שמירת הריון: לצמוח מהתקופה הקשה - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • מפגשי בוקר
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

שמירת הריון: לצמוח מהתקופה הקשה

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 28.01.2012

יותר מ- 10 אחוזים מהנשים ההרות מגיעות לשמירת הריון ומתנהלות לפי איסורים שונים, החל מאיסור על סקס ועד ליציאה מהמיטה. איך לעבור את התקופה הקשה בשלום ולהצליח לצמוח מהמצב המבלבל.



מאת: גילי אבישי באדיבות אתר Onlife

 


שמירת הריון: לצמוח מהתקופה הקשה

שמירת הריון הוא מצב בו אישה הרה מחויבת במנוחה מסיבות שונות: שלייה נמוכה, צירים מוקדמים, דימומים, לחץ דם גבוה, מחלות שונות, היסטוריה של הפלות, ריבוי עוברים ועוד. מדובר על 10 - 15 אחוזים מכלל ההריונות, שמסתיימים בשמירת הריון.

 

עוד כדאי לקרוא:

 

• מחטבים לנשים

סימנים מקדימים לאוטיזם

הנקה: איך תדעי שיש לך מספיק חלב?


 
לכאורה מדובר במונח רפואי לחלוטין, החלטה רפואית של הגניקולוג ומצד שני מדובר על החלטה לא פשוטה וקשיים המלווים את האישה בתקופה בה היא נאלצת להפסיק כל פעילות.

 

עם מה מתמודדת אשה בשמירת הריון? מעבר לקושי הקשור להעברת זמן בשכיבה ללא יציאה מהבית ולעיתים גם ללא ירידה מהמיטה, שמירת הריון היא זמן בו יחסי האמון או ליתר דיוק חוסר האמון, עם הגוף צצים ועולים.

 

רוב הנשים שואלות עצמן איך ייתכן שהגוף הזה, המוכר והידוע לא עומד במבחן הנשיות - הריון.  איך יעמוד גוף כזה במבחני המשך החיים? מה זה אומר על הפן הנשי, המיניות שלי? מה זה אומר עלי כאשה, כבת זוג, כמאהבת, כאם?

 

שמירת הריון: האם הגוף בוגד בנו? מה עושים בלי סקס?

בשמירת הריון מקובל לא לקיים יחסי מין, כדי לא לגרום להתכווצויות ברחם בגלל הפרשת אוקסיטוצין ולמנוע מגע עם הפרוסטוגלנדינים המצויים בזרע הגבר.  מה קורה לזוג שכבר בראשית התהליך למימוש אהבתם הם מנועים מביטוי האינטימיות והקרבה, גרוע מכך-המשמעות של קירבה כזו יכולה להיות אובדן ההריון.

 

דימוי הגוף של האישה, השוכבת במיטה נפגע. מניעת פעילות גופנית בתרבות המערבית המקובלת נחשבת למשהו שלילי. הדיון סביב ההריון הופך לדיון סביב שריפת קלוריות.

 

שאלות נוספות העוברות על האישה ההרה מתייחסות לעובר: מה עובר על העובר? מותר להיקשר לתינוק כזה, שיכול להיוולד טרם זמנו ולא לשרוד?

 

נשים בשמירת הריון נפגשות בממסד הרפואי - אישה כזו מהמרת על היקר לה ביותר היא "מפקידה" את בריאותה ואת עוברה, בידי זרים. במצב כזה האחריות ההורית הטבעית עוברת לרופא.

 

גם סוגיית הלידה עולה לרמת מודעות יותר מהריון רגיל - אווירת הסכנה בהריון כזה מעלה שאלות לגבי סוג הלידה וההתייחסות לחוויה הנשית בלידה. האם לידה טבעית היא מותרות? ושוב עולים על השולחן היחסים עם הגוף. האם הגוף הזה,שלא "ידע" לשמור על ההריון יידע ללדת?

 

לפני כל אמירה ועצה חשוב מאד להדגיש - את לא אשמה. הגוף  שלך הוא לא בוגד ומדובר במצב רפואי.

מגע זה לא רק סקס

מה ניתן לעשות וכיצד ניתן להקל על התופעות והקשיים. כיצד ניתן להסיט את המודעות הגופנית לאפיקים רכים ונשיים:

 

מגע: בני אדם זקוקים למגע, מגע מרגיע ומשחרר אנדורפינים שמקלים על המתח בו כולנו חיים ובוודאי האישה ההרה הצמודה למיטה תחת אזהרה. עיסוי עדין של חגורת הכתפיים, העורף, השוקיים, הפנים והראש יכולים לעזור.

 

שמנים מרגיעים: מומלץ להשתמש בשמן  כדי להחליק את התנועה .אסור להיכנס בעיסוי עמוק לתוך הרקמות. כדאי לבקש ממומחה לארומתרפיה להתאים שמן לך אישית לפי נתוני מצבך.

 

טיפוח: דווקא כאשר את במיטה ומרגישה בקושי להתמודדות עם הגוף שלך, כדי לטפח אותו. טיפוח ציפורני הידיים והרגליים. מסכות לפנים, סרוק וטיפוח השיער. כל אלה יכולים להיעשות גם בשכיבה .

 

לבוש: בגדים ותכשיטים הם דרך להזכיר לעצמך שאת אישה. הגוף שלך עוסק בעבודה שרק גוף אישה יכול. את מגדלת תינוק ובכל זאת זכרי שהגעת למקום הזה מתוך היותך אישה.

 

חברה: אל תסתגרי לבדך. הזמיני חברות, בני משפחה אהובים. זה יקל עלייך ועל בן זוגך.

 

קשר עם העובר: דברי עם העובר שברחמך. שתפי אותו בלבטייך, בפחדייך, תני מקום להיווצרות קשר ביניכם. גם אם חוששת, אל תתני לזה להעיב על היחסים עם ילדך.

 

טיפול: פחדים ותסכול יכולים לקבל אוזן קשבת ממבחר מטפלים שיכולים להגיע לביתך. אל תהססי לחפש לך מישהו מתאים,לא כדאי לסחוב מצוקות רגשיות על פני כל כך הרבה זמן.

 

הכנה ללידה: השתמשי באינטרנט ובספרות כדי ללמוד על הלידה. העשירי את המידע העדכני שברשותך. הפני שאלות מטרידות למומחים. יקל עלייך אם תבחרי לך דרך להתכונן ללידה. גם אם מדובר בלידה מוקדמת או קיסרית. עדיין תהיי יולדת, על כל המשתמע מכך וחשוב להעלות את לבטייך לרמת המודעות.

 

הנקה: אם בדעתך להניק או שאת מתלבטת מומלץ לדון בנושא עם בעלת מקצוע. היא תוכל לתת לך כלים להחליט. בתום הרבה מההריונות השמורים אין בעיה ללדת לידה רגילה,ללא הגבלות מיוחדות. אם את חפצה בכזו בחרי קורס הכנה שיצייד אתכם בכלים שחסרים לכם או הזמיני מדריכת הכנה ללידה הביתה.

 

בן הזוג: בן הזוג חווה מן הסתם קשת רגשות משל עצמו. חלקם שייכים לחלק המשותף ביניכם וחלקם רק שלו ונובעים ממבנה אישיותו וניסיונו בחיים. גם האב לעתיד זקוק לטיפול ולטיפוח. אף כי את הנושאת בעול העיקרי הרי הוא השותף למסע. החלטות כדאי לעשות ביחד. אל תשאירי אותו בחוץ.

בילויים משותפים עם בן הזוג חשובים. צפייה בסרטים, הקראה של ספרים או כתבות נבחרות בעיתון, ארוחות גורמה משותפות במיטה או עיסוי הם רק חלק מהדרכים להעביר את הזמן תוך גיבוש הקשר במקום שחיקתו.

 

 

תקופה כזו של משכב מאולץ יכולה להיות מנוף למודעות עצמית וצמיחה ,דווקא מהיותה כפויה באמצע החיים. כדאי לתת לחיים להציע את עצמם מתוך הוודאות שאתם יכולים להשתמש בזמן הזה לבניה והעצמת התא המשפחתי שלכם בעודו גדל בתוכך.




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו