מה עובר עלי???? הריון זה לא פיקניק - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • מפגשי בוקר
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

מה עובר עלי???? הריון זה לא פיקניק

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 14.11.2015

הריון  !אומנם הוא הנס הגדול ביותר, יצירת החיים. אבל מתלווים אליו שינויים רבים בגוף האישה, וכן... לא כולם נעימים במיוחד: צרבת, בחילות, דליות ברגליים, כתמים חומים על הפנים, כאבים ועוד ועוד. מהן התופעות ואיך מקלים עליהן?



מאת: ענבר פז


מה עובר עלי???? הריון זה לא פיקניק

פורטל mamy החליט להכין לך מילון תסמינים עם רשימת כל תופעות ההיריון כולל דרכים להקלה ולפתרון. מומלץ להקיף בעיגול תסמינים שאת מזהה אצלך.

 

# בחילות והקאות

בד"כ את תרגישי אותן בשעות הבוקר, אבל הן בהחלט יכולות ללוות אותך במהלך כל היום. רמת הבחילה משתנה מהריונית להריונית. התופעה בד"כ נעלמת עד שבוע 14.

דרכים להקלה: הימנעי ממקורות ריח שיוצרים את הטריגר של הבחילה. הרבי בשתיית מיץ פירות, תה או כל נוזל ממותק אחר. אכלי ארוחות קטנות וקרובות זו לזו. נשמי נשימות איטיות ועמוקות. וגולת הכותרת: שתי מים קרים עם מעט לימון סחוט

 

# אדמומיות וגרד בגפיים או באזור הבטן

אדמומיות וגרד עשויים להופיע בכפות הידיים וברגליים ובאזור הבטן.

דרכים להקלה: דיאטה דלה בשומן ועשירה בחלבונים וויטמינים יכולה לעזור. במקרים קשים ובמקרים שהגירוד מוציא אותך משפיות עקב דרגת חומרתו הגבוה אפשר להיעזר בתרופות.

 

# גודש ודימום מהאף

התופעה השכיחה נובעת מעלייה ברמות האסטרוגן בגוף. לרב, התופעה מתגברת לקראת סוף ההיריון.

דרכים להקלה: ניתן להשתמש במי מלח פיזיולוגיים ו/או מכשיר אדים על מצבים של גודש. באשר לדימום: בדרך כלל הוא נעצר מעצמו תוך מספר דקות. בזמן הדמם אפשר ללחוץ על הנחיריים. קנחי את האף בעדינות והעשירי את תזונתך בוויטמין C  העוזר לחזק את נימי הדם.

 

# בצקות

 נוצרים כתוצאה מאגירת נוזלים ברקמות הרכות, המתבטאת בנפיחות בעיקר באזור כפות הרגליים, הקרסוליים, וכפות הידיים. במקרים קיצוניים מהווה סימן ראשוני לרעלת הריון. זוהי בעיה שכיחה, נורמלית וחולפת.

דרכים להקלה: הקפידי לישון ברגליים מורמות על כר, גרבי גרביים תומכים או עזרים אלסטיים, נעלי נעליים רחבות ונוחות, הימנעי מעמידה ממושכת. אם ישנן בצקות בידיים, הסירי את הטבעות.

 

# גזים

עודף גזים בהריון נוצרים כתוצאה מעצירות ובליעת אויר (שנועדה להקל על הבחילות).

דרכים להקלה: נסי להימנע מארוחות גדולות וכבדות, הימנעי ממאכלים הגורמים לגזים, כמו שעועית, חומוס, פול, כרוב ומזון מטוגן ואכלי לאט וברוגע.

 

# דליות

בעיית ה"ורידים" היא תופעה בעלת גורם תורשתי, התופעה שכיחה יותר אצל אנשים שמנים.

דרכים להקלה: הימנעי מהעלאת משקל מופרזת על ידי שמירה על תזונה נכונה ואורח חיים בריא, הימנעי מעמידה או ישיבה ממושכת ללא תנועה וגרבי גרביים תומכים או גרביים אלסטיים.

 

# הפרשות נרתיקיות

ריבוי ההפרשות נובע בעיקר מהעלייה הדרמטית באספקת הדם לכל אזור האגן. אין ההפרשות אלה מעידות על בעיה, הן חלק מהריון רגיל.

דרכים להקלה: השתמשי במגן תחתון.

 

# התכווצות שרירים

עוויתות שרירים המופיעות בעיקר בשרירי השוק אך יכולות להופיע גם בשרירי הירך ובכף הרגל, לרוב בשעות הלילה ומלוות בכאב עז. אחת הסברות היא שהעווית נגרמת עקב עודף זרחן וחוסר סידן בגוף.

דרכים להקלה: נטילת תוספת כדורי סידן יכולה לפתור את הבעיה תוך מספר ימים.

 

# טחורים

הטחורים הם דליות המתפתחות באזור פי הטבעת. ישנם טחורים חיצוניים, השכיחים יותר בהריון ובולטים מחוץ לפי הטבעת, וישנם טחורים פנימיים, שלא ניתן לראותם, והם מתגלים בדרך כלל בעקבות דמם רקטאלי.

דרכים להקלה: דאגי לפעולת מעיים סדירה וטפלי בעצירות, אמבטיה חמה, ביצוע יומיומי של תרגילים לחיזוק רצפת האגן משפרים את אספקת הדם ומורידים את הרגשת הלחץ בפי הטבעת, שימוש ברטיות (קומפרסים) של קוביות קרח עטופות במגבת.

 

# כאבי גב

כאבי הגב, ובעיקר הגב התחתון, הם תופעת לוואי של ההכנות אשר גופך עושה לקראת הלידה. הוסיפי לכך את הבטן הגדלה המסיטה את מרכז הכובד שלך ואת העלייה המופרזת במשקל והיציבה הגרועה והינה לך מתכון בטוח לכאב החד.

דרכים להקלה: נסי להקפיד על יציבה נכונה, ושבי בגב זקוף, נסי להימנע מהעלאת משקל מופרזת, אל תנעלי נעלים בעלות עקבים גבוהים.

 

אל תשכחי שמדובר במספר חודשים בלבד של אי נוחות. וכי תהליך יצירת החיים אומנם הוא מעט מסורבל ומקשה אבל שווה את המאמץ...

מזל טוב והמשך הריון בריא וקל!




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו