נקודות לבדיקה במסגרת בחירת שירות לשימור דם טבורי - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

נקודות לבדיקה במסגרת בחירת שירות לשימור דם טבורי

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 06.07.2005

שימור דם טבורי הוא נושא רפואי מורכב ולעתים קשה להורים להתמצא בשורת קריטריונים ארוכה שיש להתייחס אליהם בעת קבלת ההחלטה על שימור דם טבורי. ריכזנו עבורכם את הפרמטרים העיקריים להשוואה בין החברות השונות ואת הדברים שיש לשים לב אליהם.



לקבלת פרטים לגבי שימור דם טבורי לחצו כאן 

 


נקודות לבדיקה במסגרת בחירת שירות לשימור דם טבורי

שימור דם טבורי הוא נושא רפואי מורכב ולעתים קשה להורים להתמצא בשורת קריטריונים ארוכה שיש להתייחס אליהם בעת קבלת ההחלטה על שימור דם טבורי. ריכזנו עבורכם את הפרמטרים העיקריים להשוואה בין החברות השונות ואת הדברים שיש לשים לב אליהם.

 

בעלות על הבנק - האם הבנק בבעלות פרטית ומשתמש בשירותי מעבדה של בית חולים או גוף אחר, או לחילופין שייך לבית חולים. חשוב לדעת: בנק הדם הטבורי של המרכז הרפואי שיבא הוא היחיד בארץ בבעלות של בית חולים.

עמידה בתקנים בינלאומיים – סביר להניח שלכם, ההורים, אין מספיק ידע ויכולת להבין בדקויות רפואיות של תהליך השימור. לכן חשוב ביותר שתבדקו האם החברה עמה אתם יוצרים קשר עומדת בתקנים בינלאומיים לשימור דם טבורי. תקני aabb ו- nmdp הם תקנים בינלאומיים להסמכת מאגרי דם טבורי. חשוב שהבנק יוכר על ידי התקנים כמאגר כזה, ולא רק כמרכז השתלות. תקני ה-gmp וה-gtp של הרשויות האמריקאיות והאירופאיות מכילים סט של הנחיות כיצד צריכה לפעול מעבדה ביולוגית העוסקת בחומרים רגישים. יש לדרוש את ההסמכה של המעבדה על ידי תקנים אלה.

זמינות השירות - האם ניתן לבצע איסוף מכל חדרי הלידה, במשך כל ימות השנה (כולל שבתות וחגים), במשך 24 שעות ביממה? האם יש ערכות "של הרגע האחרון", למקרה ששכחתם את הערכה בבית או קיבלתם את ההחלטה בסמוך למועד הלידה?

עלות - שימור דם טבורי הוא שירות לא זול שעלותו עומדת על כמה אלפי שקלים. נסו לבדוק, האם תוכלו לקבל הנחה דרך קופת חולים, במסגרת הביטוח הרפואי שלכם או באמצעות מועדון צרכנות זה או אחר.

שימור בשקית או במבחנה – חלק מהבנקים שומרים את הדם הטבורי בשקיות הקפאה קריוגניות (מערכת סגורה), אחרות מקפיאות את המנות במבחנות (מערכת פתוחה המחייבת שימוש בחדר נקי). חשוב לציין שאופן השימור האופטימאלי שנקבע על ידי תקנים בינלאומיים בנושא שימור דם טבורי הוא שימור בשקיות. חשוב לציין בנוסף שבשיטות העיבוד השונות מתקבלות אוכלוסיות תאים שונות. בשימור בשקיות נשמרת כל אוכלוסיית התאים המגורענים, אשר מאפשרת השתלה איכותית.

יחידת שימור אחת או פיצול למספר יחידות - חשוב לוודא שהדגימה תישמר במקום גיאוגרפי אחד וכיחידה אחת בעלת זיהוי וסגמנט בדיקות אחד. זוהי דרישת מחייבת של התקנים הבינלאומיים. עם זאת, חשוב שהמנה נשמרת כשהיא מחולקת לשניים, על מנת לאפשר שימוש בחלק אחד מן המנה ללא פגיעה בחלק הנותר לצורך השתלה נוספת או לצורך ריבוי תאים עתידי. חלוקה ליותר משני חלקים עלולה לפגום באיכות המנה ולאיבוד תאים מיותר.

ביטוח - כדאי לבדוק, האם בנק הדם הטבורי מעניק בנוסף לאיסוף ושימור המנה גם פוליסת ביטוח למקרה של צורך בשימוש במנה.פרוצדורת השתלת מוח עצם כלולה בסל הבריאות רק באופן חלקי למספר מצומצם מאד של מחלות. איתור מנת תאי גזע איננה כלולה בסל – ראו את כל הקמפיינים לאיתור תורמים שאנו רואים כל העת.

טכנולוגיה של הפקת תאי גזע מדם טבורי - קיימות היום שתי דרכים להפיק תאי גזע מדם טבורי. האחת - באמצעות מערכת סגורה ממוחשבת השנייה - באמצעות מכשיר סיפקס. מכשיר זה נוח יותר עבור עובדי המעבדה, אך לא הוכח כיעיל או גורם לשינוי באיכות המנה המוקפאת.

החזר כספי - ישנם מקרים בהם תנאי הלידה לא מאפשרים את איסוף הדם הטבורי, או שהמנה שנאספה לא מתאימה לשימור מסיבות אלה ואחרות. וודאו שתקבלו החזר מהחברה במקרים אלה

מיקום המעבדה - בארץ או בחו"ל? קחו בחשבון שאם המעבדה נמצאת בחו"ל, יצטרכו להוביל את המנה בטיסה. על פי התקנים המחמירים הנהוגים בעולם ובכל הבנקים הציבוריים, אין להעביר בטיסה מנות דם טבורי טרם הקפאתן.

שינוע הדגימה - חשוב לוודא, שהדגימה שנאספה לאחר הלידה מובלת ע"י נציג מוסמך מטעם החברה  ומשך הזמן מרגע הלידה ועד להקפאת הדגימה לא יעלה על 48 שעות.

משך זמן השימור - בהתאם לניסיון הרפואי המוכח, מקובל היום ברוב הבנקים בעולם לשמור דם טבורי ל- 20 שנה. במידה ותהיה אפשרות לשמור את המנות מעבר לפרק זמן זה, יפנו הבנקים אל הלקוחות ויאפשרו את המשך השימור.

 

לקבלת פרטים לגבי שימור דם טבורי לחצו כאן 

 




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו