מעשנים ביחד - עישון בהריון א' - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

מעשנים ביחד - עישון בהריון א'

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 22.06.2007

במהלך ההריון אנחנו עושים רבות על מנת להבטיח כי ההריון יהיה תקין. אנו מקפידים על תזונה איכותית לאם, ביצוע בדיקות שגרתיות, מעקב הריון, הפסקת עישון וכו'. למרות כל זאת לא נדיר קיומן של נשים המעשנות במהלך ההריון ואף לאחר הלידה.



מעשנים ביחד - עישון בהריון א'

כתבה ראשונה בסדרה

באדיבות האגודה למלחמה בסרטן

ערכה: אורנה מלכי לבנה תמונת הדמיה-עיבוד: טליה אביעד

 

במהלך ההריון אנחנו עושים רבות על מנת להבטיח כי ההריון יהיה תקין. אנו מקפידים על תזונה איכותית לאם, ביצוע בדיקות שגרתיות, מעקב הריון, הפסקת עישון וכו'.

למרות כל זאת לא נדיר קיומן של נשים המעשנות במהלך ההריון ואף לאחר הלידה.

נשים אלו מעשנות למרות הידע כי העישון מזיק להן ולעובר, והסיבה הנה לרוב קשיי הגמילה.

יש שמשתמשות בלגיטימציה שניתנת להן לעישון גם ע"י רופאים וספרי הדרכה שונים המציינים כי ניתן באין ברירה לעשן כמה שפחות ועדיף עד 6-7 סגריות ביום.

 

ברור לכולם כי העישון מזיק לבריאותו של כל אחד, על אחת כמה וכמה לאישה בהריון בגלל היותה אחראית לעובר שברחמה ובשל רגישותו הרבה.

מחקרים מוכיחים כיום מעל לכל ספק, כי אישה המעשנת בתקופת ההריון פוגעת הן בבריאותה והן בבריאות תינוקה, ואף מסכנת את חייה.

 

נשים המעשנות במהלך הריונך מסכנות יותר את הריונן בהפלות טבעיות, בהיפרדות  מוקדמת של השלייה, בשלייה המכסה את פתח צוואר הרחם - מצב שעלול לגרום לדימום במהלך ההריון (בנוסף לדימומים גם מסיבות אחרות).

 

מה הקשר בין עישון האם ובריאות התינוק?

בעשן הסיגריות קיימים כ - 4,000 כימיקלים, כ - 43 מביניהם הוכחו כמסרטנים. בכל פעם שהאישה ההרה שואפת את עשן הסיגריה לריאותיה, חודרים החומרים הרעילים שבו, וביניהם ניקוטין וחד תחמוצת הפחמן, לתוך זרם הדם שלה ושל העובר. רעלים אלה פוגעים בהתפתחות התקינה שלו ברחם.

 

השפעות העישון על העובר במהלך ההריון ולאחריו

- העישון גורם לפגיעה בתיפקודים חיוניים של העובר, כגון: עלייה בקצב פעימות הלב ולחץ הדם, הפחתה בתנועות הנשימה.

- נשים המעשנות בתקופת הריונן יולדות לרוב תינוקות שמשקלם בזמן הלידה נמוך מאשר היה לו לא היו מעשנות. למשקל לידה נמוך, עלולה להיות השפעה שלילית על מידת ההתפתחות הכללית של התינוק ועל מצב בריאותו.

- נצפתה שכיחות גבוהה יחסית של מומים שמקורם בפגם במערכת העצבים, שפה וחיך שסועים ועל פי מחקרים מסויימים, גם מומי לב ומומים במערכת העיכול.

- בקרב נשים הרות שמעשנות, יש יותר מקרים של הריון מחוץ לרחם, מקרים של לידת תינוק מת ומקרי מוות של תינוקות זמן קצר אחרי הלידה. כמו כן נמצא קשר בין עישון האם ותסמונת של מוות בעריסה.

- שיעורי הלידות בטרם עת (לידת פג) גדול פי שניים עד שלושה בקרב נשים מעשנות מאשר אצל אלה שאינן מעשנות.

- מחקרים שנערכו לאחרונה, מצאו שהסיכוי שילדים של נשים שעישנו במהלך הריונן יהפכו למעשנים בעצמם, גבוה יותר מאלו שאימותיהן לא עישנו במהלך הריונן.

- מחקרים חדשים אף מראים, כי קיים קשר בין עישון האם להגברת הסיכון של ילדיה לחלות במחלות דרכי הנשימה, ופגיעה בהישגיהם בלימודים בעתיד, בהשוואה לילדים שאימותיהן לא עישנו במהלך הריונן.

 

מסיבות אלה נשים הרות מעשנות נמנות עם קבוצת הסיכון הגבוה בזמן ההריון.

 

מומלץ להפסיק את העישון עוד בתקופת תכנון ההריון, אך גם אם תפסיקי לעשן בזמן ההריון, תחסכי מתינוקך סיכונים מיותרים.

 

עישון בזמן ההנקה

הוכח כי כמויות קטנות של ניקוטין חודרות לחלב האם של האישה המעשנת, ובכל יום של הנקה עלול התינוק לספוג כמות של ניקוטין שיש בה כדי לפגוע בבריאותו.

 

השפעות העישון של ההורים על ילדיהם

- כיום ידוע שלפחות שני-שלישים מהחומרים הרעילים שבעשן הסיגריה, ובהם חומרים גורמי סרטן, נפלטים על ידי המעשן, והסובבים אותו נושמים את העשן. בכך הם הופכים למעשנים סבילים (פסיביים).

- המעשן הסביל מסתכן במחלות האופיניות למעשן הפעיל: סרטן הריאות ומחלות לב.

- כאשר אחד ההורים מעשן בבית, נחשפים הילדים לסיכונים רבים מראשית דרכם בחיים: נמצא, כי ילדים הנחשפים לעשן טבק סובלים מתחלואת-יתר בשנים הראשונות לחייהם, ואף מאושפזים יותר בבית חולים. הם לוקים, כמעט פי-שנים מילדים אחרים, במחלות דרכי הנשימה, כמו: דלקת הסימפונות, אסטמה, דלקת-הריאות, וכן זיהומים בדרכי הנשימה העליונים ובדלקת אוזניים.

- ילדים לומדים מהוריהם ונוטים לחקות את התנהגותם, כשם שהם משמשים דוגמא בנושאים אחרים. הילדים לומדים מההורים גם כיצד להתייחס לעישון. לילדים להורים מעשנים סיכוי רב יותר להפוך למעשנים בעצמם, וזו סיבה טובה נוספת לחדול מן העישון כבר עכשיו.

 

כיצד להפסיק לעשן

ההחלטה להפסיק לעשן אינה החלטה קלה, וחלק מהאנשים מתקשים לבצעה. אולם אנשים רבים מפסיקים לעשן מידי יום ועוזרים בכך לעצמם ולבני משפחתם. היכולת לחדול מן העישון טמונה בהכרה שהעישון הוא הרגל ממכר ומזיק, וברצון כן ואמיתי להשתחרר ממנו. חלק ניכר מבין המעשנים מפסיקים לעשן בעצמם, וחלק נזקקים לעזרה מקצועית ותמיכה מהסביבה.


האגודה למלחמה בסרטן מפיצה חוברת הדרכה בנושא הפסקת עישון, ומקיימת סדנאות גמילה מעישון. לפרטים "טלמידע" של האגודה למלחמה בסרטן:  1-800-599-995

לכתבה נוספת בסדרה: "מעשנים ביחד חלק ב'"- לחצו: עישון בהריון


כולכם מוזמנים להרצאה בנושא: גמילה מעישון –זה אפשרי! בהנחיית ד"ר מיכאל ויינפאס, רופא משפחה ומומחה לגמילה מעישון, מכבי שירותי בריאות. ההרצאה תתקיים במסגרת פסטיבל בריאים ונהנים בקניון אילון. לפרטים והרשמה לחצו כאן.




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו