דם טבורי לטיפול בשיתוק מוחין - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

לראשונה בישראל: השתלת דם טבורי עצמי לטיפול בשיתוק מוחין

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 28.03.2017

בתה של נ' עברה שבץ למחרת הלידה והוגדרה כלוקה בשיתוק מוחין. למזלה של הפעוטה, הוריה שמרו את הדם הטבורי שלה ושל אחיה ב"טבורית", בנק דם טבורי משפחתי. 



לקבלת פרטים לגבי שימור דם טבורי לחצו כאן

 


תמונת אילוסטרציה

לראשונה בישראל: השתלת דם טבורי עצמי לטיפול בשיתוק מוחין

נ' מספרת על התהליך שעברה המשפחה ועל התוצאות המדהימות של ההשתלה שבוצעה בשיבא תל השומר: "קלינאית תקשורת שראתה את בתי לפני ואחרי אמרה: מה זה? אלה שתי ילדות שונות, שינוי של 180 מעלות!"

 
זוגות רבים בהריון מתלבטים לגבי שימור דם טבורי עבור המשפחה: האם יהיה לו שימוש במקרה הצורך, האם כדאי להשקיע בזה. גם את ובעלך התלבטתם?
מבחינתנו לא הייתה התלבטות. שמרנו דם טבורי לכל ילדינו. אנו מכירים מקרוב את השימושים בתחום ההמטולוגי, וכשנודע לנו שיש אפשרות לשמור דם טבורי בלידה, מיד החלטנו לשמור. לא התלבטנו לרגע.
 
מדוע בחרת ב"טבורית"?
אנו מכירים את שיבא תל השומר, זה בית חולים גדול ורציני. היה לנו ברור שאנו שומרים ב"טבורית".
 
ילדת במזל טוב את התאומות. מתי התברר שיש לאחת מהן בעיה?
ילדתי את התאומות בניתוח קיסרי, לידה רגילה ללא בעיות מיוחדות, אפגר גבוה לשתיהן. למחרת הלידה אחת הבנות פרכסה והכחילה. היא הובהלה לטיפול נמרץ, הרופאים לא הבינו מה קרה לה... אחרי בדיקת MRI הסתבר שהיה לה אוטם מוחי. שבץ. אף אחד מהרופאים לא ידע להסביר למה התינוקת שלנו עברה שבץ בגיל יום.
 
מה היה מצב הקטנה אחרי מה שקרה?  
היה ברור שהצד הימני של גופה פגוע וחלש מבחינה מוטורית, היה אפשר לראות את זה כמעט מיד בהרמת ראש ובהושטת ידיים. ידעו שיהיו כנראה השלכות נוספות אבל אף רופא לא ידע לחזות מהן בדיוק. 
 
איך עלה הרעיון שהדם הטבורי ששמרת לבתך בלידה יכול לסייע?
אין לי הסבר לכך. לא היה לנו מושג שמתנהלים ניסויים קליניים לטיפול בשיתוק מוחין באמצעות דם טבורי עצמי. יום אחד, שנתיים אחרי הלידה, באופן מקרי וקצת מיסטי החלטנו להרים טלפון ל"טבורית" ולשאול האם הדם הטבורי יכול לסייע. אמנון פלץ, מנכ"ל "טבורית", חזר אלינו וסיפר על ניסוי קליני שעורכת פרופ' קורצברג, מדענית ורופאה אמריקאית. 
 
השתלות כאלה נעשו עד היום רק בחו"ל. איך קרה שבתך הייתה הראשונה לעבור השתלת דם טבורי עצמי לטיפול ב- CP בישראל?
את הנסיעה לארה"ב לצורך ביצוע ההשתלה שללנו מיד. הבהרנו לאמנון שאנחנו לא עושים שום טיפול רפואי בחו"ל, בלי הרופאים המוכרים והסביבה התומכת. אמנון לא אמר נואש. הוא ארגן פגישה עם רופאים משיבא במטרה לקיים את ההשתלה בארץ.
נאמר לנו שהשתלות דם טבורי מתקיימות בשיבא על בסיס כמעט יומי, הרופאים מכירים את הפרוצדורה ויסייעו במה שצריך. רופאי שיבא - פרופ' תורן, ד"ר גולדשטיין וד"ר בר יוסף, סייעו לנו לאורך כל הדרך וגרמו לזה לקרות.
 
היו לכם חששות לגבי ההשתלה?
היו המון חששות. פחדנו "לבזבז" את מנת הדם הטבורי ששמרנו בלי להיות בטוחים שתצמח מכך תועלת. למרות שהסבירו לנו שנזק לא יהיה – בכל זאת חששנו, ויחד עם זה היינו נחושים לבצע את ההשתלה. 
 
מה זה בעצם אומר "השתלת דם טבורי"? מה הפרוצדורה?
עברנו יום אשפוז ארוך ומתיש בשיבא, אך ההשתלה עצמה הייתה קצרה ופשוטה, עשרים דקות בלבד. זה בסך הכול עירוי רגיל.
 
מתי ראיתם תוצאות ראשונות?
קלינאית תקשורת שפגשה את בתנו לפני ואחרי אמרה: "מה זה? אלה שתי ילדות שונות, שינוי של 180 מעלות!" היה שיפור מידי ומשמעותי בכל תחומי העבודה עם קלינאית התקשורת - פתרון בעיות, עיבוד מידע, הבנת סיבה ותוצאה. כל התהליכים שהמוח עושה על מנת להפיק את התוצאה הרצויה, להפוך קלט לפלט – השתפרו. פרופ' קורצברג מדברת על תוצאות תוך שלושה חודשים עד חצי שנה, אבל אצל בתנו ראינו תוצאות באופן כמעט מידי, שבועיים-שלושה אחרי ההשתלה. התפקוד המוטורי לא השתפר, לצערנו, אבל מבחינה קוגניטיבית זאת הייתה קפיצה מטאורית, וזה לא משהו סובייקטיבי שרק אנחנו ראינו. 
 
האם פגשת את פרופ' קורצברג אחרי ההשתלה? 
נפגשנו כשהיא הגיעה להרצות בפני רופאים בארץ. היא מקסימה, עדינה, לא מתנשאת – זה לא מובן מאליו כשמדובר ברופאה ומדענית כל כך בכירה. מאוד נגישה, מדברת בגובה העיניים. היינו כל כך נלהבים מהתוצאות ששאלנו אותה לגבי טיפול המשך - אולי השתלת דם טבורי מאחד האחים שגם הדם הטבורי שלהם נשמר ב"טבורית". אם המנות מתאימות, למה לא לתת עוד מנה? מסתבר שפרופ' קורצברג מתחילה ניסוי קליני לטיפול ב- CP באמצעות דם טבורי מאחים או מתורם זר. אנו מחכים בכיליון עיניים.
 
לקבלת פרטים לגבי שימור דם טבורי לחצו כאן
 
 



למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו