ריכוז וזיכרון בתקופת ההיריון - דליפת IQ - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

ריכוז וזיכרון בתקופת ההיריון - דליפת IQ

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 14.11.2009

נשים רבות מתלוננות על תופעה של אובדן זיכרון בהריון, ויש שאפילו מכנות זאת בשם המשעשע "דליפת iq". מה עושים עם זה? איך תחזירי לעצמך את הזיכרון האבוד? ומה הקשר למקרר שלך? הכול במאמר הבא.



מאת: איה חג'ג' - שמיידלר


ריכוז וזיכרון בתקופת ההיריון - דליפת IQ

אם גם את סובלת מחוסר ריכוז ותחושה של אובדן זיכרון בהריון, אם לוקח לך שעות לצאת מהבית כי את באמת לא זוכרת איפה הנחת את המפתחות או האם כיבית את הגז וכשאת יוצאת את מגלה ששכחת בבית את הארנק, את ממש לא לבד. נשים רבות מתלוננות על תופעה של אובדן זיכרון בהריון, ויש שאפילו מכנות זאת בשם המשעשע "דליפת iq". מה עושים עם זה? איך תחזירי לעצמך את הזיכרון האבוד? ומה הקשר למקרר שלך? על הכול נענה בהמשך...

 

 

הפרעות ריכוז וזיכרון

אמנם אובדן ריכוז יכול להוביל לתוצאות משעשעות אך הנושא של אובדן זיכרון אינו מצחיק כלל. לכן, חשוב להבהיר שכל הנכתב במאמר זה מתייחס לתופעות הזמניות של חוסר ריכוז בזמן ההיריון, וכל התופעות שמעבר לכך מצריכות בדיקה וטיפול רפואי מקצועי.

 

מומחים טוענים שהסיבה שאת חשה שזיכרונך מתעתע בך קשורה בגורמים רבים, הן בגורמים גופניים, כגון: התזונה שלך בהריון והמנוחה שאת מאפשרת או לא מאפשרת לעצמך, והן בשל גורמים נפשיים מנטאליים כגון חרדות, דאגה להריון ולהתפתחות עוברך, והעיסוקים הרבים אליהם את נצרכת כשאת מכינה את כל מערך חייך לתינוק החדש שבדרך (ואם זה זכר, את בטח כבר בוחרת בראשך אולם אירועים..). עומס של משימות, שעות שינה מופחתות, דאגה ותזונה לא מאוזנת -משפיעים בהחלט, הן על הזיכרון שלך והן על הריכוז שלך.

 

ריכוז והריון - השלמת חסרים

ראשית, אם את בהריון את בוודאי במעקב רופא ונשלחת אחת למספר שבועות לבדיקת דם מקיפה. בבדיקה מופיעים המדדים של כל הויטמינים אליהם נצרך הגוף בהריון. בבדיקה תוכלי לגלות האם יש חסרים באותם ויטמינים. מומלץ להתייעץ עם הרופא שמלווה את הריונך  כיצד לפעול על מנת להשלים את החוסרים באם יתגלו. חשוב שתדעי לקרוא את תוצאות הבדיקות ולפעול על פי התוצאות, שוב בליווי מומחה.

 

ריכוז והריון - פתרונות ביתיים

אם את סובלת מהתופעות המאפיינות נשים בהריון, ואם זיכרונך לא מה שהיה קודם - חשוב שתדעי שלפני שאת רצה לקנות ויטמינים מינרלים ותוספים לשיפור הזיכרון בהריון, ישנם פתרונות ביתיים וחסכוניים שיסייעו לך לשלוט בזיכרון שלך בזמן ההיריון:

  • תזונה מאוזנת - אחד הפיתרונות לשיפור הזיכרון הוא תזונה בריאה ומאוזנת (בטח לא דיאטה...) שעשירה בכל הויטמינים והמינרלים אותם הגוף צריך בזמן ההיריון. לפני שאת פותחת את ארון התרופות, שדרגי את התזונה שלך בדגים שמכילים אומגה 3, הידוע בסגולותיו נוגדות הדיכאון ומשפרות הזיכרון. כמו כן, במגוון  אגוזים ובאבוקדו היעילים לבניית תאים בגוף. כמובן שאם ישנם חוסרים שאותם עליך ליטול רק בקפסולות עליך להיוועץ ברופא מומחה.

 

  • מנוחה לגופנפש - אחת הסיבות לתחושת אובדן הזיכרון והריכוז בהריון נובעת מהמתח והעומס בו את שרויה. הטווח העצום של הדברים שעליהם יש לתת את הדעת והחששות מפני הבאות, שילוב של מנוחה אמיתית לגוף ולנפש, יוגה, מדיטציה, דמיון מודרך, כל אלו יעניקו שקט ושלווה שאת כה זקוקה לה ואל תוותרי על שעות שינה איכותיות. אמנם לא ניתן לצבור שעות שינה לימים והלילות הבאים עליך לטובה, אבל כדאי שתגיעי מוכנה.

 

כמו כן, מומלץ לאמן את הזיכרון בזמן ההיריון. לא משנה מה מסייע לך לאמן את הזיכרון - בין אם זה פתירת תשבצים או כתיבת פתקים על המקרר, העיקר שתנסי לאמץ את הזיכרון.

אל דאגה! הזיכרון והריכוז, כך מבטיחים מומחים..., חוזרים תוך שנה מהלידה, או יותר... בהצלחה!




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו