

לנשים שעברו  ניתוח הרזייה, יש סיכוי גבוה יותר להריון תקין לאחר הירידה במשקל, לעומת נשים שלא ירדו במשקל. נראה שסיכוייהן ללקות בסוכרת הריון או לחץ דם גבוה נמוכים יותר .



מאת: ד"ר אסנת רזיאל, כירורגית מומחית בניתוחי הרזייה, המנהלת הרפואית של מלב"י - המרכז  הרפואי  לטיפול בהשמנת יתר, מקבוצת אסיא מדיקל ביהח אסותא החדש


יתרונות לניתוח להורדת משקל בהריונות עתידיים

לנשים המתעברות לאחר ניתוח הרזיה יש פחות סיבוכים בהריון מאשר לנשים הלוקות בהשמנת יתר ואינן עוברות ניתוח, אומרים חוקרים. גם תינוקותיהן נוטים להיות בריאים יותר .

ניתוח להרזיה, הקרוי גם ניתוח בריאטרי, מסייע לסובלים מהשמנת יתר להפחית הרבה ממשקלם בקצב מהיר למדי. קיימים סוגים שונים של ניתוחים להרזיה, רובם פועלים על ידי הקטנת נפח הקיבה, כך שהמטופל יכול לאכול כמות קטנה בכל פעם.

 

בהתחלה, היה סוג זה של ניתוח רק בגדר מוצא אחרון, אך כיום הוא מתבצע בשכיחות גבוהה יותר שכן הצלחתו גבוהה בהרבה משל ניסיונות לרדת במשקל באמצעות תזונה ופעילות גופנית בלבד. כמו כן, ככל שעולה מספרם של הלוקים בהשמנת יתר קיצונית, עולה מספר האנשים העומדים בקריטריונים לניתוח.

 

משום כך, מספר רב יותר של נשים בגיל הפוריות עוברות ניתוחים להרזיה. צוות רופאים ניסו לבדוק כיצד הניתוח משפיע על ההריונות העתידיים של הנשים שעברו אותו, ועל בריאותן ובריאות ילדיהן. הם סקרו את כל המחקרים שנעשו כדי לקבל תמונה כללית.

 

הסקירה מצביעה על כך שלנשים שעברו את הניתוח יש סיכוי גבוה יותר להריון תקין לאחר הירידה במשקל, לעומת נשים שלא ירדו במשקל. נראה שסיכוייהן ללקות בסוכרת הריונית או בלחץ דם גבוה נמוכים יותר.

 

התוצאות מראות שגם מצב הילדים משתפר. היו פחות לידות מוקדמות, ויותר ילדים נולדו במשקל תקין, בהשוואה לילדיהן של נשים שלא הפחיתו ממשקלן.

 

ואולם, ישנם כמה סיבוכים נדירים. לעתים מתפתח בנשים שעברו ניתוח להרזיה בקע בדופן הבטן במהלך ההיריון, בשל העליה בלחץ התוך בטני וזה עלול לגרום לכליאה של המעי.

 

הסקירה נערכה על ידי חברת ראנד, שהיא ארגון מחקר שלא למטרות רווח בארה"ב. המחקר פורסם בכתב העת הרפואי המכובד jama בגליון נובמבר 2008 ומומן על ידי הסוכנות למחקר ולאיכות של השירות הרפואי בארה"ב.

כמה אמינים הממצאים?

החוקרים התבוננו בתוצאות של 75 מחקרים, שכולם סיפקו מידע על בריאותן של נשים שעברו ניתוחים להרזיה. סוג זה של מחקר נקרא סקירה שיטתית. ואולם, רק שלושה מהמחקרים שנכללו בסקירה היו באיכות טובה. המחקרים האחרים לקו בבעיות שיכלו לפגוע באמינותם. יש, על כן, צורך במחקר נוסף, באיכות גבוהה יותר, כדי לוודא שממצאי הסקירה הזאת אמינים.

מה זה אומר לגבי?

אם את אישה שעברה ניתוח להרזיה, ואת חושבת ללדת, תוצאות אלה הן חדשות טובות בשבילך. הן מראות שהניתוח שעברת אינו צפוי לגרום לבעיות במהלך הריונך, ושלתינוקך יש סיכוי טוב יותר להיות בריא.

 

הרופאים ייעצו לך, בדרך כלל, לא להרות בשנה הראשונה שלאחר הניתוח, כשמשקלך עדיין בירידה. ייתכן גם שתצטרכי לקחת תוספי מזון וויטמינים כדי לספק תזונה נאותה לך ולתינוק שברחמך.

מה לעשות עכשיו?

אם את מודאגת ממשקלך, פני אל הרופא שלך. יש כמה דרכים לרדת במשקל, וביניהן דיאטות, תרופות וניתוח. יש קריטריונים לניתוח להורדת משקל, וישנם גם סיכונים, כבכל ניתוח. הרופא שלך יוכל לתת לך מידע נוסף.

 

בעוד שקמפינים בריאותיים רבים מתמקדים בנזקי העישון והאלכוהול בעת ההריון, הרי שאין כמעט הסברה בנושא הנזקים להם נחשפים האם והעובר במקרה של משקל עודף.

ההמלצה היא לשמור על משקל גוף תקין עוד בטרם ההריון.

 

יסייעו בכך רופאי המשפחה אם יכניסו לשגרה מדידת bmi כחלק מהבדיקה הגופנית בנשים בגיל הפריון. בנוסף יש צורך להעלות למודעות את הנזקים העשויים להיגרם לאם ולעובר בעקבות השמנה, ע"י הרצאות ועלונים המפרטים נזקים אלו.

 

אך אין די בהסברה בלבד, יש לקיים מערך דיאטני תומך בנשים בגיל הפריון שיתן לנשים אלו כלים לשינוי הרגלי האכילה ואורחות החיים, עוד לפני ההריון. בנוסף יש לעודד הנקה לשם מניעת השמנה בילדות בתינוק הנולד וגם כדי לסייע לאם לרדת במשקל.

 

 




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו