הריון ולידה בראי הנטורופתיה–האם ניתן להתכונן וכיצד - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

הריון ולידה בראי הנטורופתיה–האם ניתן להתכונן וכיצד

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 05.03.2011

הריון, מעבר להיותו דבר נפלא, קסום ועדיין, פלאי ובלתי נתפס, יכול להכיל גם רגעים פחות נחמדים. נקיטת צעדים לפני הכניסה להריון יכולה להועיל באופן משמעותי למניעת החלקים הפחות נעימים. איה הוד, נטורופתית מוסמכת ומנהלת מרכז לרפואה משלימה מציגה את המדריך להכנת הגוף לקראת הריון ולידה בראי הנטורופתיה.



מאת:  איה הוד, נטורופתית מוסמכת, מנחת סדנאות לניקוי הגוף מרעלים ומנהלת מרכז "איה הוד- נטורופתיה לרפואה משלימה".


הריון ולידה בראי הנטורופתיה–האם ניתן להתכונן וכיצד

האדם הינו מערכת מופלאה, חכמה ומורכבת, מכלול שלם של גוף ונפש, חלקים שמזינים אחד את השני ותלויים אחד בשני בכדי לתפקד ביעילות. העיקרון העומד בבסיס הגישה הנטורופתית הוא שבכל אדם רופא וכי בהינתן התנאים הנכונים, הגוף שלנו מסוגל לרפא את עצמו. הנטורופתיה, מתייחסת לאדם כמערכת שאמורה להיות שלמה ומאוזנת וכאשר האיזון מופר, אנו מרגישים לא טוב, חולים וכואבים. הגישה הנטורופתית אינה מטפלת רק בסימפטומים של בעיה, אלא בוחנת את המערכת בכללותה, את הגוף, הנפש ואורח החיים שלנו.

 

"הריון ולידה, הם תהליכים נפלאים בטבעיותם, הגוף שלנו מוכן וערוך לקראתם באופן טבעי וברמת העיקרון, כל אישה אמורה להרגיש טוב במהלך הריון. לפי הגישה הנטורופתית, הקו המנחה, המאפשר לנו להכין את הגוף לתהליך טבעי ותקין זה, הוא הבאתו לאיזון ומצב בריאותי תקין עוד קודם לכן."מסבירה איה הוד, ומפרטת.

 

תזונה

במהלך הריון, אישה יכולה לספק את הצרכים התזונתיים לעצמה ולעובר בעזרת תזונה נכונה, וידוי של עיכול תקין וספיגה טובה של המזון ומטבוליזם תקין. במידה ואישה נכנסת להריון עם חסרים תזונתיים, הדבר עלול ל"אלץ" את העובר בשלב מסויים להשלים מאגרים של אנרגיה, חלבונים מינרלים וויטמינים מהאם, דבר שיכול לגרום לה לתחושת עייפות, ואף לגרור אנמיה, התכווצויות שרירי הרגליים, חוסר בסידן על כל המשתמע מכך (סידן חשוב לבריאות השיניים והשלד ונשים רבות לאחר הלידה נזקקות לטיפולי שיניים שחלקן נובעים עקב חוסר מספק של סידן בהריון) ועוד.

 

במהלך ההיריון, חשוב להקפיד על תזונה מאוזנת, מותאמת אישית, מגוונת ועשירה לצורך חיזוק, תמיכה והשלמת חסרים אם קיימים. תוספים מיוחדים במידת הצורך, עושים את כל ההבדל. נפח הדם מכפיל את עצמו בהריון והגוף ערוך לכך באופן טבעי, אך התזונה והאופן שבו אנו עובדים וחיים גורמים להמון חסרים עוד לפני שנכנסנו בכלל להריון עצמו. לכן גם לתזונה בריאה ונכונה יש חשיבות כבר בשלבים הראשונים.

 

"מומלץ להימנע מהכנסת רעלנים דרך המזון  שבהחלט עשויים לגרום לכאבי ראש, אי נוחות בבטן, בחילות ותחושה ככלית לא טובה. יש להקפיד על כל אבות המזון, כולל פירות וירקות, קטניות (חלבון), דגנים מלאים, שיבולת שועל, דגים (מבושלים היטב), עוף, בשר (לא חובה, ניתן לעבור הריון נפלא גם כצמחונית), ביצים אורגניות, אגוזי מלך, שקדים, ממרח שקדיה או טחינה, אבוקדו, דברי מתיקה בהכנה ביתית ללא סוכר, וכמובן להקטין צריכת הקמח הלבן והסוכרים." מסבירה איה הוד ומוסיפה, "יש להקפיד לשתות הרבה מים, וניתן לשתות גם תה צמחים כמו קמומיל , חליטת עלי פטל, סרפד (יותר לקראת סוף ההיריון), שומר ולהשתדל להימנע ממזונות מוכנים, מאפים, בורקסים, ממתקים, סוכרים פשוטים, מזון המכיל הרבה נתרן, שימורים, ג'אנק ומזון מהיר ".

 

 

 

ניקוי רעלים מהגוף באמצעות דיאטת אורז, מיצים וצמחי מרפא, גם הוא צעד שיכול לתרום רבות לאיזון רמת סוכר, ניקוי מערכת העיכול והכנת הגוף למעבר לתהליך ההיריון. ניקוי רעלים מאפשר לגוף לתעל את האנרגיה לטובת תהליך ההיריון, הלידה וההתאוששות ממנה.

 

פעילות גופנית ושמירה על כושר במהלך הריון

כידוע, במהלך ההיריון חווה הגוף שינויים פיזיים והורמונאליים רבים, פעילות גופנית תורמת למצב רוח ולאיזון המצב הנפשי, הפחתת סימפטומים של דיכאון, הרגשה כללית חיונית וטובה יותר.

כיום, ניתן לבנות תכנית אימון המיועדת לנשים בהריון ומבוססת על תרגילים להגמשת שריר גב תחתון ואגן, מניעת כאבי גב וכמובן חיטוב שיעמוד לזכותך גם לאחר מכן. כמו כן, מוצעות מגוון תכניות יוגה ופילאטיס המיועדת לנשים בהריון, במסגרתם ניתן ללמוד להכין את הגוף ללידה באמצעות תרגילים לפתיחת עצמות האגן, התמודדות עם צירים בזמן לידה ועוד.

 

מודעות והכנה נפשית

הגוף הוא ראי הנפש, חשוב ללמוד, לקרוא ולהתחבר בכל דרך שתבחרי לתהליך ההיריון והלידה. הבנתו, תסייע לך לקבל את השינויים באהבה תוך מוכנות נפשית וקבלה. מסבירה איה הוד וממליצה "היי קשובה לצרכייך, במידת הצורך הורידי הילוך בכל הקשור לקצב העבודה, טיפול במשק הבית וכד'. כאשר את מרגישה שהגוף זקוק למנוחה, קחי פסק זמן ואל תזניחי את הטיפול בעצמך."

 

טכניקת eft - שחרור רגשי והתמודדות עם מתחים

נשים רבות סובלות מחרדות לאורך כל תקופת ההיריון. הסיבות לכך יכולות להשתנות ככל שההיריון מתקדם, החל מחששות לגבי ההיריון עצמו, חששות ממה שיהיה לאחר הלידה, חרדה הקשורה ללידה ועוד.

 

טכניקת eft היא טכניקה פסיכו אנרגטית לשחרור רגשי המסייעת רבות לנשים בתקופת הריון ולידה כהכנה לחוויה משמעותית זו. מדובר בשיטה פשוטה, שניתן ללמוד בשני מפגשים חווייתיים ומהנים. השיטה, משלבת תהליך אנרגטי וקוגניטיבי, מסייעת לשחרור ממצבים רגשיים ופיזיים ובכך מהווה כלי להתמודדות עם פחדים וחרדות גם בתקופת ההיריון. מדובר בטכניקה דומה לדיקור סיני במהותה, אך ללא המחטים. היא נעשית באמצעות נקישות/טפיחות בעזרת קצות האצבעות על נקודות מסוימות בגוף תוך התמקדות בבעיה וציון אמירות המכוונות לבעיה עצמה, לאהבה וקבלה עצמית באופן מוחלט ושלם.

 

טכניקת eft מבוססת על ההבנה לפיה כל אירוע טראומטי (נפשי או פיזי), גורם לשיבוש בזרימת האנרגיה בגוף ויוצר חסימה אנרגטית שכתוצאה מכך אנחנו סובלים מתחושות, מחלות ורגשות שליליים. כאשר מסלקים את ההפרעה האנרגטית הזאת, הרגש השלילי הולך ופוחת עד שנעלם. תפקיד הטפיחות העדינות הוא ליצור גירוי והמרצה כדי להחזיר את זרימת האנרגיה למצב התקין ולשחרר בכך חסימות. קיים חיבור לכוח הריפוי הפנימי. העוצמה של השיטה נובעת מהשילוב המיוחד והחשוב של האנרגטי עם המחשבתי.

 

ג'אנק פוד ואורח חיים מערבי?

תהליך הכנת הגוף להריון בהקשר של תזונה וספורט, הוא החלטה על מעבר לאורח חיים בריא יותר ומומלץ ליישם אותו בכל שלב בחיים וכמה שנקדים לעשותו כך נטיב עם הגוף שלנו. "אם את מעשנת, לא עוסקת בפעילות ספורטיבית, אוכלת הרבה ג'אנק וסוכרים, נוטה לעייפות וחולשה ולמרבית הסימפטומים של אורח החיים מערבי, ההכנה של הגוף תארך זמן רב יותר. אחרת, ניתן להתחיל בתהליך בסמוך להריון." מסבירה איה הוד.

 

לסיכום, כשאומרים לנו את המשפט הקבוע "הריון זה לא מחלה" יש נשים רבות שיתהו עד כמה משפט זה הוא נכון. ניתן להגדיל סיכוי לעבור הריון בצורה קלה יותר

 




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו