כל מה שצריך לדעת על טיפולי שיניים במהלך ההריון - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

כל מה שצריך לדעת על טיפולי שיניים במהלך ההריון

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 25.04.2015

נשים רבות חוששות להמשיך תהליך יישור שיניים שהחלו לפני ההריון או להתחיל בטיפולים אחרים אחרי שהבטן תפחה. אילו טיפולים רפואיים ניתן לבצע בזמן ההריון ומאילו טיפולים מומלץ להימנע עד הלידה?



מאת ד"ר א. שרקייה, הבעלים של מרפאת השיניים נביה דנט במודיעין 


כל מה שצריך לדעת על טיפולי שיניים במהלך ההריון
נשים רבות נכנסות להריון, לאחר שכבר החלו לעבור תהליך של יישור שיניים. הן יכולות להמשיך כמעט לגמרי בשגרת חייהן ועם טיפול רפואי חשוב זה, מאחר וההריון לא אמור לפגוע בפעולת יישור השיניים. למרות זאת, מכיוון שלפני תחילת יישור השיניים יש לעבור סדרה מקיפה של צילומים, מומלץ שלא להתחיל בתהליך רפואי זה בזמן ההריון, אלא רק לאחריו. 
 
ההריון לא אמור לפגוע בפעולת יישור השיניים, אך עדיין חשוב מאוד לשמור בהריון לא רק על הבריאות הכללית של האם וכמובן על בריאות העובר, אלא גם על בריאות תקינה של חלל הפה, שתבטיח שמירה על יציבות ההריון ותסייע לשמור על המשך תקין לתהליך יישור השיניים של האישה ההרה.
כמו כן, בהריון יש נטייה מוגברת לדלקות ונסיגת חניכיים, וזו הסיבה לכך שנשים בהריון חייבות לצחצח שיניים באופן יסודי, להמשיך להגיע לביקורות שגרתיות אצל רופא השיניים וגם לעבור טיפולי שיננית. אי היציבות ההורמונאלית והנטייה של נשים רבות לאכול יותר במהלך ההריון עלולים לגרום להתפתחות דלקת חניכיים. מדובר במצב מסוכן עבור נשים הרות, מכיוון שמחקרים רבים מצביעים על הקשר שבין דלקות חניכיים לבין לידות מוקדמות וסיבוכי הריון אחרים.
 
נוסף על כך, בזמן ההריון נשים רבות מקיאות יותר, ואצל נשים שכבר החלו בתהליך יישור שיניים הדבר עשוי לפגוע בציוד האורתודנטי שעל שיניהן. הקיא מכסה את השיניים בחומצת קיבה מרוכזת מאוד, שעלולה לגרום לעששת. לכן לא מומלץ לצחצח שיניים מיד לאחר ההקאה, אלא לנטרל את החומצה עם הרבה מים ורק לאחר מכן לצחצח את השיניים.
 
כאמור, רצוי להימנע כמה שיותר מצילומי רנטגן, ואם זה אפשרי, לדחותם עד לאחר הלידה.
רוב צילומי הרנטגן מבוצעים לפני תחילת יישור השיניים הטיפול, ולכן מי שכבר התחילה בתהליך ונכנסה להריון באמצעו, לא צריכה לוותר על צילומים חשובים במהלך הטיפול. במקרים כאלה ישתמש רופא השיניים בסינר עופרת על מנת לסנן את הקרינה, והוא ייזהר מאוד שלא לכוון את מכשיר הצילום לעבר פלג גופה התחתון של הפציינטית ההרה.
 
בכל מקרה, בשל הרגישויות לחומרים שונים שעשויות להתפתח אצל האישה ההרה ובשל החומרים שעלולים  להזיק לעובר, חובה להתייעץ עם רופא השיניים לגבי סוג הטיפול המתאים ביותר. טיפולים לא דחופים, כמו למשל: השתלה דנטאלית שבה משתילים שתל מלאכותי במקום שן חסרה, שמבוצעים בגלל אסתטיקה ולא מסיבות בריאותיות, עדיף לדחות עד אחרי הלידה. מאותה סיבה בדיוק עדיף לדחות טיפול הלבנת שיניים עד לאחר הלידה. למרות שאין הוכחה חד משמעית לכך שהלבנת שיניים בזמן ההריון פוגעת בעובר, אף אישה לא תרצה לקחת את הסיכון. 
 
במהלך ההריון מומלץ להימנע גם מעקירות שיניים לא דחופות, ולבצען במידת הצורך בעיקר בטרימסטר השני. זאת משום שכאשר האישה ההרה שוכבת באופן ממושך על הגב, נגרם לחץ של הרחם על כלי דם ראשי, וכתוצאה מכך היא עלולה לסבול מסחרחורת. במהלך ההריון אסורה לחלוטין הרדמה מלאה, וניתן להשתמש בהרדמה מקומית, רק במידה וחומר ההרדמה אינו מכיל אדרנלין – חומר המכווץ את כלי הדם. 
 
לסכום, בכל שאלה או ספק שמתעורר לגבי טיפול רפואי או חומרים שבהם נעשה שימוש במהלך טיפול השיניים,  יש לפנות לרופא/ת השיניים או לרופא/ת הנשים. 



למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו