נגעי עור בהריון - סקירה ודרכי טיפול - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

נגעי עור בהריון - סקירה ודרכי טיפול

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 17.12.2012

העור, האיבר הגדול ביותר בגופנו מושפע מאוד מההריון והשינויים שחלים בגוף, בהרבה מקרים דווקא לטובה, העור זוהר ומבריק והשיער מתמלא ומתעשר, אך אצל חלקנו העור רגיש לתופעות הללו ויכולות להופיע מגוון תופעות לא נעימות ועד מחלות אוטואימוניות הפוגעות בעור.



מאת: סיון נצר

נגעי עור בהריון - סקירה ודרכי טיפול

תקופת ההריון היא זמן של שינויים תכופים בגוף וגם בנפש. הגוף מעלה במשקל (12 ק"ג בממוצע), מוצף בהורמונים הנשיים, את חלקם הוא רגיל לפגוש בצורה מאוד מינורית, בעליות ובירידות מחזוריות אחת לחודש וכעת, בהריון הוא פוגש על בסיס יום יומי ובכמויות גדולות. נפח הדם בגוף עולה ועימו כל נפח הנוזלים, אורך החיים שלנו משתנה ומתאים את עצמו למצבים החדשים.

העור, האיבר הגדול ביותר בגופנו מושפע מאוד מההריון והשינויים שחלים בגוף, בהרבה מקרים דווקא לטובה, העור זוהר ומבריק והשיער מתמלא ומתעשר, אך אצל חלקנו העור רגיש לתופעות הללו ויכולות להופיע מגוון תופעות לא נעימות ועד מחלות אוטואימוניות הפוגעות בעור.

הנגעים השכיחים הם התכהות העור בשלל מקומות בגוף – פיגמנטציה. זה בעיקר בולט בפטמות ובקו בין הטבור לתחתית הבטן אבל לעיתים תחושו גם התכהות מסויימת סביב השפתיים ובכלל בפנים, באזורים בהם יש נקודות חן ועוד. תופעת המלזמה – הופעת כתמים כהים על עור הפנים בדרך כלל באה יחד עם הפיגמנטציה ומוגברת בחשיפה לשמש.

בזמן הריון מופיעות אצל רוב הנשים גם נקודות אדומות על העור, בהופעה של נקודה אדומה וממנה יוצאים נימים קטנים וסביבה הילה ורדרדה. תופעה זו נוצרת עקב התרחבות הורידים המביאים דם לעור וקירבתם לאפידרמיס, שכבת העור החיצונית. ההתרחבות כמו שהוזכר בהתחלה, מאוששת את העור ומזרימה אליו הרבה חומרים מזינים הגורמים לו להראות מבריק ויפה ומצד שני, כלי הדם המתרחבים לעיתים בולטים החוצה ונראים כלפי חוץ. בעיקר אם האזור התחמם לאחר מקלחת במים חמים, למשל.

לקראת סוף ההריון יכול להופיע גירוד לא נעים ומפריע. כנראה שזה קשור בעליה בריכוז חומצות המרה, ברוב המקרים הגרד חולף אחרי הלידה מעצמו ועד אז ניתן להקל עליו בעזרת מריחה של שמן על העור.

פטרת בציפורניים– תופעה שכיחה אחרת היא הופעת פטרת בציפורני הרגליים. הגירוד הבלתי נעים יכול להפוך למטרד של ממש. ייתכן והפטרייה שכנה ברקמות הציפורן עוד מלפני ההריון, ועם השינויים האחרים הפוקדים את הגוף היא מתפרצת. כך או אחרת – הגרד הבלתי נעים עלול להפוך למטרד של ממש. הטיפול המומלץ לנשים בהריון הוא באמצעות משחות ולקים – הניתנים באישור רופא כמובן.

פטרת וגינלית גם היא תופעה שכיחה בהריון – היא מופיעה בזכות השינויים ההורמונליים המשפיעים על חומציות הנרתיק ועוזרת לפריחה ושגשוג של הפטריות המתגוררות בנרתיק ממילא. לעיתים הפטרת תופיע עם הפרשות ירקרקות וריח עז, ועד הפרשות דמויות קוטג' וגרד לא נעים. יש לזכור שטיפול מונע כמו שמירה על הגייינה, החלפת תחתונים, המנעות מתחתוניות, שטיפה במים נקיים ואפילו בסבונים טבעיים יכולה לעזור ולמנוע את הופעת הפטרת שנאמר שכמעט 85 אחוז מכלל הנשים סובלות ממנה בתקופת ההריון.

פריחה וגירודים מופיעים אצל נשים רבות, גם כן, כמו רק גרד לקראת סוף ההריון, הסיבה המדוייקת לא ידועה אך משערים שזה קורה בגלל המתחות של סיבי העור. הפריחה בדרך כלל מתחילה מהבטן ומתפשטת לפריפריה, לזרועות, לאמות, ולגפיים התחתונות. כמו הגרד, גם הפריחה צפויה לעבור לאחר הלידה. ניתן להקל עליה במריחת שמן ובלבוש קל מכותנה ואוורור של העור.

מחלת העור – הרפס של ההריון, כלל אינה קשורה להרפס הידוע כמחלת מין אבל מזכירה אותה בהופעתה. במקרה של הרפס ההריון יופיעו שלפוחיות וכתמים אדומים כמו אלרגיה, זה גם מגרד. לפעמים חוזרת התופעה בצורה מוגברת יותר מהריון להריון.

תופעה נפוצה אחרונה היא תופעת הורידים והדליות ברגליים, התפוצצות כלי דם קטנים המופיעה מאמצע ההריון אצל כ-40% מהנשים ההריוניות. רקמת החיבור של כלי הדם כמו רקמת החיבור בכל הגוף נהיית גמישה יותר ורפויה יותר וכלי הדם עמידים פחות. התופעה באה לידי ביטוי בעיקר ברגליים שם ההחזר הורידי יותר אתגרי. בכדי למנוע כדאי לנוע הרבה ולהמנע מעמידות או ישיבות ממושכות, לשהות בתנוחות עם רגליים מורמות ולנוח כך, אם אפשר גם לפתוח את מפרקי הירך כדי לאפשר זרימה תקינה של הדם. במידה ואת יודעת שיש לך סיכון ללקות בדליות וורידים כדאי להצטייד בגרביים אלסטיות שעוזרות להחזר הורידי.




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו