כיצד משפיעה לקיחת תרופות אנטיביוטיות בזמן ההריון ע - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

השפעת אנטיביוטיקה בזמן ההריון על שיני התינוק

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 15.02.2015

תרופות אנטיביוטיות, הנלקחות על ידי האם החל מהשבוע ה-16, עלולות לגרום לפגיעה בשיני החלב וגם בשיניים הקבועות של העובר. כיצד זה קורה ומדוע עדיף להימנע מכך?



מאת ד"ר א. שרקייה, הבעלים של מרפאת השיניים נביה דנט במודיעין המפעילה מוקד חירום 24 שעות ביממה


השפעת אנטיביוטיקה בזמן ההריון על שיני התינוק
נשים בהריון מוזהרות, ודי בצדק, על ידי רופאי הנשים, קופות החולים ומשרד הבריאות, מפני לקיחת  תרופות בזמן ההריון, ובעיקר החל מהשבוע ה-16. מדובר בעיקר בתרופות אנטיביוטיות הנמנות עם משפחת הטטרציקלינים (תרופות המונעות את ייצור החלבון בתא החיידק ובעלות פעילות רחבת טווח כנגד חיידקים). השימוש העיקרי שנעשה בתרופות הוא, בין היתר, במניעת אקנה וגם לטיפול בזיהומים בדרכי הנשימה, דלקת האוזן התיכונה, דלקות בדרכי השתן ובמעיים ועוד. 
 

מתי התרופה עוברת לעובר?

קיימים מספר גורמים המשפיעים על מעברה של תרופה דרך השליה אל גופו של העובר: מידת הקישור לחלבון, המשקל המולקולרי של התרופה ה-PH של התרופה, ומידת המסיסות בשומן, כאשר ככל שתרופה מסיסה יותר בשומן, היא תחצה בקלות רבה יותר את השליה. חשוב לזכור כי לשליה יש יכולת פירוק ופינוי תרופות, כמו גם לכבד העובר. הבעיה העיקרית של תרופות ממשפחת הטטרציקלינים אנטיביוטיות היא שהן חוצות את השליה ונקשרות בחוזקה ליוני הסידן בגופו של העובר.
 

מה עשוי להיות הנזק לעובר?

אחת מתופעות הלוואי הבעייתיות ביותר של לקיחת תרופות מסוג זה היא פגיעה בשיני החלב הראשוניות  של העובר, ואף בשיניים הקבועות שלו.
החל מהשבוע ה-16 להריון, תרופות ממשפחת הטטרציקלינים נקשרות בחוזקה לשיניים מתפתחות למבנים גרמיים, וגורמות לדיסקולורציה חומה של שיני העובר ולעיכוב בצמיחת העצם. בחשיפה לתרופות מסוג זה החל מהשבוע ה-12 עלולה להיווצר פגיעה בשיני החלב, ובחשיפה לאחר השבוע ה-20 עלולות להיפגע גם השיניים הקבועות.
 

מתי אסור לקחת אנטיביוטיקה?

בעיקרון, אסור לנשים בהריון לקחת תרופות ממשפחת הטטרציקלינים לאחר השבוע ה-14 להריון. עם זאת, שימוש מקרי בטטרציקלינים במהלך השליש הראשון להריון הוא שכיח, ואינו גורם לעלייה בשכיחות מומים מולדים אחרים. חשוב לציין כי שימוש שכזה אינו מהווה אינדיקציה להפסקת הריון או לבירור חודרני אחר, ובכל מקרה מומלץ לקחת תרופות כאלו רק במידת הצורך, כמובן עם אישור רופא משפחה, ויש להיוועץ ברופא המטפל.
תרופות מסוג זה עלולות לגרום להשחרת השיניים מיד עם בקיעתן. שיניים אלו סובלות מבעיות, ואם לא מטפלים בהן, הבעיות אף עלולות להתגבר עוד יותר במהלך השנים, כשהתינוק גדל לפעוט והפעוט גדל לילד והילד לאדם בוגר.  
 



למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו