לא חייבים לסבול מכאבי גב בהריון - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • מפגשי בוקר
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

לא חייבים לסבול מכאבי גב בהריון

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 25.04.2011

כואב לך הגב? את בהריון? כדאי לדעת כי יש דרכים למנוע כאבי גב, ולא כדאי לחכות. מצאי את הפתרונות שיקלו עליך ויאפשרו לך להעביר את ההריון בלי כאבי גב.



מאת: יעל סנדלר


לא חייבים לסבול מכאבי גב בהריון

כואב לך הגב? את בהריון? כדאי לדעת כי יש דרכים למנוע כאבי גב, ולא כדאי לחכות. מצאי את הפתרונות שיקלו עליך ויאפשרו לך להעביר את ההריון בלי כאבי גב.

הרבה נשים סובלות מכאבי גב, בזמן ההיריון, בעיקר בשליש השני והשלישי להריון בהם משקל הבטן גדל, ומכביד על היציבה. כאבי הגב, לעיתים מורגשים ומשפיעים לא רק על הגב – אלא גם על הצוואר העורף, ולעיתים הכאב מוקרן גם לרגליים.

שינה

מצאי לך אביזרים נוחים, שיאפשרו לך שינה נוחה וטובה. אל תזלזלי בשעות השינה שלך בזמן ההריון, אפשרי לעצמך לישון לפחות שמונה שעות בלילה. אל תקצרי את הלילות ואת שעות השינה שלך. נשים רבות ישנות על הגב כאשר ההיריון מתקדם, או בוחרות לישון על הצד. את יכולה להיעזר בכרית שינה רגילה שתאפשר לך תמיכה לאזור הברכיים בשינה. אבל זה הזמן גם להתחיל להתעניין בכריות הנקה, כרית בצורת פרסה יכולה לתמוך בגופך ולעזור לך מאוד במציאת תנוחה נוחה לשינה. תנוחה נוחה עשויה להפחית את כאבי הגב. המינוס בכריות שצריך להתנסות בהם כדי לדעת מה נוח וטוב לך. נסי כרית רכה, וגדולה. יש נשים שסולדות ממילויי הקלקר המקובל בחלק מהכריות, בגלל הריח שלו כאשר הוא חדש ומסיבות אחרות. ניתן כיום למצוא כריות הנקה שונות, שווה לחפש ולמצוא כרית נוחה.

אל תרימי, ואל תסחבי דברים כבדים

כדאי להתייחס ברצינות למה שאנחנו מרימים. בהריון פשוט אל תרימי ואל תסחבי. זה עלול להיות מסוכן גם לך, מחשש לבקע, וגם לגרום לא מעט לכאבי גב. זה זמן טוב שתרשי לעצמך להתפנק. אל תסחבי סלים מהקניות, יש משלוחים, או משלוח באינטרנט. אם יש לך ילדים קטנים, אל תרימי אותם. העזרי בעגלת ילדים או בטיולון. אבל אל תוותרי על חום וחיבוקים לילדיך. את זה אפשר לעשות בכיף גם בישיבה, את לא חייבת להרים אותם בשביל זה. כיוון שכלל זה מאוד חשוב גם לאחר לידה, ובוודאי שלאחר ניתוח קיסרי, כדאי שתתחילי להרגיל את עצמך לכך כבר עכשיו.

בחרי נעליים שטוחות

 נעליים שטוחות, המאפשרות הליכה מרובה ונוחה. כף הרגל בהריון מתרחבת, אל תחפשי נעליים צרות, אלא נעליים נוחות שיהיו לך בהם מרחב. וותרי על נעלי עקב שהם גם צרות, וגם משקל הגוף בהן מחולק באופן לקויי. נעלי עקב, כמו נעליים מחומר שעלול לגרום להחלקה, אינן מומלצות בזמן הריון, בגלל הסכנה לנפילה אשר עלולה לסכן אותך ואת העובר.

כווני את המושב של המכונית

 נהיגה כאשר המושב בזוית של 90 מעלות, תקל על כאבי הגב שלך. אם את זקוקה לכך תתמכי את גבך בכרית. כדאי לך להוסיף גם חגורת בטיחות תומכת לבטן ההריונית, שבמקרה של עצירת פתע תגן על בטנך.

חגורה כזאת תוכלי להשיג בחנויות שמוכרות מוצרי תינוקות.

בדקי את סביבת המחשב שלך

 בדקי שהשולחן מתאים לגובה הכיסא. שאינך מתאמצת. שאת יושבת מול המחשב או בסביבת העבודה שלך בגב זקוף. שהישיבה מול המחשב היא לא מקור לכאבי גב.

למדי להתכופף נכון. פיזיותרפיסטיות ואחיות יכולות ללמד אותך עכשיו, את מה שאמורים ללמד נשים לאחר ניתוח קיסרי. איך להתכופף, כאשר לא רק הגב מכופף, אלא גם הברכיים. כך פחות עומס יהיה על הגב שלך, ותסבלי פחות מכאבי גב.

אל תוותרי על התעמלות

התעמלות, יוגה, הליכה, חשובים להזזת אגן הירכיים, והם עשויים לעזור לך לשחרר את הגב. הרבה נשים מוותרות על פעילות גופנית כאשר הבטן גדלה. כדאי לבדוק ולהתייעץ עם הרופא איזו פעילות גופנית מתאימה לך, והאם את יכולה להמשיך בפעילות הרגילה שלך בזמן ההיריון המתקדם.

היעזרי באביזרים מתאימים

יש אביזרים שונים שיכולים להקל עליך. ולמנוע התכופפות. למשל שימוש ביעה להרמת צעצועים קטנים מהריצפה. את יכולה להשתמש בשואב אבק לאיסוף גולות למשל. קצת יצירתיות תקל על חייך ותגרום לך פחות להתאמץ, ופחות להתכופף.

הימנעי מתנועות חדות

 תנועות חדות עלולות לגרום להכבדה נוספת על כאבי גב. צמצמי עד כמה שניתן תנועות חדות. אם את צריכה עזרה למשל במקלחת, כדאי להתקין ידית מיוחדת שתקל עליך את היציאה מהמקלחת או מהאמבטיה. לאחר הלידה ילדיך יוכלו להיעזר בה.

התייעצי עם הרופא

אם כאבי הגב ממשיכים, התייעצי עם רופא המשפחה שלך או אורטופד. אל תוותרי על בדיקת אפשרות להקל על עצמך.

כדאי להתייעץ עם רופא גם אם את בוחרת להיעזר בעיסויי, או רוצה לפנות לרפואה לא קונוונציונלית.

כדאי שתזכרי שגם משחות או קרמים שמורחים על הגוף נספגים בו, וכדאי לבדוק האם אלא חומרים המתאימים לשימוש בזמן הריון.

על רוב התכשירים יש טלפון שבו תוכלו להתייעץ במקרים שיש לך ספק האם להשתמש בתכשיר.

זכרי, כאבי גב אינם גזרה בזמן ההריון. נסי לעזור לעצמך להפחית עד כמה שניתן את הכאב.

לאחר הלידה, החשוב ביותר הוא לבחור עגלה לתינוק שהידית נוחה לך בגובהה. שאינך צריכה להתכופף אל העגלה או להגביה עצמך אליה. בדקי עגלה עם נעליים שטוחות. כדי לשמור על הגב שלך גם לאחר הלידה.




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו