שפעת החזירים, טיפול בעזרת צמחי מרפא בהריון ולילדים - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

שפעת החזירים, טיפול בעזרת צמחי מרפא בהריון ולילדים

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 30.08.2009

הטיפול הצמחי בשפעת החזירים מחולק לשני אספקטים עיקריים – מניעה וחיזוק. מערכת החיסון היא ראש החץ ההגנתי של הגוף, אך פעילות יעילה שלה תלויה בפעילות תקינה של מערכות חיוניות נוספות בגוף ובמצבנו, או חוסננו הנפשי. כך, ניתן לומר שמערכת חיסונית חזקה ובריאה הינה פונקציה ישירה של בריאות שאר מערכות הגוף ולכן טיפול יעיל כולל התייחסות וחיזוק של מערכות פנימיות נוספות, בהתאם לאדם ולמצבו הגופני.



שפעת החזירים, טיפול בעזרת צמחי מרפא בהריון ולילדים

כולנו שומעים בחודשים האחרונים על היסטריית שפעת החזירים. אנשים נפטרים, ילדים בגן נדבקים, החיסונים הוזמנו וההיסטריה בשיאה. וכמו כל דבר מפחיד, ברגע שמבינים במה מדובר, מבינים שהשד אינו גדול כל כך...

 

על מה בעצם כל המהומה?

אז כמו תמיד, כדאי להתחיל מההתחלה. וההתחלה – היא בווירוס (נגיף). וירוס הוא אורגניזם קטן, הזקוק לתא חי על מנת להתרבות. הגוף מצויד במנגנוני הגנה נגד נגיפים ובמידה ונגיף חודר לגוף, ישנם סוגים שונים של תאי דם לבנים (לימפוציטים) היכולים לתקוף ולחסל את התאים המזוהמים.

 

מהם תסמיני המחלה?

כולנו מכירים את מחלת השפעת. המחלה מתחילה בצמרמורת או תחושת קור, ובימים הראשונים מרבית האנשים נוטים לפתח חום גוף גבוה (בסביבות 39 מעלות צלזיוס). במקביל יופיעו כאבים נרחבים בכל הגוף, ובעיקר בגב, ברגליים ובראש. בימים הראשונים, התסמינים המערבים את מערכת הנשימה יהיו מתונים יחסית ויכללו גירוי וכאב בגרון, תחושת בעירה בבית החזה, שיעול יבש ונזלת. בשלב מאוחר יותר, השיעול מחמיר ומלווה בליחה, הפה והגרון מאדימים, העיניים דומעות והחולה אף עלול לסבול מבחילות והקאות (נפוץ בעיקר אצל ילדים). לאחר מספר ימים נעלמים מרבית התסמינים והחום יורד. דלקת הסימפונות והשיעול יכולים להמשך גם עד 10 ימים.

 

כיצד נדבקים בשפעת?

ככלל, התפרצויות נרחבות של מחלת השפעת מופיעות ברחבי העולם כל שנה, בעיקר בעונות הסתיו והחורף. נגיף השפעת מתפשט באמצעות שאיפת חלקיקים מזוהמים, המתפזרים באוויר על ידי שיעול או עיטוש של אדם חולה, או באמצעות מגע ישיר עם אדם חולה, או בחפצים בהם נגע החולה. מכאן יוצא, שזו מחלה מאוד מאוד מדבקת...

 

מהם הסיבוכים האפשריים במחלת השפעת?

אחת הבעיות העיקריות במחלת השפעת היא סיבוכי המחלה. ישנם סימני אזהרה המצביעים על כך שייתכן והמחלה הסתבכה ויש לפנות במהירות לקבלת עזרה רפואית: סימני אזהרה בילדים – נשימה מהירה או קושי בנשימה, עור עם גוון כחלחל או אפרפר, הקאות קשות או ממושכות ואי שתיית נוזלים, אפאטיות או לחילופין אי שקט לא אופייני ומחלה חוזרת לאחר שיפור, עם תסמינים קשים יותר. סימני אזהרה במבוגרים – קושי או קוצר נשימה, לחץ או כאבים בחזה או בבטן, סחרחורת פתאומית ובלבול, הקאות קשות או ממושכות ומחלה חוזרת לאחר שיפור, עם תסמינים קשים יותר.

 

מהן קבוצות הסיכון לפיתוח סיבוכים?

קבוצות הסיכון של ווירוס שפעת החזירים שונות מקבוצות הסיכון של השפעת הרגילה והן כוללות: תינוקות, נשים בהיריון, חולי לב ואנשים הסובלים ממחלות כרוניות. סכנת ההידבקות במחלה והתפתחות של סיבוכים, גבוהה במיוחד באותן הקבוצות ובאותה מידה שהרופאים ממליצים לאותם אנשים להתחסן כל שנה נגד נגיף השפעת אנחנו ממליצים "לחזק ולחסן" אותם בעזרת צמחי מרפא.

 

מהו טיפול בעזרת צמחי מרפא?

צמחי המרפא מכילים חומרים רבים הידועים בתכונותיהם הרפואיות. חלקם של החומרים הללו משמשים את מערכת החיסון של הצמח עצמו על מנת להתגונן מאותם פתוגנים בסביבתו שלו, חלקם בעלי פעילות אנטי מיקרוביאלית ואנטי ויראלית ישירה וחלקם מייעלים את תפקודה של מערכת החיסון עצמה (בצמח ובגוף האדם).

הטיפול הצמחי בשפעת החזירים מחולק לשני אספקטים עיקריים – מניעה וחיזוק. מערכת החיסון היא ראש החץ ההגנתי של הגוף, אך פעילות יעילה שלה תלויה בפעילות תקינה של מערכות חיוניות נוספות בגוף ובמצבנו, או חוסננו הנפשי. כך, ניתן לומר שמערכת חיסונית חזקה ובריאה הינה פונקציה ישירה של בריאות שאר מערכות הגוף ולכן טיפול יעיל כולל התייחסות וחיזוק של מערכות פנימיות נוספות, בהתאם לאדם ולמצבו הגופני.

 

מתי כדאי לי להתחיל את הטיפול המניעתי בצמחי מרפא?

בדרך כלל אנו ממליצים להתחיל את הטיפול עם תחילת חילופי העונות (סוף ספטמבר-תחילת אוקטובר) אך השנה רצוי להתחיל אותו כבר עכשיו, בעקבות המצב המיוחד. את הפורמולות המיועדות לטיפול במחלה ניתן לקחת גם לאורך זמן, ללא חשש של ירידת השפעתן והתרגלות הגוף. כזכור, הטיפול המונע חשוב במיוחד אצל קבוצות הסיכון השונות.

 

 

באילו צמחי מרפא ניתן להשתמש למניעה וטיפול בשפעת החזירים?

צמחי מרפא רבים יכולים למנוע ולטפל בשפעת החזירים. לפניכן מעט מתוך מגוון רחב מאוד של צמחים, המשמשים אותנו למטרה זו:

סמבוק שחור – הצמח משמש באופן מסורתי במשך מאות שנים באירופה, לטיפול בהתקררויות, שפעות ומחלות שונות של דרכי הנשימה. הצמח מוכר כמכייח וכמשקם של ריריות מערכת הנשימה, כפורק חום וכמחזק את מע' החיסון.

אכיניצאה – אחד מצמחי המרפא הפופולאריים והנמכרים ביותר ברחבי העולם וללא ספק הצמח המוכר ביותר לחיזוק מע' החיסון ולטיפול בשפעות וב"מחלות חורף".

שוש קירח – אחד מצמחי המרפא השימושיים ביותר ברפואת הצמחים המערבית וברפואות המסורתיות בסין ובהודו. טיפול בשוש קירח עשוי להיות יעיל הן לטיפול והן למניעה בהתמודדות עם שפעת החזירים, עקב השפעתו האנטי-ויראלית תמיכתו במע' החיסון ויכולתו לכייח ולשקם את ריריות מערכת הנשימה.

אסטרגלוס – אחד מצמחי המרפא החשובים ברפואה הסינית מזה אלפי שנים ובעל מקום מכובד ברפואתהצמחים המערבית. השורש משמש בעיקר לחיזוק ומיקוד מערכת החיסון, לטיפול בזיהומיםוויראליים וחיזוק כללי של הגוף (ולכן טוב למניעת שפעת וסיבוכיה).

ג'ינסנג סיבירי – צמח נפוץ ומוכר ברפואה הסינית וברפואת הצמחים המערבית לחיזוק תפקודו הכללי של הגוף. הג'ינסנג הסיבירי עשוי להוות צמח מרפא חשוב למניעה של שפעת החזירים, בעיקר בקרב אנשים הסובלים מתפקוד לקוי של מערכת החיסון וכן בקבוצות הסיכון.

פרופוליס –שרף צמחים, אותו אוספות הדבורים מגזעי עצים, גבעולים וחלקי צמח אחרים. בכוורת משמש הפרופוליס בעיקר לחיטוי והגנה מבקטריות ווירוסים שונים ותפקידו זהה בגוף האדם.

מוצרים מומלצים לטיפול ומניעה בשפעת החזירים

 

סירופ חורפי לילדים – פועל להמרצת התגובה החיסונית של הגוף, חיזוק מערכת הנשימה ומניעה של זיהומים ויראליים.

 

חיסון לילדים – תמצית לילדים ותינוקות, בעלת פעילות נוגדת ווירוסים וחיידקים וחיזוק מערכת החיסון והנשימה אצל ילדים ותינוקות. קיים גם כסירופ.

 

חיזוק לאישה בהריון – לחיזוק מערכת החיסון ולטיפול בזיהומים במערכת הנשימה, שפעת, שיעול, צינון ועוד. התמצית מותאמת במיוחד לזמן ההיריון.

 

חיזוק לאחר לידה – לחיזוק הגוף והתגובה החיסונית לאחר הלידה, בעלת פעילות אנטי ויראלית ואנטי בקטריאלית. שיקום הגוף, על מערכותיו השונות, לאחר הלידה, הינו בעל משמעות רבה, בכך שהוא מאפשר לאישה למנוע ולהתמודד עם מחלות שונות בצורה יעילה. התמצית מותאמת במיוחד לזמן שלאחרי הלידה ולהנקה.

 

איזון לאחר לידה – לתמיכה במערכת העצבים והחיסון של האישה לאחר הלידה. שיקום הגוף, על מערכותיו השונות, לאחר הלידה, הינו בעל משמעות רבה, בכך שהוא מאפשר לאישה למנוע ולהתמודד עם מחלות שונות בצורה יעילה. התמצית מותאמת במיוחד לזמן שלאחרי הלידה ולהנקה.

 

השתתפו בכתיבת הכתבה: שרון קוצרmnimh dip. phyt  הרבליסט קליני בוגר ביה"ס הגבוה ללימודי פיטותרפיה באנגליה - college of phytotherapy herbal medicine. ראש מגמת צמחי מרפא במכללת רידמן.  מבעליה של "ברא צמחים" המציעה מוצרים לחיסון וחיזוק לאם ולתינוק נגד שפעת החזירים. רוני לוין, נטורופתית ותזונאית קלינית טבעית. חן חיים נחמיאס, נטורופתיה וצמחי מרפא. אפרת דרוק, נטורופתית, תזונאית קלינית טבעית ורפלקסולוגית.

 




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו