כל מה שרצית לדעת על רעלת הריון - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

כל מה שרצית לדעת על רעלת הריון

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 29.08.2009

רעלת הריון, הינה אחד הסיבוכים הקשים בהריון ואחת מהסיבות המובילות לתמותה ותחלואה של אמהות ועוברים. נכון להיום, הגורם לרעלת הריון אינו ידוע, לכן המחלה, המכונה 'המחלה של התיאוריות', נחשבת לתעלומה רפואית שטרם נפתרה.



מאת: אפרת לוי , BSc בביוטכנולוגיה, מנהלת מוצר "בדיקת חלבון שלייתי" בחברת מרקורי מדע ותעשייה


כל מה שרצית לדעת על רעלת הריון

רעלת הריון, הינה אחד הסיבוכים הקשים בהריון ואחת מהסיבות המובילות לתמותה ותחלואה של אמהות ועוברים. נכון להיום, הגורם לרעלת הריון אינו ידוע, לכן המחלה, המכונה 'המחלה של התיאוריות', נחשבת לתעלומה רפואית שטרם נפתרה. צמד המילים רעלת הריון מעורר פחד וידוע לרוב הנשים, אך מסתבר כי לא מעט מהנשים אינן מודעות לתסמונת והשפעתה על הריונן, בריאותן ובריאות העובר. גם תסמיני המחלה אינם מוכרים ולא כל שכן הדרכים להקטין את הסיכונים לחלות בה.  לאחרונה נפתחה דרך חדשה לחזות מראש את הסכנה להתפתחות התסמונת כחצי שנה ויותר לפני שהיא פורצת בעזרת בדיקת דם פשוטה הנקראת "בדיקת חלבון שלייתי" שפותחה בישראל.

 

רעלת הריון או בשמה הלועזי, פרה – אקלמפסיה, עלולה לפגוע באחת מתוך עשרים נשים. שכיחות המחלה נבדלת באוכלוסיות שונות בעולם ונעה בין 2%-8%, בישראל היא מתגלה בקרב כ – 5,000 הריונות מדי שנה בממוצע. רעלת הריון נפוצה יותר במהלך ההריון הראשון, אצל נשים בנות פחות מ - 20 או מעל 35 ואף בקרב נשים בהריון רב עוברי שהפך להיות נפוץ בשנים האחרונות בשל הפריות מבחנה. רעלת הריון מופיעה בשכיחות גדולה יותר אצל נשים הסובלות ממחלת הסוכרת, מחלות כליה או יתר לחץ דם טרום הריוני.

 

זיהוי התסמונת מבוסס על יתר לחץ דם והפרשת חלבון בשתן אצל נשים שלפני הלידה לא סבלו מכך. בנוסף, עלולה להתרחש פגיעה באברים ובמערכות פנימיות של האם כמו כליות, כבד, מנגנוני קרישה, מוח ועיניים. כאשר המחלה מופיעה, לרוב בשבועות המתקדמים להריון, הטיפול היעיל היחידי הוא סיום ההריון באמצעות לידה מוקדמת כך שהתוצאה תהיה לידת פג, על כל הסיכונים והסיבוכים הכרוכים בכך. רעלת הריון היא  בעלת השלכות לטווח הארוך אצל האם והתינוק.

 

התסמינים הקליניים של רעלת הריון אינם ברורים ברובם, כאבי בטן מתחת לסרעפת, ראיה מעט מעורפלת, עצירה במתן שתן, והצטברות נוזלים בגפיים ובפנים. היות חלק מהסימנים מופיעים לא פעם בהריון ולא כולם מופיעים אצל כל הנשים, האשה חשה שמשהו לא תקין אבל אין לה הבנה ברורה מה קורה אתה. כשהיא מגיעה למיון חדר לידה  היא לא פעם כבר במצב קריטי לבריאותה והעובר כבר חסר דופק או במצב קריטי.  מודעות של האישה להיותה בסיכון תוכל לסייע לה לזהות את התסמינים ולמהר להתייעץ עם הרופא או להגיע לחדר מיון. גם העובדה שהיא בסכנה תסייע לרופאים להתמקד על הסיבות לתלונותיה ולהגיש לה את העזרה הנדרשת במהירות ובמיומנות הנדרשים.

 

כיום ידוע, שעל אף העובדה שרעלת הריון מתפרצת לקראת סוף ההריון, התפתחותה חלה דווקא בתחילתו. מחקרים שנערכו בשנים האחרונות, מצביעים על כך שהתפתחות לא תקינה של השליה גורמת לאי ספיקה שלייתית כך שאספקת החמצן והמזון לשליה נפגמת, ועקב כך, נפגעת גם אספקת החמצן והמזון לעובר.

בתגובה, מפרישים העובר והשליה סיגנלים כימיים למחזור הדם של האם, הגורמים ליתר לחץ דם אצל האם כדי להגביר את זרימת הדם לשליה. יתר לחץ הדם עלול לגרום לנזק משני באברים שונים של האם כמו הכליות, הכבד המוח והעיניים. בהעדר טיפול מתאים, יכולה להיווצר פגיעה חמורה מקומית או כלל מערכתית באותם אברים. כאשר הפגיעה מגיעה למוח, עלולים להופיע אצל האשה בהריון פרכוסים קשים ושטף דם מוחי העשויים לגרום למות האם. לאור חשש זה, כאשר רעלת הריון מתפרצת ולא ניתן לעצור אותה נוהגים לילד את האם. אם הלידה היא מוקדמת, וכן כתוצאה מהעדר הספקת דם וחמצן לשליה יש חשש לחיי העובר, שעקב  הלידה המוקדמת סובל מחוסר בשלות של רקמות ואברים פנימיים, משקל נמוך ביחס לגיל  ההריון, הפרעה באספקת חמצן לאיברים חיוניים ועקב כך, מצוקה עוברית חריפה ולעיתים מוות.

 

בנוסף לסיכונים המיידיים, התפתחות רעלת הריון עלולה לגרום גם לסיכונים לטווח הארוך הן לאם והן ליילוד. נשים שחוו רעלת הריון, בעיקר כזו המתפתחת בשלבים מוקדמים של ההריון, נמצאות בסיכון יתר לפתח בשנות הארבעים לחייהן  מחלות לב וכלי דם, ותוחלת החיים שלהן קצרה יותר בכעשור. ילדים שנולדו לנשים שסבלו מרעלת הריון נמצאים בסכנה מוגברת להשמנת יתר, התפתחות סוכרת בגיל הנעורים ומחלות לב וכלי דם בגיל צעיר.

 

אחת הדרכים החדשניות והיחידות כיום בעולם לגילוי מוקדם של רעלת הריון פותחה לאחרונה על ידי צוות המדעניםשל דיאגנוסטיק טכנולוג'יס אשר הצליחו לבודד חלבון ייחודי לשלייה, המכונה pp13, המצוי רק אצל נשים בהריון. באמצעות בדיקת דם פשוטה הנקראת " בדיקת חלבון שלייתי" ניתן לקבוע את רמת החלבון בדם הנשים כבר בשבועות 8-13 להריון (בשליש הראשון), כאשר רמה נמוכה מהנורמאלי של החלבון מצביעה על סכנה להתפתחות המחלה. הבדיקה  מאפשרת לזהות כ - 80%  מהנשים בסיכון. בדומה למחלות קשות אחרות בהן זיהוי מוקדם מקטין באופן משמעותי את הסיכונים והסיבוכים, זיהוי מוקדם של נשים הנמצאות בסיכון גבוה לפתח רעלת הריון, יאפשר לא רק הפניית נשים אלו למרפאות הריון בסיכון גבוה לצורך השגחה רפואית צמודה, וניהול ההריון על כל היבטיו  כולל הרגלי תזונה, תוספי ויטמינים שיכולים לשפר את תוצאות ההריון, אלא גם להציע לאותן נשים טיפולים מונעים שנמצאו יעילים במניעת המחלה והקטנת חומרתה אצל חלק מהנשים.

 

הבדיקה מאושרת על ידי משרד הבריאות וניתן לבצעה באופן פרטי באחד מסניפי מעבדות זר ברחבי הארץ, במחיר של 340 שקלים.




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו