הטיפול ההומאופתי בדליות - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

הטיפול ההומאופתי בדליות

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 11.12.2007

דליות (או אי ספיקה ורידית), נובעת מבעיות במערכת הוורידים השטחית בגין זרימה דו כיוונית של הדם בתוך הווריד. למרות היות הווריד חד כיווני, תקלות במערך השסתומים הפנימיים מאפשר לעיתים לדם לזרום כנגד הכיוון ובכך להעמיס על דפנות הוריד. עם הזמן, העומס הלז על הדפנות עלול לגרום גם לקריסתן.



הטיפול ההומאופתי בדליות

מאת: עדי ברומר- הומאופתית קלאסית

 

הסובלים מדליות, חווים ורידים מורחבים נפוחים ובולטים ברגלים, שאינם סימפטיים למראה ועלולים להיות מכאיבים מאד. במקרים חריפים במיוחד, מראה עור הרגלים מזכיר קצת אשכולי ענבים או חבלים מפותלים מתחת לעור.

 

דליות (או אי ספיקה ורידית), נובעת מבעיות במערכת הוורידים השטחית בגין זרימה דו כיוונית של הדם בתוך הווריד. למרות היות הווריד חד כיווני, תקלות במערך השסתומים הפנימיים מאפשר לעיתים לדם לזרום כנגד הכיוון ובכך להעמיס על דפנות הוריד. עם הזמן, העומס הלז על הדפנות עלול לגרום גם לקריסתן.

 

הסיבות העיקריות לטיפול בדליות הינן אסתטיקה, הפרעה תפקודית (המתבטאת בכאבים, כבדות, חוסר מנוחה ברגליים, כיווצי שרירים, עייפות או צריבה) או כאלה הנובעות מסיבוכים, כגון: בצקות, כיבים דלקות של הרקמות הרכות (צלוליטיס) ועוד.

 

דליות נגרמות בעיקר בגלל גורמים תורשתיים או הריונות, אך יש מבחר רב של גורמים סביבתיים העלולים להחמיר את הבעיה. כך למשל עמידה ממושכת, משקל עודף, הורמונים (כגון גלולות למניעת הריון המכילות אסטרוגן) או פציעה יכולים להחריף את הבעיה, אם כי אינם מהווים גורם כשלעצמם.

 

בעולם המערבי כ- 30% עד 50% מהנשים ו- 10% עד 25% מהגברים סובלים מבעיית דליות ורידי הרגלים.

 

האם ניתן לטפל בדליות?

הטיפול הקונבנציונאלי מציע דרכים רבות להתמודד עם הבעיה, אך בניגוד לטיפול ההומיאופתי הוא אינו מטפל בבעיה עצמה אלא אך ורק בתסמינים שלה. למעשה, הטיפול הקונבנציונאלי רק מעלים את התסמינים אך אינו פותר את הבעיה, וכך, לאחר תקופה מסוימת של הקלה, עלולים התסמינים לחזור והמטופל נקלע שוב למחרוזת של טיפולים ארוכים, כואבים ויקרים.

 

הטיפול הקונבנציונאלי בדליות:

אפשרויות הטיפול הקונבנציונאליות מתבססות ברובן על טיפולים חודרניים כניתוח, הזרקות, לייזר, הטרשה (הזרקת קצף), או מכשיר פוטודרם. העיקרון בטיפולים אלה הוא פגיעה בדופן הווריד וסגירתו. (חוץ מניתוח בו מסירים את הוורידים שאינם תקינים).

בין תופעות הלוואי האפשריות לאחר טיפולים אלה יש גושים בעור, כתמים בעור, פגיעה עצבית, אודם בעור, דיסקולורציה, ועם הזמן יכולה לחזור התופעה עם כלי דם חדשים. בניתוח זמן ההחלמה ארוך, יש ריבוי צלקות וקיימים סיכונים לבצקות לימפטיות ופגיעות עצביות. ל- 50% מהחולים הדליות המטופלים בניתוח יחזרו הדליות תוך 5 שנים, וחזרה כמעט בטוחה לאחר הריון).

קיים גם טיפול מכני-מניעתי המבוסס על עבודה עצמית של המטופל, וכוללת גרביים אלסטיות, הרמת הרגליים בזמן מנוחה, הנעת הרגליים בעיקר בזמן ישיבה, הימנעות מעמידה ממושכת ופעילות גופנית (כגון הליכה) על בסיס יומי. טיפול זה מהווה מניעה בלבד. הוא אינו משנה את מראה הרגל, והבעיה העיקרית איתו היא שקשה להתמיד בו כי אינו נוח- במיוחד בקיץ.

תרופותהמטפלות בתסמינים ומשפרות אתזרימת הדם בורידים (כגון ונורוטון), אינן מטפלות בבעיית הדליות. התרופות מסייעות להקלת הסימפטומים (כגון כאב וכבדות) אך השפעת התרופה אינהמיידית וקיימת רק בנטילה רציפה.

 

הטיפול ההומאופתי בדליות:

בניגוד לטיפול הקונבנציונאלי הארוך והיקר, בו לא ניתן למנוע את התופעה באופן מושלם ולאחר מספר שנים יש סיכוי לחזרת דליות ברגל, קיימת האפשרות של טיפול הומיאופתי. הטיפול ההומיאופתי אינו כואב, אינו מצלק ואינו מסוכן. הוא אינו אגרסיבי, אינו פולשני ובד"כ אינו כרוך בתופעות לוואי. בעזרת טיפול הומיאופתי ניתן במקרים רבים למנוע ניתוח.

 

בניגוד לטיפול הקונבנציונאלי בו המטרה להעלים את התסמינים בלבד, ההומיאופתיה מחפשת את שורש הבעיה, ובטיפול בה מעלימים גם את הטריגר וגם את התסמינים.

לא מטפלים בתסמינים של הבעיה בלבד, אלא מחפשים מהיכן החלה הבעיה ועל ידי כניסה לעומק הבעיה ניתן לטפל בה בצורה ממוקדת ותכליתית, ולא רק סימפטומאטית.

 

כיצד מתקיים הטיפול ההומאופתי?

באבחון ההומאופתי יש קשר בין הגוף לנפש, ולכן מתייחסים גם לתופעות הגופניות וגם לאופי האדם והלך חייו שכן המטרה היא להגיע לשורש הבעיה, ולטפל בצורה ממוקדת ולא סימפטומטית בלבד. בטיפול לוקחים בחשבון את כל מכלול החיים ולא מתמקדים רק באספקט אחד שלהם, כי לפי גישה זו התופעות משקפות מצבים בעולם הפנימי של האדם הסובל מדליות.

 

לאחר תהליך תשאול ראשוני, בו מנסים להבין את המירב על אופי הבעיה והסימפטומים, (בדומה לטיפול הקונבנציונלי), ועל מאפייני האדם (בדומה לפסיכולוגיה), מותאמת תרופה הומאופתית אחת ספציפית באופן אישי לאדם, וייחודית לו מתוך אלפי תרופות הומאופתיות. כאן אין תרופה ספציפית לדליות, כזאת שניתנת לדליות ללא קשר לשום דבר אחר, אלא תרופה ספציפית לאדם.

 

לאחר נטילת התרופה ההומאופתית, מתחיל בד"כ שיפור הדרגתי, אותו ניתן לראות בין שבועיים לחודשיים לאחר נטילתה. הבדלי הזמנים נובעים מכך שהתרופה הינה בהתאמה אישית למטופל ומושפעת ממידת רגישותו וזיקתו לתרופה ההומאופתית.

 

בזכות אופי הטיפול ההומאופתי, ניתן להחלים במהירות יחסית, וכל זאת בהימנעות מתהליך מייסר ויקר.

 

היעזרות ב:

http://www.infomed.co.il/glossary/g_871.htm

http://www.yoledet.co.il/common-problems-dalia.asp

http://www.machon-mor.co.il/mor/targetpublic/clalit/veins.x

http://refua.hevre.co.il/refua3.asp?info_id=23729

http://www.beok.co.il/selectedarticle.aspx?articleid=527




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו