צריכת סידן מורידה סיכון לרעלת הריון וללידת פג - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

צריכת סידן מורידה סיכון לרעלת הריון וללידת פג

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 10.12.2008

מחקר חדש שנערך במרכז הרפואי לוק נאייק בניו דלהי, שבהודו, בשיתוף ארגון הבריאות העולמי ה – who והוועדה ההודית למחקר רפואי נבדק הקשר בין צריכת תוספות סידן במהלך ההריון, לבין הסיכון לחלות ברעלת הריון.



2P סטודיו

צריכת סידן מורידה סיכון לרעלת הריון וללידת פג

מחקר חדש שנערך במרכז הרפואי לוק נאייק בניו דלהי, שבהודו, בשיתוף ארגון הבריאות העולמי ה – who והוועדה ההודית למחקר רפואי נבדק הקשר בין צריכת תוספות סידן במהלך ההריון, לבין הסיכון לחלות ברעלת הריון. במסגרת המחקר נבדקו 524 נשים שזהו עבורן ההריון הראשון, בעלות לחץ דם תקין ובריאות כללית טובה. הנשים שהשתתפו במחקר חולקו לשתי קבוצות לצורך עריכת המחקר. קבוצה אחת החלה בקבלת תוספת של שני גרם סידן בין השבועות ה - 12 ל - 25 להריון והמשיכה בכך עד ללידה והקבוצה השנייה אשר שימשה כקבוצת ביקורת קיבלה פלצבו. כל הנשים שהשתתפו במחקר בשתי הקבוצות נמצאו במעקב רפואי מתמיד עד לזמן הלידה שלהן. מניתוח ממצאי המחקר הצטיירה תמונת מצב דרמטית אשר הצביעה על התועלת שבתוספי סידן שכן שכיחות רעלת הריון בקבוצה שקיבלה סידן הייתה נמוכה ב- 67% מהשכיחות בקבוצת הביקורת. כמו כן, נמצא שהסיכון ללידת פג נמוכה משמעותית בקרב נשות הקבוצה שצרכה סידן.

 

ד"ר חמוטל מאירי, מנכ"ל חברת דיאגנוסטיק טכנולוג'יס העוסקת בחקר הריון בסיכון ובפיתוח שיטות לגילוי מוקדם של רעלת הריון, הסבירה כי: "רעלת הריון היא תופעה המאפיינת כ- 5% מהאוכלוסייה בעולם וגם בישראל ועשויה לגרום לתמותה ותחלואה של האם או העובר. נכון להיום, ישנן השערות לגבי גורמי המחלה, מחקר זה מצביע על כך שמחסור בסידן עלול להוות גורם המוביל לרעלת הריון והוא מצטרף לידע רפואי ההולך ומצטבר בידי עולם המדע המצביע על מרכיבים תזונתיים, גורמים סביבתיים והתנהגותיים המגבירים את הסיכון לרעלת הריון. יש נטייה חברתית תרבותית לחשוב כי 'הריון אינו מחלה' ועקב כך נשים רבות שוכחות שההריון מחייב שינוי בהרגלי התזונה והקפדה על מספר גורמים. נכון להיום הדרך הטובה ביותר למניעה של רעלת הריון, היא באמצעות הזיהוי המוקדם אשר מאפשר להעלות את סיכויי הריפוי והטיפול, על ידי השגחה רפואית צמודה ושימוש בתוספי מזון או טיפול תרופתי במידה שהרופא מוצא לנחוץ. אחת הדרכים החדשניות לזיהוי מוקדם של רעלת הריון פותחה לאחרונה על ידי צוות המדענים שלנו ובאמצעות בדיקת דם פשוטה של דם האם ניתן לעקוב אחר מצב ההיריון ולהתאים לו טיפול  וליווי רפואי הולם".

 

המחקר ההודי החדש פורסם בגיליון האחרון של כתב העת המדעי הבינלאומי לרפואת נשים ומצטרף למחקר קודם, שנערך באוניברסיטת פורט האר, ביוהנסבורג שבדרום אפריקה, שקבע כי מחסור בסידן אצל נשים הרות מעלה באופן משמעותי את הסיכון לרעלת הריון.

 

המחקר הוא רחב ההיקף ביותר שנערך עד היום במסגרתו נאספו נתונים מתוך 12 מחקרים קליניים בתחום הריון ולידה וסך הכלל נבחנו  15,528 נשים בהריון מכל רחבי העולם ולא רק מארצות מתפתחות כמו הודו. בכל המחקרים חולקו הנשים לשתי קבוצות מחקר. בקבוצה אחת נבדקו נשים בהריון שצרכו תוספי סידן בכמות של כ- 1.5 – 2 גרם ליום מהשליש הראשון להריון והקבוצה השנייה הייתה קבוצת בקורת של  נשים בהריון שניתן להם פלצבו. גם ממצאי המחקר מדרום אפריקה הצביעו על תמונת מצב דרמטית. בקרב הנשים בהריון אשר נטלו תוספי סידן נרשמה ירידה בלחץ הדם וירידה של 50% בשכיחות המקרים של  רעלת הריון. האפקט הגדול ביותר נמצא דווקא בקרב  נשים אשר היו בהריון בסיכון גבוה (נשים עם יתר לחץ דם כרוני, נשי מאד שמנות או נשים שסבלו מרעלת הריון בהריון הקודם). במחקרים אלה, שכיחות רעלת הריון ירדה ב- 78% (!!!!) עקב  צריכת  תוספי סידן.  מהממצאים עלתה המסקנה כי צריכה קבועה של תוספי סידן במהלך ההריון מורידה משמעותית את הסיכון לחלות ברעלת הריון. המחקר פורסם השנה בכתב העת המדעי לגינקולוגיה ומיילדות היוצא באנגליה (british journal of obstetrics and gynecology) ומצטרף לשורה של מחקרים רבים שהתפרסמו לאחרונה בתחום העוסקים בגורמי הסיכון המובילים לרעלת הריון.




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו