10 עובדות על סימני מתיחה - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

10 עובדות על סימני מתיחה

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 25.07.2010

סימני מתיחה או סטריאה (striae) בשמם הרפואי, הם למעשה קרעים שנוצרו בשכבה התומכת של העור (דרמיס) בשל מתיחתו. מחקרים מראים כי ניתן למנוע את היווצרותם



מאת: ד"ר יניב רון, מומחה לרפואת עור וטיפולים אסתטיים, בית החולים שיבא


10 עובדות על סימני מתיחה

סימני מתיחה או סטריאה (striae) בשמם הרפואי, הם למעשה קרעים שנוצרו בשכבה התומכת של העור (דרמיס) בשל מתיחתו. מחקרים מראים כי ניתן למנוע את היווצרותם, אך לאחר שהופיעו כל מה שניתן לעשות הוא לטשטשם או להסיר את העור העודף בכירורגיה.

 

1.      היריון הוא הגורם הנפוץ ביותר להופעת סימני מתיחה, זאת בעקבות שילוב של גדילה מואצת של עור הבטן עם רמת הורמונים גבוהה בדם. אחוז ניכר (כ-80%) מהנשים ההרות יפתחו סימני מתיחה בשלב כלשהו של ההיריון.

2.      בהריון רוב סימני המתיחה מופיעים בין החודש הרביעי לחודש השביעי, אז רמת ההורמונים בדם היא הגבוהה ביותר. השאר יווצרו בזמן ההתרחבות הגדולה של העור בשליש האחרון.

3.      סימני המתיחה נוצרים במהירות, ומתרחבים ומעמיקים בעור תוך זמן קצר. הם מופיעים תחילה כפסים ארוכים שצבעם ורוד. כעבור מספר חודשים משתנה צבעם: תחילה הם מתכהים וכאשר הם מתיישנים הם מקבלים גוון לבנבן.

4.      שלושת הגורמים הקובעים את חומרת סימני המתיחה הם: א) עוצמת מתיחת העור ב) גנטיקה, הקובעת את האלסטיות הטבעית של העור ג) גובה רמת הורמונים (מסוג סטרואידים) בדם.

5.      הורמונים מסוג סטרואידים מעכבים את תהליך הבנייה של העור – הם גורמים לירידה של 90% (!) ביצירת הקולגן לעומת עור נורמאלי.

6.      כאשר קיימת עלייה משמעותית ברמות ההורמונים בדם, בשילוב עם גדילה מואצת הופעתם של סימני מתיחה תהייה מהירה ביותר. אז אם חושבים מה הן התקופות ההורמונאליות ביותר בחיינו מגלים שאנחנו הכי חשופים להתהוות סימני מתיחה - בזמן הריון ובגיל ההתבגרות.

7.      האזורים המועדים ביותר לסימני המתיחה הם האזורים בהם נאגר השומן בגופנו: אזור הבטן , העכוז, הירכיים, המותניים, השוקיים והחזה.

8.      סימני מתיחה נוצרים ומתמשכים בניצב לכיוון המתיחה של העור.

9.      לאחרונה התווסף גורם אצל נשים להופעת סימני מתיחה: ניתוחים אסטטיים כמו הגדלת חזה או ישבן. בניתוחים בהם מוחדר שתל לגוף, השתל מותח את העור בצורה מהירה, שאינה טבעית לו.

10.  סימני מתיחה לא פוסחים על גברים- נכון שגם הם מתבגרים ועשויים להשמין, אך אצל גברים נצפים גם סימני מתיחה על הכתפיים והזרועות בשל פיתוח גוף (body building) אינטנסיבי.

 

השתתפי בחידון בחסות אלסטן בנושא סימני מתיחה ואולי תוכלי לזכות בשובר אירוח בצימר.

לכניסה לחידון לחצי כאן

 




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו