תופעות פיזיות נפוצות המתרחשות בזמן היריון - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

תופעות פיזיות נפוצות המתרחשות בזמן היריון

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 16.02.2022

בזמן ההיריון הגוף עובר אין־ספור שינויים מדהימים, המאפשרים לגוף האישה העוצמתי לגדל בתוכו חיים שלמים. שינויים אלה יכולים להביא לא פעם לתופעות פיזיות שאומנם הן אינן נעימות, אך הן נפוצות למדי. אל חשש, ישנן דרכים להתמודד עם בעיות אלה, כדי ליהנות מהיריון רגוע ונוח ככל הניתן. 



תופעות פיזיות נפוצות המתרחשות בזמן היריון
תופעות פיזיות אלה יכולות להתרחש בשל שינויים הורמונליים, עלייה במשקל או לחץ המופעל על אזורים שונים בגוף בשל התפתחות התינוק. 
 

דורבן בכף הרגל

 
אחת מהתופעות הפיזיות הנפוצות ביותר במהלך היריון היא מצב של דורבן בעקב כף הרגל. הסיבה לכך היא שבזמן ההיריון חלה עלייה די מהירה וקיצונית במשקל. כפות הרגליים נושאות את כל משקל הגוף, לכן כאשר ישנו משקל רב המופעל עליהן באופן קיצוני יכולים להתרחש תהליכים דלקתיים המובילים למצב של דורבן. 
 
הדורבן בכף הרגל קיבל את שמו משום שמצב זה לרוב מאופיין בהיווצרות של זיז עצם קטן בעקב. אך לרוב זיז זה הוא אינו המקור לתחושת הכאב המתלווה לדורבן. המקור הוא בדרך כלל מצב רפואי הנקרא מחלת החיתולית הכפית. זוהי למעשה רצועה המחברת בין הרקמות המקיפות את האצבעות והעקב. במצב של עומס יתר מתפתחת דלקת ברצועה זו, אשר מביאה לכאבים וקושי בדריכה על כף הרגל. 
 
כדי למנוע כאבים בכפות הרגליים בשל דורבן וגם בשל עומס יתר, מומלץ לרכוש מדרסים. אביזרים אורתופדיים אלה יסייעו בפיזור מאוזן של העומס המופעל על כף הרגל.
 

בצקת היריון

 
תופעה נוספת שנשים רבות בהיריון סובלות ממנה היא בצקות, המופיעות לרוב בגפיים ובפרט ברגליים. בצקת היא בעצם הצטברות של נוזלים ברקמות בגוף, אשר גורמת להופעה של נפיחות באזורים שונים. לרוב, בצקות בהיריון יופיעו בקרסוליים, בשוקיים, בכפות הידיים ובמקרים מסוימים אף בפנים. 
 
בחלק מהמקרים הופעת הבצקות נגרמת בשל אגירה מופרזת של נוזלים בגוף.
במהלך ההיריון ישנם שינויים כימיים המתרחשים בדם, המשנים את איזון נפח הדם בכלי הדם. לעיתים הגורם להופעת הבצקות הוא לחץ פיזי הנוצר על כלי דם בעקבות התרחבות הרחם. 
 
לרוב מדובר בתופעה שגרתית הנעלמת לאחר הלידה, או זמן קצר לאחריה. הבעיה היא שלעיתים תופעה זו עשויה להצביע על רעלת היריון. לכן, יש להיבדק ליתר ביטחון בידי רופא כדי לאשר שלא מדובר במצב מסכן חיים. 
 

כאבי גב

 
נשים רבות בהיריון סובלות מכאבים בגב התחתון, במיוחד בשלבים מתקדמים. הגורם העיקרי להופעה של כאבי גב הוא עומס מוגבר המתרחש בשל העלייה במשקל. בנוסף, התרחבות הרחם וגדילת הבטן בשל התפתחות העובר, יוצרים יציבה לקויה שבה ישנו משקל כבד יותר בחלקו הקדמי של הגוף מאשר בחלק האחורי. השינוי בחלוקת המשקל משפיע על היציבה וגם על מנח עמוד השדרה, כך שנוצר לחץ על חוליות עמוד השדרה. כתוצאה מכך מופיעים הכאבים המדוברים בגב התחתון. 
 
גם כאן מדרסים יכולים לסייע בשיפור היציבה לשם מניעת כאבים. כמו כן, נשים רבות משתמשות בחגורת גב המותאמת לנשים בהיריון, המסייעת בהענקת תמיכה נוספת לחוליות הגב התחתון. 
 

צרבת

אומנם צרבת אינה שמורה לנשים בהיריון בלבד, אך היא בהחלט נפוצה במיוחד בקרבן. צרבת מתרחשת כאשר ישנה עלייה של חומצה מהקיבה במעלה הוושט. החומציות הגבוהה פוגעת ברקמות הוושט ומביאה לתחושה של כאב. גם כאן אחד הגורמים לשכיחות של הצרבת זו העלייה במשקל המתרחשת במהלך ההיריון. משקל עודף זה מביא להיווצרות של לחץ על מערכת העיכול והסרעפת. 
 
גורם נוסף הוא העלייה בהורמון הפרוגסטרון, הגורם לרפיון של השרירים בגוף. כך, שריר החוצץ בין הקיבה לוושט אינו נסגר כראוי ויכול להיעשות מעבר של חומצה. 



למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו