דלקות בשתן בזמן ואחרי ההריון? דרכים למניעה וטיפול - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

דלקות בשתן בזמן ואחרי ההריון, דרכים למניעה וטיפול

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 03.07.2014

נשים רבות סובלות לאורך השנים מדלקות בדרכי השתן, אך אלה מתגברות בזמן ולאחר ההריון, בתקופה המרגשת אך גם הרגישה בחייה של האישה. איך נמנעים ואיך מטפלים?



דלקות בשתן בזמן ואחרי ההריון, דרכים למניעה וטיפול
אם לפתע הרגשת עקצוצים, תחושה שורפת בעת מתן שתן או קיום יחסי מין, הפרשות נרתיקיות, התכווצויות, גירוד בלתי נשלט או צמרמורות, יתכן מאוד שאת סובלת מדלקת בדרכי השתן שעשויה להחמיר ולהתבטא גם בעליית חום הגוף ובכאבים בבטן התחתונה.
 
הסיבות לכך שבהריון ואחרי הלידה גוברים הסיכויים לדלקות בדרכי השתן הן רבות ומגוונות:
 
בהריון זה יכול להיות מפני שנוצר לחץ על דרכי השתן בשל התרחבות הרחם, גדילה של הכליות וגם יש יותר פוטנציאלי לנוכחות של חיידקים בדרכי השתן ולאחר הלידה, הדלקת עלולה להיווצר לאחר שבלידה עצמה התינוק לחץ על דפנות שלפוחית השתן וכך נוצרים שפשופים ברירית המצפה מבפנים את השלפוחית.
 
אומנם דלקת בדרכי השתן לא אמורה לסכן את ההריון או את בריאות העובר, אך אין ספק שהיא  גורמת לתחושה לא נעימה, במיוחד אם נדרש אשפוז של האישה ומתן  אנטיביוטיקה אל תוך הוריד.
 
מומלץ למנוע מראש את קיומה של הדלקת או לנסות ולטפל בה באמצעים טבעיים לפני שמגיע השלב שמחייב טיפול אנטיביוטי. אצל נשים שחוו בעבר דלקת בדרכי השתן, הסיכוי לדלקת חוזרת הוא גבוה יותר מאשר בקרב נשים שלא סבלו מדלקת בדרכי השתן, אך כדאי לכל אישה באשר היא לפעול למניעת הדלקת הוא נעימה הזו.

 

שתייה מרובה של מים

שתייה של מים חיונית למניעת וטיפול דלקת בדרכי השתן, כשמדובר על כמות גבוהה יחסית של מים – לפחות 1.5 ליטר מים ליום. שתיית המים חיונית לצורך עידוד והגברת ההשתנה.

ניתן להוסיף גם חליטות דוגמת פטרוזיליה ועלי סרפד ובכל מקרה, אל תתאפקי ורוצי לשירותים בכל עת שאת מרגישה שהגיע הזמן להתרוקן.   

שימוש אפקטיבי בחמוציות: להשפעה חומצית פעילות מטיבה על הגוף הן במניעת דלקת בדרכי השתן והן בטיפול בדלקת.

אך אכילת או שתיית חמוציות כשלעצמה אינה מספקת.
יש צורך לקבל מינון גבוה של PAC – הרכיב הזה שנקרא בהגה מקצועית פרואנטוציאנידין מקורו בחמוציות מזן מסוים (Vaccinium macroparpon) שהוכח יעיל כנגד החיידק העיקרי שגורם לבין 80-85% מהדלקות בדרכי השתן (חיידק בשם Escherichia coli).

החומרים הפעילים של החמוציות תוקפים את החיידקים וגם מונעים את ההתפשטות שלהם בגוף. הדרך היעילה ביותר לשימוש בחמוציות היא הוספה של אבקה בעלת ריכוז גבוה של PAC, כיוון שבמיצי חמוציות אין מספיק אחוזי פרי שרכיב זה יהיה דומיננטי ופעיל דיו כדי להילחם בדלקת או למנוע את היווצרותה. 
 

תזונה נכונה בעת ההיריון

מחד, חשוב מאוד להימנע ככל שניתן מצריכת קפאין, אלכוהול, מוצרים ממותקים ובסוכר ומנגד, חשוב מאוד לשמור על תפריט מגוון אך בריא בעת ההריון, עשיר בקטניות, ירקות ירוקים, חסה מאודה שנחשבת כמוצר אנטי דלקתי, ירקות מבושלים. כמו כן, הקפידי על הוספה של תוספי תזונה עשירים בויטמין C ואבץ.  
 

תוספת של צמחי מרפא

יש צמחי מרפא רבים שמיוחסות להם תכונות ריפוי בכל הנוגע לדלקת בדרכי השתן ונחשבים בטוחים לשימוש בתקופת ההיריון, כמו למשל האכינצאה, שנחשב כצמח יעיל לטיפול בזיהומים וחיזוק מערכת החיסון של הגוף, האסטרגלוס שגם הוא בעל אפקט חיסוני גבוה והקרטאוה שמוכר במיוחד בהודו ומסייע במצבים של שינויים בכליות ובזיהומים בדרכי השתן.

מומלץ לשלב צמחי מרפא אלה בפורמולה אחת או לצרוך כל צמח בפורמולה נפרדת במינון המומלץ כפי שהוגדר על גבי האריזה או ניתן בייעוץ של מטפלים בצמחי מרפא. 
 

היגיינה גבוהה

חשוב מאוד להקפיד על היגיינה גבוהה, ניגוב הנרתיק וניקיונו בתכשירים המותאמים להיגיינה אינטימית. 
 
 
המאמר באדיבות פרמה גורי  המציעה את המוצר ציס קונטרול- ריכוז גבוה במיוחד של חמוציות לשתייה עם רכיב ה-PAC
 
 
 



למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו