תופעות לוואי נפוצות במהלך ההריון - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

תופעות לוואי נפוצות במהלך ההריון

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 08.08.2010

תקופת ההריון מאופיינת בלא מעט תופעות לוואי אפשרוית אותן את עשויה לחוות במהלך הריונך, ריכזנו עבורך את התופעות הנבחרות שנשים רבות מדווחות על קיומן בשלב זה או אחר של הריונן.



מאת: דנה רותם


תופעות לוואי נפוצות במהלך ההריון

עייפות

גופך עמל בחריצות במלאכת בניית חיים חדשים ולכן לטובת פרוייקט חשוב זה הוא מגייס אנרגיה מרובה. נפח הדם עולה משמעותית, מערכת העיכול איטית יותר, מעמסה המוטלת על הכליות והדלדלות מאגרי הויטמינים והמינרלים, כל אלו מובילים לתחושת העייפות המוכרת.

לא בכדי נשים רבות מדווחות על עייפות ותשישות בעיקר בטרימסטר הראשון של הריונן, גם במהלך הטרימסטר האחרון של ההריון סביר שתחושי שוב בתשישות זו.

הבחילות

אם דלגת על תופעת לוואי זו ראי עצמך כבת מזל.. נשים רבות חוות במהלך הטרימסטר הראשון בחילות מרובות והקאות. קושרים תופעה זו לשינויים ההרומונליים המתרחשים בגוף בתחילת ההריון. על מנת להקל על תופעה זו השתדלי לאכול כמויות קטנות של מזון כל שלוש שעות, הימנעי ממזונות המעוררים בחילות כגון מזונות מתובלים, מטוגנים. הקפידי על שתיית מים (שתיית סודה ידועה כמקלה על התופעה), גם ג'ינג'ר ידוע כיעיל בהקלה על התופעה.

קראי עוד בנושא בחילות הריון

 

צרבות

גם זו תופעת לוואי מוכרת מאוד להריוניות, מתרחשת בעיקר בשעות הערב. קושרים תופעה זו להורמוני ההריון שתפקידם רפיון מערכת העיכול. הורמוני הריון אלו פעילים בעיקר בשלב בו הרחם מפעיל לחץ על שרירי הקיבה, גם כאן ההמלצה הינה לאכול כמויות קטנות של מזון כל שלוש שעות והימנעי ממזונות המעוררים צרבת כגון מזונות מטוגנים, חריף. שתיית תה קמומיל או מנטה מקלים מעט על התופעה.


האצה בדופק פעימות הלב

מאחר ונפח הדם הינו גבוה בארבעים אחוז מנפח דם במצב שבו לא מתקיים הריון, קצב מחזור הדם משתנה וגם קצב פעימות הלב אשר עשוי להגיע בשלבים המתקדמים יותר של ההריון אף לתשעים פעימות לדקה בזמן מנוחה!


צריבה במהלך הטלת שתן

צריבה בתחילת הטלת השתן הינה נורית אדומה לקיום זיהום בנרתיק. צריבה בסיום הטלת השתן הינה נורית אדומה לדלקת בדרכי השתן.


בריחת שתן

בעיקר בשליש האחרון של הריונך (גם לפני) שיעול או עיטוש יכולים לגרום לבריחת שתן הנובעת מרפיון שרירי שלפוחית השתן, רפיון זה נובע מפעילות הורמונלית טבעית לחלוטין.


עצירויות

גם כאן האחריות מוטלת על פעילות הורמונלית, העליה של הורמון הפרוגסטרון גורמת לרפיון שרירי המעיים, רפיון זה מוביל לכך שהעיכול איטי יותר. בנוסף הלחץ אשר מופעל ע"י הרחם על הקיבה תורם לאיטיות חילוף החומרים. הקפידי במקרה כזה להרבות בשתיית נוזלים, אכילת מזונות בריאים עתירי סיבים תזונתיים, הקפידי על אכילת פירות וירקות, אכילת שזיפים או שתיית מיץ שזיפים ידועה כפיתרון לתופעה זו.


קראי עוד בנושא עצירות בהריון


גזים

תופעה נפוצה בעיקר בטרימסטר האחרון של ההריון עקב גדילת הרחם והאטה בפעילויות מערכת העיכול, השתדלי לאמץ שגרת הליכה רגלית והימנעי מאכילת מזונות מהירים, הפחיתי כמה שניתן את צריכת מוצרי חלב, כרוב, תירס ושעועית. שתיית תה זנגוויל ומנטה תקל על התופעה.


חניכיים מדממות

כאן האחריות מוטלת גם על עליית נפח הדם וגם על עלייתו של רמת ההורמון פרוגסטרון, ההמלצה הינה לצרוך מזונות המכילים ויטמין c (עגבניות, פירות הדר, פלפלים) ומכילים סידן (מוצרי חלב, טופו, ירקות עליים, סרדינים וכיו"ב).


לילה לא שקט..

בעיקר בשלב המתקדם של ההריון, הטרימסטר השלישי, הקצנה חלה בחודש התשיעי להריון. נדודי שינה אלו נובעים עקב קימה מרובה לטובת הטלת שתן, שינויים רגשיים, פעילות העובר, תנוחת שינה שאינה נוחה וכיו"ב.. אמבטית מים חמימים תרפה את גופך ועשויה לתרום לרוגע ולהקל על קשיי ההרדמות. על מנת להקל על התופעה השתדלי לא לאכול ארוחות גדולות לפחות שעתיים לפני השינה, נסי להיעזר בכריות על מנת למצוא מנח שינה נוח. שתי תה פסיפלורה, בבונג, עשב לימון, מיורן וכיו"ב. גם צריכה של תכשירים הומאופאטיים הינה אפשרית (התייעצי עם רופא או רוקח).

 

המאמר נערך באדיבות אתר טכנאי מזגנים ואתר דלתות כניסה

 




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו