כאבי גב בהיריון - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • מפגשי בוקר
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

כאבי גב בהיריון

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 29.10.2006

כאבי גב בהריון זה כמעט כמו לסחוב בטן, מציאות שהנה חלק מלהיות בהריון האמנם?



כאבי גב בהיריון  

מאת: נטע דורון

כל מה שרצית לדעת על כאבי גב בהריון:

כאבי גב בהריון זה כמעט כמו לסחוב בטן, מציאות שהנה חלק מלהיות בהריון האמנם?

ההסבר לכך הנו שהגוף עובר שינויים רבים: עם גדילת העובר וצמיחת הרחם בהיריון, מופיע כיפוף של חוליות הגב התחתון, ירידה במתח של שרירי הבטן וגדילת משקל השדיים לקראת סוף ההיריון.  כל אלה מובילים ללחץ על רצועות והשרירים של עמוד השדרה התחתון. למעשה, עמוד השדרה מתעוות בניסיון לאזן את מרכז הכובד החדש שנוצר עם התקדמות ההיריון. שרירי הגב התחתון נמתחים ונוצרת תגובת שרשרת של כל השרירים בגב. כאבים עלולים להופיע גם בצוואר, בשכמות ובמרכז הגב, בהיותם חלק ממערכת זו. אם לאישה יש בעיות גב קודמות, הרי שסביר שתסבול מכאבים אלה גם בזמן ההיריון.

 

יש מעטות שלא סובלות מכאבי גב, ולכל היתר מודעות בהחלט יכולה להקל. 

זהי מצבים מגבירי כאבים והשתדלי להימנע מהם.

 

מצבים מגבירי כאבים:

  • ישיבה ממושכת.
  • עמידה ממושכת.
  • מתח ועייפות.
  • הליכה ממושכת.
  • חוסר פעילות גופנית מרגיעה וחוסר תרגול השרירים.

 

עזרה ראשונה:

  • מנוחה על מזרון קשיח
  • שימוש במשככי כאבים מסוג אקמול
  • חימום שרירים כואבים

 

כיצד נמנע את הכאבים?

מומלץ להכין את הגוף לקראת ההיריון או אם את כבר בהיריון, השתדלי להתחיל מוקדם ככל הניתן.

  • המנעות ממצבים מגבירי כאב כפי שפורטו מעלה.
  • חיזוק שרירי בטן עליונה ותחתונה.
  • חיזוק שרירי גב תחתון, שכמות וצוואר.
  • מתיחות קלות של השרירים במהלך היום במצבי ישיבה (בעבודה).
  • קימה ממצבי שכיבה וישיבה בצורה הדרגתית, כאשר העומס הוא על הברכיים בלבד.

 

סיכום: פעילות גופנית מומלצת מאוד בזמן ההיריון.

יש להתיעץ עם הרופא המטפל ומדריכת הכושר שלך.

יש להמנע מספורט אתגרי.

מומלץ להמשיך בפעילות שעשית קודם לכן תוך המנעות מסיבובים וקפיצות.

דאגי לעשות בצורה מתונה התעמלות העובדת על חיזוק שרירים, יציבה נכונה ותנועות נכונות.

מומלץ להירשם לקורס התעמלות לנשים בהיריון. במסגרת הקורס נלמדים תרגילים מיוחדים המותאמים במיוחד עבור הנשים ההרות תוך דגש על תרגילים לחיזוק הגב, השכמות והצוואר. התרגילים מסייעים בסופו של דבר לתפקוד הכללי ובכך מקילים על הכאבים. סדנאות ההתעמלות לנשים הרות מועברות בקופות החולים ובמסגרות פרטיות.

 

טיפולים מתחומי הרפואה המשלימה להקלה:

  • הומאופתיה  טיפול הניתן לפי מכלול סימפטומים, תרופה הומאפתית ניתנת לפי אבחון מקיף ומסייעת במכלול הבעיות של המטופל.
  • שיאצו – חימום ולחיצות האזורים המשפעים על תחושת הכאב במערכת העצבים.
  • כירופרקטיקה – לחיצות על מפרקים בעמוד השדרה להקלה על כאבים.
  • יוגה וטאי-צ'י    הפועלים לטובת איזון הגוף והיציבה ובכך מקלים על הכאבים.

 

מומלץ לוודא כי למטפלים הסמכות מקצועיות רלוונטיות, המלצות והכשרות מתאימות לטיפול בנשים בהריון.

 

חשוב!

מצבים בהם מחוייבת בדיקת אורטופד: כאבים עם הקרנה לרגליים, תחושות נימול, עקצוץ ברגליים או בגב,  או חולשה בשרירים.




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו