אוסטאופתיה בהריון ולידה - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

אוסטאופתיה בהריון ולידה

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 03.07.2016

כיצד יכולה אוסטאופתיה לסייע במהלך ההריון ואחרי הלידה לבעיות שנגרמות לאם ולתינוק כתוצאה מתהליך ההריון והלידה? ברונו רוזמבלום, מנהל המרכז לרפואה אוסתאופתית, מסביר ומאיר את ההריון והחיים העובריים באור מרתק.



מאת: ברונו רוזמבלום, מנהל המרכז לרפואה אוסתאופתית


אוסטאופתיה בהריון ולידה
הריון הוא אמנם מצב טבעי של גוף האשה, אבל כמו בכל מצב טבעי, גם בהריון מתרחשים בגוף האם ובגוף העובר תהליכים שעלולים לגרום לבעיות רפואיות בהמשך. 
מעל 50% מהנשים ההריוניות סובלות, למשל, מכאבי גב, כ- 10% סובלות מכאב מגביל תנועה ופעילות. לרוב, הכאבים מופיעים בין חודש שלישי לשישי. אולם גם בשלבים האחרונים של ההריון ישנם שינויים פיסיולוגיים ומכאניים, ולהם עשויה להיות השפעה מכרעת הן על בריאות האם ההריונית והן על העובר.

 

אוסטאופתיה לטיפול בכאב בהריון

הכאבים השכיחים הינם כאבי ישבן, מפשעה, סיאטיקה, גב תחתון ועוד. בין הגורמים לכאבים ניתן לציין את משקל העובר אשר משפיע על מרכז הכובד ומכאן על היציבה; היחלשות שרירי הבטן; שחרור הורמון הרילקסין, אשר מגמיש את הצועות וכמובן גנטיקה ופסיכולוגיה. 
הטיפול האוסתאופתי מסייע לאם בכאבי גב ובהגמשת רקמות האגן, כדי להבטיח התברגות נכונה של ראש העובר בתעלת הלידה. הטיפול בזמן ההריון מתמקד בכמה היבטים עיקריים:
  • מזעור בחילות, מחלות וכד'
  • הכנה מכאנית ללידה
  • טיפול במנח העובר
טיפול אוסטאופתי לפני הלידה מתמקד באם ומסייע לגוף להסתגל לתהליך הטבעי של ההריון והלידה. הטיפול האוסתאופתי הוא טיפול עדין ובטוח גם לאם וגם לעובר והטכניקות בהן משתמש האוסטאופת במהלך ההריון מותאמות במיוחד למצבה הגופני הרגיש של האם.
 

אוסטאופתיה ומנחי עובר בהריון

מרבית ההריונות מסתיימים במנח ראש (כ- 97%), כאשר העובר מתמקם כשראשו בין עצמות האגן של האם, מצב היוצר לחץ על ראשו. במהלך הלידה, תנועת התינוק בצוואר הרחם גורמת גם היא ללחצים על ראשו בזמן הצירים. לחצים אלה עלולים להשפיע באופנים שונים על התינוק אחרי הלידה ולגרום לבעיות כמו נחירות, כאבי ראש, גזים, אלרגיות ועוד, בעיקר אם מדובר בלידה ארוכה וקשה. אוסטאופתיה יכולה לסייע במהלך ההריון וכן אחרי הלידה, כדי לטפל במצבים מעין אלה ולהקל על התינוק כבר עם היציאה מהרחם.
כ 65% מהעוברים מתמקמים בצדה השמאלי של גוף האם. ישנה סברה כי הכבד אשר ממוקם בימין הגוף מכביד על העובר והוא מוצא עצמו בחלל מרווח יותר בבטן האם (צד ימין בו נמצאת הקיבה – איבר שמתרוקן).
מצב בו עובר מתמקם הפוך, היינו כשרגליו למטה וראשו למעלה, או כאשר ראשו למטה, אך פניו פונים לבטן האם, הוא מצב בעייתי, שעלול להוביל לסיבוכים בלידה. אם התינוק שלך אינו ממוקם במנח האידיאלי, יכולות להיות לכך מגוון סיבות. אוסטאופת יכול לבדוק את תפקוד האגן ולסייע בהגמשת המפרקים הסקרואיליאקים, כדי לסייע להתמקמות העובר במנח האידאלי.
לגודל העובר כמובן השפעה עצומה על הלחצים המופעלים עליו. לחצים על גולגולת העובר יכולים להשפיע על שרירי הלוע והלשון, ריפלוקס, בעיות גזים, עצבי שרירי הצוואר, מיגרנות ובעיות שינה וכן בעיות גדילה. לחצים על הפנים עצמם ישפיעו על דלקות עיניים, שמיעה, מחלות אוזניים, בעיות של קשב וריכוז, בעיות מחזור ועוד.
לידה שמסתבכת (כמו לידה ארוכה במיוחד, לידה מכשירנית או ניתוח קיסרי) עלולה להוות את הטראומה הפיזית הראשונה של התינוק, אך גם בלידה טבעית וקלה נוצרים לחצים על גולגולת התינוק, לחצים שעלולים לגרום לבעיות בהמשך חייו.
                                                        
אם אחרי הלידה התינוק אינו רגוע, בוכה הרבה, פולט הרבה או מקיא, כדאי לפנות לטיפול אוסטאופתי בהקדם האפשרי, כדי למצוא את שורש הבעיה. תינוקות שלא מטופלים מיד אחרי הלידה, עלולים לפתח בהמשך עיכובים התפתחותיים וקשיי למידה.  
 

מספר עוברים

בהריונות מרובי עוברים קיים סיכון גדול יותר לבעיות רפואיות כמו שיתוק מוחין, סיבוכים של חבל הטבור ברחם, פקיעת קרומים מוקדמת ועוד. בהריון מרובה עוברים הלחץ שנוצר על העוברים גדול  עוד יותר מאשר בהריון רגיל. בהריון תאומים, למשל, התאום הראשון (התאום שמיקומו באגן נמוך יותר) סופג לחץ גם מתזוזות התאום השני שמעליו. לחץ זה עלול לגרום למתח בצווארו ובראשו. טיפול אוסטאופתי מיד אחרי הלידה ייטיב עם שני התאומים, אך התאום הראשון זקוק לכך אפילו יותר. 
גם האם יכולה להינות מטיפול אוסטאופתי במהלך ההריון – בהריונות מרובי עוברים, הבטן גדולה במיוחד ומקשה לעיתים על מערכת הנשימה ועל דרכי העיכול. אוסטאופתיה מסייעת  בפתיחת בית החז ומקלה על הריאות ועל הקיבה ולמנוע קוצר נשימה וצרבות.

 

טיפול אוסטיאופתי אחרי הלידה

הטיפול אחרי הלידה מתמקד באם וברך הנולד. האוסטאופת יבצע בדיקה של האם ויוודא שהאגן, הירכיים ועמוד השדרה מצויים במצב תקין. אם יימצא מתח לא תקין, האוסטאופת יטפל בו וישחרר אותו בעדינות. 
הטיפול בתינוק מתמקד בהקלת הלם הלידה, כדי לאפשר למערכת העצבים להירגע ולהחלים. רצוי להביא את התינוק לטיפול כבר בימים הראשונים אחרי הלידה, בעיקר אם מדובר בלידה ארוכה או לידה מכשירנית או אם התינוק סובל מבעיות יניקה, קשיי הירדמות או שהוא אינו רגוע ונוטה לבכות הרבה. גם טיפול בחודשים שאחרי הלידה ואפילו במהלך השנים הראשונות לחייו של התינוק יכול לסייע רבות בבעיות רפואיות שנגרמו כתוצאה מהלידה.
הטיפול האוסטאופתי לתינוק הינו טיפול בטוח, עדין ולא פולשני ותינוקות רבים נרדמים במהלך הטיפול או מיד אחריו. 
 

מהי אוסטיאופתיה

אוסטאופתיה היא דרך טיפול רפואית, המתייחסת לגוף כאל יחידה שלמה ומטפלת בשורש הבעיה ולא בסימפטומים שלה. הפילוסופיה האוסטאופתית מאמינה כי גוף האדם מסוגל לרפא את עצמו, ותפקידו של האוסטאופת הוא לסייע לגוף לשפר את היכולת הטבעית הזאת של ויסות עצמי וריפוי עצמי באמצעות טיפול במגע. אוסטאופתיה מסייעת למגוון רחב של בעיות רפואיות כמו כאבים שונים, בעיות נשימה, בעיות במערכת העיכול, בשינה ועוד.
 
ברונו רוזמבלום, הינו מומחה בינלאומי בתחומו, בוגר לימודי פיזיותרפיה בביה”ח אסף הרופא. ו - ESO European ,School of Osteopathy . הוא מנהל קליניקת המרכז האוסטאופתי ועומד בראש ביה"ס הראשון לאוסטאופתיה בארץ, בשיתוף המכללה האקדמית בוינגייט.
 



למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו