שמירת הריון- מה זו הצרה ואיך מעבירים את הזמן? - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

שמירת הריון- מה זו הצרה ואיך מעבירים את הזמן?

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 01.08.2010

שמירת היריון הוא מצב בו אישה הרה מוגבלת במידה משמעותית בפעילותה בעקבות סיכון רפואי לה או לעובר, כתוצאה מההיריון. פעילותה תוגבל ברמות שונות החל מריתוק האשה לביתה במטרה לצמצם את המאמץ המוטל עליה וכלה באשפוז בבית החולים בשל השגחה צמודה.



מאת: ציפי ברמן קרופרו


שמירת הריון- מה זו הצרה ואיך מעבירים את הזמן?

שמירת היריון הוא מצב בו אישה הרה מוגבלת במידה משמעותית בפעילותה בעקבות סיכון רפואי לה או לעובר, כתוצאה מההיריון.

הרופא המטפל יכול להחליט להגביל את פעילותה ברמות שונות החל מריתוק האשה לביתה במטרה לצמצם את המאמץ המוטל עליה, צמצום מספר שעות העבודה בכדי להותיר יותר זמן למנוחה או אשפוז בבית החולים בשל השגחה צמודה.


חוק הביטוח הלאומי מגן על זכויות האhשה שנעדרת מעבודתה בעקבות סיכון רפואי לה או לעובר ונמצאת בשמירת הריון.

החוק קובע כי כאשר ההיעדרות היא מסיבה זו, היא זכאית לגמלה מהמוסד לביטוח לאומי, שתהווה תחליף לשכר שלא משולם לה (הגמלה מקבילה למשכורת המלאה ורק עד גובה השכר הממוצע במשק). הזכות לגמלה מותנית במספר תנאים ובמידה והם אינם מתקיימים האישה זכאית לדמי מחלה ממעבידה.


רופאי הנשים אינם ממהרים כיום לאשר שמירת הריון לנשים הרות אלא במידה והתקיימו מצבים הדורשים תשומת לב וטיפול כמו למשל צירים מוקדמים ותחילתה של פעילות רחמית לפני שבוע 34, רעלת הריון, יתר לחץ דם, קפיצות משמעותיות בלחץ הדם, מחלות לב, מחלות במערכת הנשימה, דימום, עיכוב צמיחה על רקע של בעיה באספקת הדם של השיליה, בקע טבורי. בנוסף, שליה נמוכה או שליית פתח שלרוב גורמת לדימומים ומחייבת מנוחה כדי למנוע התפתחות לידה מוקדמת, כאבי גב קשים, מיעוט או ריבוי מי שפיר המצריכים מעקב צמוד.

ישנם מקרים שלגביהם הוכח שהמנוחה הכרחית, יחד עם מקרים שלא הוכחה בהם וודאות שמנוחה מוחלטת אכן מסייעת אך ההנחיה לנוח הנה ליתר ביטחון.  


שמירת הריון הנה חוויה לא פשוטה עבור נשים הרגילות לצאת לעבודה ולהיות עצמאיות בבית ובמיוחד כאשר היא מגיעה בשלב מוקדם בהריון ולא בסופו.

השילוב עם החששות הטבעיים של ההריון והיותו הריון בסיכון מקשים עוד יותר.

להלן טיפים שיסיעו לך העביר את הזמן במהלך שמירת לידה, לשמור על האופטימיות ועל השפיות.

 

חשיבה חיובית


כמו בכל תקופה בחיים, במיוחד בתקופה זו, בה את מוצאת את עצמך מבלה שעות במחשבות ולא בהכרח חיוביות, מומלץ לשמור על אופטימיות.

נסי להימנע מלהקשיב לסיפורים על לידות שהסתבכו או לא היו תקינות, נסי להקיף עצמך בסביבה חיובית ואופטימית. נסי לנצל את הזמן הפנוי שבידך בצורה אפקטיבית, בקרוב לא יהיה לך רגע פנוי לעצמך.

 

תוכנית יומית


במידה והתכנון הוא להיות בשמירת הריון לתקופה לא קצרה, מומלץ לבנות תוכנית יומית הכוללת את כל הסידורים ופעילויות המתוכננות באותו יום.

זה יעודד אותך לאקטיביות מסוימת וימנע ממך לשקוע במחשבות על מצבך, הסיכונים ומה יהיה ויחד עם זאת, יאפשר לך לא לאבד לגמרי את מושגי הזמן, דבר שעלול לקרות כשאת מתנתקת מהעבודה ולפעמים גם בחלק מהמקרים מהעולם הסובב.

 

לא להתנתק


למרות שמדובר בתקופה שאינה פשוטה וכרוכה בחששות ודאגות רבים ולפעמים בתקופות אלו את לא מוצאת סבלנות או חשק לבלות בסביבת אחרים, אל תבחרי להתנתק מהסביבה.

הזמיני  חברים לבקר ובמידה וזה מתאפשר, נסי לצאת מהבית לפרקי זמן קצרים אפילו לפארק, לגינה הקרובה, לבית הקפה השכונתי או לכל מקום שיעשה לך טוב. 

 

לא להתבייש לבקש עזרה


במידה ואת נדרשת להיות במצב מנוחה, חשוב שתישארי רגועה ואל תתאמצי. לא להסס לבקש עזרה מבני המשפחה או מחברים, בין אם מדובר בבישול אוכל בריא עבורך, עזרה בטיפול בסיסי בבית ובילדים.



תוכלי להיעזר גם באמהות מהגן לעזרה לאחר שעות הגן בהן תוכלנה לקחת את הילד איתן לגן השעשועים או לביתן לכמה שעות.

 

זמן טוב לסידורים


נצלי תקופה זו של מנוחה לטובת סידורים וארגונים שלאחר הלידה לא תוכלי להתפנות אליהם.

כמו למשל, סקר השוואת מחירים של מוצרי תינוקות כמו עגלות תינוק, מושב בטיחות ושאר הציוד הנדרש (כיום ניתן ליישום באמצעות האינטרנט, בלי צורך לצאת מהבית).

במידה ואת מתכננת אירוע לאחר הלידה, נסי לברר פרטים לגבי מקומות אפשריים ועלויות, בררי פרטים טכניים חשובים כמו נוהל השכרת עריסה, הזמנת יועצת הנקה או כל דבר שאת חושבת שתזדקקי לו מיד לאחר הלידה.

בנוסף, זהו זמן טוב לקרוא חומר חיוני בנושא בטיחות תינוקות. מומלץ גם לסדר את כל התמונות שצילמת מאז החתונה ולא פיתחת באלבומים דבר שאף פעם לא מגיעים אליו.

 

יומן אישי / בלוג


כדי לפרוק את המתח והציפייה לקראת העתיד, כתבי יומן אישי. תמיד מקל לשתף. תוכלי לבחור לכתוב פיזית יומן שיישאר איתך או לפתוח בלוג באחת הפלטפורמות באינטרנט המציעות בלוגים אישיים, בהן תוכלי לשתף בתחושותייך.

תופתעי לגלות שגם תקבלי תגובות של גולשים שיעודדו אותך ואפילו של כאלה שמזדהים עם מצבך או שהיו בו ויכולים להעניק לך טיפים כיצד לצלוח את התקופה בקלות ככל הניתן.  

 

מי אמר שאי אפשר לבלות


מומלץ לצאת להתאוורר עם בן הזוג לבילוי במסעדה או בית קפה רגוע. במידה ואת אינך יכולה לצאת מהבית, העבירי את הלוקיישן של הבילוי לבין כותלי הבית. הזמינו take away, השכירו סרט טוב ורגוע (בלי דרמות או סרטי אימה- עדיף קומדיות רומנטיות קלילות) ופופקורן לקינוח.

נצלי את התקופה לחיזוק הקשר עם בן הזוג, שירגיש חלק וקבלי את תמיכתו כך שלא ירגיש מחוץ לעניינים.

 

מגזינים, תשבצים וכל השאר


קני מגזינים קלילים וזורמים, ספר טוב שיסית מחשבות מהמציאות, חוברות תשבצים, צפי בתוכניות חיוביות בטלוויזיה, הקשיבי למוזיקה שאת אוהבת ומכירה כמרגיעה אותך.

במידה ואת מאושפזת, תוכלי להיעזר בחלק מאילו בבית החולים ובנוסף, תוכלי להביא איתך חפצים מרגיעים מהבית שיעניקו לך תחושה מוכרת ובטוחה כמו הכרית והשמיכה האהובים עליך. 

 

מה עושים עם הילדים?


במידה ולא מדובר בילד ראשון ויש לך ילדים קטנים בבית, מומלץ לחפש עבורם, כפי שכבר נאמר, סידור לאחר הצהריים, כולל אפשרות לבייביסיטר.

בהתאם ליכולותיך, תוכלי לבלות איתם זמן איכות גם אם את לא מסוגלת להשתתף בהפעלות לילדים שדורשות מאמץ גופני כמו בהתרוצצויות ופעילויות ספורטיביות ותוכלי גם לתרום מזמנך לטובת הקראת סיפורים או באמצעות משחק שולחן רגוע.

 

לסיכום,

שמירת הריון הנה תקופה מלחיצה הכרוכה בחששות ופחדים, כאשר המטרה הראשית והחשובה היא לשמור על תקינות ההריון, על שלומך ושלום העובר.

לפעמים מדובר בתקופה קצרה יחסית ולפעמים מתמשכת. בכל מקרה, מומלץ להתייחס לתקופה כזמנית ולשמור על חשיבה חיובית לאורך כל הדרך.

נסי להפיק את המרב במסגרת הנסיבות הקיימות ונצלי תקופה זו לטובת דברים שסביר להניח שתתקשי לעשות לאחר הלידה.

החשוב ביותר הוא לדעת להיעזר בכל מי שיכול לעזור, להירגע ולנשום עמוק. מדובר בתקופה זמנית שבסופה תקבלי את המתנה הגדולה לה חיכית.  




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו