ויטמינים וחומרים שחשובים לתקופת ההריון - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

ויטמינים וחומרים שחשובים לתקופת ההריון

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 18.12.2021

תקופת ההריון היא תקופה מרגשת, אך גם מסעירה ומלחיצה. יחד עם הציפייה והאושר, חבויים פעמים רבות גם פחדים וחששות לגבי ההתפתחות של העובר ובטיחות ובריאות הגוף לאורך כל התקופה. מאחר והעובר ניזון מגוף האם בלבד, חשוב שגופך יצרוך את כל הויטמינים והמינרלים הנדרשים- ולכן מומלץ לצרוך תוספים. 



ויטמינים וחומרים שחשובים לתקופת ההריון
עוד מהתקופה הקודמת להריון, ממש מהרגע בו החלטת שזהו הזמן הנכון עבורך להיקלט, את יכולה להכין את גופך לקראת הבאות על ידי צריכת התוסף הנכון, אשר יכלול את כל החומרים הדרושים לך. הכנת גופך על ידי תוספים ותזונה נכונה לפני ההיקלטות וכן לאורך התקופה יכולה להשפיע רבות על התפתחות העובר, מניעת מחלות ומומים שונים.
 

חומצה פולית

חומצה פולית, ממשפחת ויטמיני B, אחראית על התפתחות מערכת העצבים המרכזית, בניית תאי הגוף וחילוף החומרים. מחסור בחומצה עלול לגרום להתפתחות מומים ואף לגרום לנכות קשה לעובר. 

ויטמין B12

תפקידו של ויטמין זה הוא לווסת את חומצת האמינו הומוציסטאין (אשר עלייתה בדם עלולה לגרום לתופעות כגון לידה מוקדמת, הפלה, רעלת הריון ופגיעה בקצב גדילת העובר), לסייע להתפתחות תקינה של מערכת העצבים ולסייע בייצור DNA. חוסר בויטמין זה יכול לגרום לפגיעה בהתפתחות המוח ועמוד השדרה של העובר, פגיעה בהתפתחות תאי העצב ואף להחרפה של אנמיה בקרב האם הגורמת לחולשה, עייפות וחוסר תיאבון.

 

ויטמין D

לויטמין D  השפעה משמעותית על מהלך ההריון, בריאות האם והעובר ואף על מחלות שעלולות להתפתח כשיגדל. מחקרים מראים שחוסר בויטמין זה בתקופה זו עלול לגרום לרעלת הריון, סוכרת הריון, דלקת נרתיקית וצורך בניתוח קיסרי. צריכת הויטמין מקטינה את הסיכוי להתפתחות עתידית של אסתמה, סוכרת נעורים, רככת עצמות ועששת מוקדמת בקרב הילוד. 
 

ויטמין E

תפקידו לנטרל את פעילות של הרדיקלים החופשיים (המתרבים , מאיצים הזדקנות ופוגעים בבריאות), לסייע ליצור כדוריות הדם האדומות, לנצל נכון את הויטמין K- המסייע לקרישת הדם ובניית העצמות, ולייצר הורמונים.. 
צריכתו מקטינה את הסיכוי להפלה ומגבירה את הפוריות, מכיוון שהוא מאזן הורמונלית, מחזק את רירית הרחם ומאט את תהליך ההזדקנות של הביציות (ובכך מאריך את ההזדמנות להתעבר).
בנוסף לכך, הוא גם ידוע בכוחו לשפר את מצב הרוח .
 

סידן

תפקיד הסידן בהריון הוא לסייע בפיתוח העצמות, הלב, השיניים, השרירים ומערכת העצבים של העובר. מחסור בסידן עלול לגרום לרעלת הריון, לידה מוקדמת, פגיעה בקצב הלב וקרישת הדם התקינים וכן ללידת תינוק שמשקלו נמוך מידי.
 

מגנזיום

מגנזיום מסייע במיוחד לנשים אשר עברו מספר הריונות או נשים שנכנסות להריון בגיל מתקדם יחסית. כמות המגנזיום בגוף יורדת לאחר כל לידה מכיוון שהעובר ניצל את המגנזיום בגוף האם לטובת בניית עצמות, חלבונים ושומן. מחסור במגנזיום אצל האם עלול לגרום לרעלת הריון מסכנת חיים, עלייה בלחץ הדם ובצקות. המגנזיום גם מסייע להרגעות והרפיית השרירים, לכן הוא מוכח כמסייע לנשים בהליכי טיפולי פוריות.

 

ברזל 

מחסור בברזל עלול להוביל להתפתחות אנמיה אצל האם, קשיים בנשימה ובדופק הלב וכן לתופעות כמו עייפות, חולשה וכאבי ראש. חשיבותו בהתפתחות הקוגניטיבית והעצבית של העובר היא רבה, לכן חשוב לצרוך אותו כדי לשמור על התפתחות תקינה. 
 

יוד

צריכה של יוד במהלך ההריון מסייעת במניעת הפלות, פגיעות מוחיות אצל העובר לדוגמת הפרעת קשב וריכוז, פגיעה באינטליגנציה ופיגור- זאת מכיוון שהוא אחראי על יצור הורמון התירוקסין, המיוצר על ידי בלוטת התריס וקשור בפעילותה התקינה.
מומלץ לצרוך מינרל זה כחודש לפני הכניסה להריון, ולהמשיך לאורכו ולאורך ותקופת ההנקה. 



למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו