דרך חדשה להפחתת דיכאון וחרדות היריון: מיכל ציפה - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

דרך חדשה להפחתת דיכאון וחרדות היריון: מיכל ציפה

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 06.04.2009

כ-10% מהנשים ההרות סובלות מחרדות או דיכאון כתוצאה מההיריון. השימוש בתרופות הרגעה ותרופות נוגדות דיכאון מעורר מחלוקת קשה בקרב רופאים, ורובם ממליצים להמעיט עד הפסקה מוחלטת של השימוש בהן במהלך ההיריון.



דרך חדשה להפחתת דיכאון וחרדות היריון: מיכל ציפה

מחקרים מהשנים האחרונות מוכיחים קשר בין מצבה הנפשי של האם ההרה להתפתחות הפרעות קשב וריכוז בקרב התינוק הנולד.

 

לחוסר האונים של עשרות אלפי הנשים ההרות בישראל בשנה נוספה לאחרונה דרך מקילה מקורית: טיפול במיכל ציפה.

הטכניקה מבוססת על רגיעה תוך הגבלת גירויים סביבתיים. המטופלת שוכבת בתוך מיכל ציפה ובו מים בגובה 25 ס"מ ו-360 ק"ג מלח מסוג מגנזיום סולפט, הגורם לשחרור כוח הכבידה.

ממחקרים שנערכו על טיפולי הציפה משנות ה-50 ועד היום עולה כי הטיפול במיכל ציפה מפחית בצורה משמעותית את רמת המתח בגוף ולהפגת דיכאון וחרדות. מיכל הציפה מאפשר גם הקלה משמעותית, ומנוחה אמיתית לנשים בהיריון מתקדם הסובלות מכאבי גב ופרקים שהתפתחו עקב התפתחות ההיריון.

 

נשים הרות רבות נתקפות בחרדות, פחדים ומתח רבים, המשפיעים על איכות חייהן ומסתבר שגם על בריאות העובר.

מחקר שנערך באוניברסיטת לובן שבבלגיה מצא קשר בין רמת החרדה של האם במהלך ההיריון לבין הסיכוי של התינוק לפתח הפרעות קשב והתנהגות שנים לאחר מכן.

כ-10% מהנשים בעולם המערבי ילקו במהלך חייהן בדיכאון עמוק, התסמונת הנפשית השכיחה ביותר בין במחלות הנפש בעולם המערבי. שקיעה בדיכאון עלולה להשפיע בצורה משמעותית על תפקוד האם, ועל מצב העובר.

מחקרים מוכיחים כי דיכאון איננו מצב רציף, אלא תוקף בגלים. אירועי חיים משמעותיים כמו נישואים והריון, מעלים את הסיכון להופעה מחודשת של דיכאון.

מחקרים נוספים מצאו כי חרדה במהלך היריון מהווה גורם סיכון להתפתחות דיכאון לאחר לידה, ולמצבה הנפשי של האם עלולה להיות השפעה שלילית על מצבו העובר.

קיימת מחלוקת רפואית קשה בין המצדדים לשוללים שימוש בתרופות הרגעה ותרופות נוגדות דיכאון במהלך ההיריון, כאשר רוב הרופאים מתנגדים לשימוש בתרופות אלה בשל החשש לפגיעה בבריאותו של הוולד.

 

מיכל  ציפה – דרך טבעית להקלה

מחקרים מדעיים לא מעטים גילו כי שימוש במיכל ציפה גורם להפגת מתח וחרדה ושיפור מצב הרוח בקרב כלל האוכלוסייה. טכניקת הציפה הומצאה בשנת 1950 ומאז הפכה לשם דבר בעולם.

הציפה היא למעשה טכניקת רגיעה המתבצעת תוך הגבלת הגירויים הסביבתיים. המטופלת שוכבת בתוך מיכל ציפה שגודלו קצת יותר ממיטה רגילה וגובהו כגובה החזה. המיכל מכיל 25 ס"מ של מים ובהם 360 ק"ג של מלח מסוג מגנזיום סולפט (בדומה להרכב המים בים המלח). המטופלת נכנסת למיכל הציפה, נשכבת וצפה על הגב כשהפנים למעלה. המלחים הופכים את המים לכבדים כל כך עד שהםדוחפים את גופה אל פני השטח והיא צפה חסרת משקל.  למיכל דלת שניתן להשאירה פתוחה או לסוגרה.

טמפרטורת המים תואמת לטמפרטורת העור, האוזניים מתחת למים ולכן  השמיעה פוחתת ובדרך זו מגיעה המטופלת למצב בו היא מנותקת לחלוטין מהעולם החיצון.

"85% מסך הפעילות המשפיעה על מערכת העצבים שלנו קשורה לכוח הכבידה", אומר דני רודניצקי הבעלים של private sea מרכז ציפה בנאות אפקה.

השחרור מכוח הכבידה, אשר מושג בצורה טבעית במיכל הציפה, מאפשר לדם לזרום בצורהחופשית ומלאה יותר. לחץ הדם יורד, והדופק מואט, וכך יורדת באופן משמעותי רמת המתח בגוף. מעבר לכך, הציפה במיכל מהווה חוויה משחררת עבור רבות מהנשים ההרות, משום שבמהלך השהייה במיכל הציפה הן לראשונה מזה חודשים שהן אינן חשות את כובד גופן והלחצים שהוא מפעיל על מערכת השלד והפרקים.

 

איך זה בדיוק עובד?

במהלך הציפה, תבניות גלי המוח, הקרויות גלי תטא, מואטות. לרוב ניתן להגיע למצב כזה רקבמהלך מדיטציה עמוקה או ברגעים שלפני הירדמות או לאחר יקיצה. האטת גלי התטא במוח מלוות בדרך כלל בתחושה עמוקה של שלווהושל אושר, אשר נגרמת כתוצאה משחרור אנדורפינים - הסם המרגיע הטבעי של הגוף.

הודותלהשפעות הללו עוזר הטיפול גם לנשים בהיריון הסובלות ממתחים, חרדות מתח או דיכאון, ומשפר מאוד את מצבן הנפשי.

הטכניקה בטוחה עבורנשים בהריון, אך ככל הטיפולים האלטרנטיביים, ממליץ דני רודניצקי לנשים ההרות להגיע לאחר שהתייעצו עם רופאיהן לגבי הטיפול.




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו