דליות בורידי הרגליים במהלך ההיריון - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

דליות בורידי הרגליים במהלך ההיריון

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 08.01.2010

הסיבה המדויקת להופעת דליות בורידי הרגליים אינה ידועה, אולם מוכרים מספר מצבים, הנחשבים גורמי סיכון להופעתן. גורם הסיכון המשמעותי ביותר הוא הרקע התורשתי. תקופת ההיריון נחשבת רגישה במיוחד להופעת דליות, בעיקר בשל השפעות הורמונאליות הגורמות להחלשות דופן הורידים וגם בשל לחץ שמפעיל הרחם על הורידים באגן.



מאת: סיגל דלגדו לוי


דליות בורידי הרגליים במהלך ההיריון

מי מאיתנו איננה חוששת מהדליות האלה שפגשנו אותן לראשונה אצל אמא או סבתא.

למיטב זכרוני הסברה היתה ריבוי הריונות או עמידה ממושכת.

זה יכול להופיע ככתם אפרפר כחול או כוריד שהתנפח מלווה בכאב עמום.

ד"ר אלכסנדר קנטרובסקי, וד"ר גלינה שרסטיוק ענו על שאלותי הרבות בנושא על מנת להפריח מעט את כל השמועות סביב נושא הדליות, מה מותר ומה אסור, כיצד ניתן למנוע ולשמור על רגל אסתטית.

מהם הטיפולים המוצעים היום, והאם סוף סוף ניתן להפטר מהם לצמיתות.

מה הן דליות?

ד"ר אלכסנדר קנטרובסקי מומחה לכירורגית כלי דם: "דליות הן ורידים נפוחים ומפותלים שמופיעים בדרך כלל ברגליים, אולם יכולים להופיע גם באברי גוף אחרים".

מדוע הן נגרמות?

הסיבה המדויקת להופעת דליות בורידי הרגליים אינה ידועה, אולם מוכרים מספר מצבים, הנחשבים גורמי סיכון להופעתן. גורם הסיכון המשמעותי ביותר הוא הרקע התורשתי. תקופת ההיריון נחשבת רגישה במיוחד להופעת דליות, בעיקר בשל השפעות הורמונאליות הגורמות להחלשות דופן הורידים וגם בשל לחץ שמפעיל הרחם על הורידים באגן. במהלך ההיריון עשויות להופיע דליות חדשות ודליות קיימות עלולות להחמיר אבל לאחר הלידה הדליות עשויות להצטמצם ואף להעלם. עם כל היריון עולה הסיכוי לפתח דליות. גורמי סיכון נוספים הם עודף משקל והימנעות מפעילות גופנית.

היכן עלולות להתפתח דליות במהלך ההיריון?

המקום השכיח ביותר להופעת דליות הוא ורידי הרגליים. מקומות נוספים הם ורידי הפות, וורידי פי הטבעת, שדליות בהם מכונות טחורים.

 

האם הדליות מסוכנות?

הדליות מהוות מטרד אסתטי וגורמות לפגיעה תפקודית (למשל קושי בעמידה ממושכת). הן עלולות לגרום לכאב מקומי, לגרד או לתחושת כבדות אבל לרוב אין חשש שיגרמו לסיבוכים משמעותיים. לעתים רחוקות עלולה להתפתח דלקת בורידים המורחבים, ואז יש לטפל בה.

 

כיצד ניתן להימנע מהופעת דליות?

ניתן להפחית את הסיכון להתפתחות דליות על ידי גריבת גרביים אלסטיות מיוחדות החל מתחילת ההיריון. בנוסף, רצוי להרבות בפעילות גופנית (הליכה ושחיה), אשר מפחיתה את הסיכון להתפתחות דליות ומסייעת לירידה במשקל. כמו כן מומלץ להימנע מעמידה ממושכת, להניע את הרגליים בזמן ישיבה ממושכת ולישון כשהרגליים מעט מורמות. בימים חמים ניתן לטבול את הרגליים במים קרים מספר פעמים ביום.

איך ניתן לטפל בדליות שכבר הופיעו?

דר' גלינה שטרסויק מומחית לכירורגית כלי דם מוסיפה.

בשנים האחרונות הופיעו מספר טיפולים חדישים בדליות. כיום מקובל לטפל בדליות עוד לפני הכניסה להיריון, כדי למנוע את הסבל הכרוך בהן. במהלך ההיריון ניתן לטפל אך ורק בגרביים או במכנסיים אלסטיים, והשיטות הפולשניות, היעילות יותר, משמשות רק לפני ההיריון או אחרי הלידה.

אילו שיטות קיימות?

גרביים או מכנסיים אלסטיים – יתרונה של השיטה בכך שאינה פולשנית, והיא עשויה להקל על הסימפטומים שגורמות הדליות, אולם היא אינה מטפלת בבעיה, ולאחר הסרת הלחץ הדליות שבות ומופיעות. זהו הטיפול היחיד המומלץ במהלך ההיריון.

ניתוח – שיטה ותיקה ויעילה למדי. במהלך הניתוח הוריד הנגוע מוסר בשלמותו. חסרונותיו המרכזיים הם הצורך בהרדמה כללית או אזורית, ומשך ההחלמה הממושך יחסית. בנוסף רמות הכאב לאחר הניתוח גבוהות יותר מאשר לאחר סוגי הטיפול האחרים, ולעתים נותרות בעור צלקות. סיבוך נדיר אך משמעותי הוא פגיעה בעצב שגורמת לירידה או חסר בתחושה באזורים שונים ברגל.

הטרשת קצף – בשיטה זו מוזרק לתוך הוריד הנגוע חומר מוקצף בהכוונת אולטרה-סאונד, הגורם ליצירת קריש דם ולחסימת הוריד. במשך החודשים שלאחר הפעולה הוריד המטופל נספג לרוב ונעלם. בשיטה זו אין צורך בהרדמה כלל, וניתן לחזור לפעילות מהר יחסית.

חסימת הוריד באמצעות גלי רדיו או לייזר – זוהי השיטה החדישה ביותר לטיפול בדליות. בשיטה זו מוכנס צנתר לתוך הוריד, שגורם לחימום ולחסימה של הוריד. הטיפול ניתן בהרדמה מקומית, והחזרה לפעילות מהירה יחסית.

בדליות המופיעות בפות ניתן לטפל במהלך ההיריון באמצעות מכנסיים אלסטיים ותומכנים יעודיים הניתנים לרכישה בחנויות האורתופדיה. במידה שהן נשארות גם לאחר הלידה ניתן לטפל בהן בהטרשת קצף.




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו